بدترین و زیان آورترین قسمت کله پاچه

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، تهران (پانا) - کله پاچه نه تنها از غذاهای سنتی کشورمان ایران بلکه یکی از غذاهای مورد استقبال در خاورمیانه و قفقاز جنوبی است و تقریبا روش طبخ آن در کشورهای مختلف مشابه است.

بدترین و زیان آورترین قسمت کله پاچه

کله پاچه به مقدار بالایی کلسترول دارد. کلسترول یکی از چربی هایی است که در رگ های خونی رسوب می کند و موجب گرفتگی آن می شود و می تواند در دراز مدت موجب سکته مغزی و قلبی شود. بنابراین سوال مهمی برای همه مصرف کنندگان این غذای سرشار از انرژی پیش می آید؛ اینکه می گویند چرا مصرف زیاد این غذا تهدیدکننده سلامت است؟زیان آورترین اجزای کله پاچه و سیراب شیردان کدام قسمت است و کالری و ارزش تغذیه ای آن در مقایسه با گوشت قرمز چه مقدار است؟و مصرف چه اندازه آن مجاز است.

پاچه بهترین، مغز و چشم بدترین

ویژگی شاخص کله پاچه، پروتئین باکیفیت و ضرر حتمی آن بالا بردن کلسترول خون است که می تواند در رگ های خونی رسوب و با انسداد عروق ظریف، خون رسانی در قلب، مغز و ریه را مختل و باعث ایجاد سکته قلبی و مغزی شود. بنا به گفته متخصصان علوم غذایی، مصرف یک یا دوبار این غذا در هفته خطرناک ولی یک یا دو وعده آن در ماه اشکالی ندارد. البته کارشناسان مقدار مصرف پاچه را به دلیل مقدار پایین چربی محدود نکرده اند ولی مغز، چشم و بناگوش را به ترتیب پرچرب ترین اجزای کله پاچه برشمرده اند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "بدترین و زیان آورترین قسمت کله پاچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدترین و زیان آورترین قسمت کله پاچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید