جوانان ایده های دانش بنیان ارائه دهند، انصراف6 گلستانی از انتخابات

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، حسن صادقلو پیش از ظهر چهارشنبه در همایش توسعه استان گلستان بر پایه ایده های جوانان با بیان اینکه من هیچگاه نسبت به جوانان دیدگاه مقطعی و فرصت طلبانه نداشته ام، گفت: مسئولان پای صحبت های جوانان بنشینند و آنها را باور داشته باشند.

جوانان ایده های دانش بنیان ارائه دهند، انصراف6 گلستانی از انتخابات

صادقلو به نقش جوانان در دوران دفاع مقدس اشاره و توضیح داد: در شرایطی که ایران سال های نخست انقلاب را پشت سر می گذاشت جوانان به میدان آمدند و کارستان کردند و به قول امام خمینی (ره) ایران را سربلند کردند.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم با ادبیات مشخصی با جوانان سخن گفته است، اظهار کرد: اگرچه دولت در شرایطی قرار گرفته که نتوانسته در زمینه ایجاد ظرفیت پشتیبانی اقتصادی توفیق زیادی داشته باشد اما سهم خود را در قبال جوانان انجام داده است.

وی به شرایط فراوری گندم در استان اشاره نمود و گفت: اینکه در فراوری گندم رتبه دوم کشور را داشته باشیم اما در فرآوری آن صندلی خوبی نداشته باشیم جای سوال است و اکنون با افزایش ظرفیت سیلوها توان نگهداری و ذخیره از 250 هزار به 750 هزار تن رسیده است.

گلستان باکیفیت ترین فراوری گندم و خاویار کشور را دارد

استاندار گلستان اعلام کرد: گلستان باکیفیت ترین فراوری گندم و خاویار کشور را دارد و گندم بزرگترین فراوری استان است که باید بیشترین ارزش اضافه نموده را در کشور ایجاد کند.

صادقلو با تاکید بر اینکه هر جوان باید یک ایده دانش بنیان داشته باشد، اعلام کرد: برای توسعه کشور جز راستاهای علمی راهی نیست و جوانان باید بتوانند در شورای مشاوران جوان حوزه های خود ایده خلق نمایند و بتوانیم کتاب ایده های دانش بنیان را منتشر کنیم.

وی اضافه کرد: توسعه در شهرها و روستاها با تلفیق استفاده از دانش بومی و فناوری روز اتفاق می افتد و هر ایده دانش بنیان از سوی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری مورد حمایت قرار می گیرد.

وی اعلام کرد: باتوجه به شرایط کشور دولت خدمات وسیعی انجام داده است و استان دارای راستا راه شده و دوستان دولت در گلستان نقشه راه را ترسیم نموده اند.

استاندار گلستان در ادامه به شرایط پروژه های عمرانی استان اشاره نمود و گفت: از مجموع 4500 پروژه، 269 پروژه کلنگ زنی شده و سایر افتتاح شده اند و حدود 1700 میلیارد تومان برای این طرح ها سرمایه گذاری اجرا شده و حدود 10 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

24 گلستانی از انتخابات کنار رفته اند

حسن صادقلو درباره آخرین شرایط تصویب منطقه آزاد گلستان اعلام کرد: لایحه منطقه آزاد که بار اول آرای لازم را به دست نیاورد از سوی استان به طور جدی پیگیری شده است و تا دو سه هفته آینده به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بازگردانده می گردد.

صادقلو درباره منطقه گردشگری آشوراده نیز گفت: آشوراده به همراه داشلی برون و فرودگاه گرگان در صورتی که منطقه آزاد تصویب گردد، جزو مناطق منفصله آزاد محسوب می شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات سال جاری اشاره نمود و گفت: انتخابات ناموس بزرگی برای نظام و دولت است و به این وسیله حقوق نظام، دولت، ملت و نامزدها استیفا می گردد.

وی اضافه کرد: نسبت به استیفای حقوق حساسیت داریم و از نخستین روزهای شروع فرایند انتخابات مسائل مرتبط با آن را با حساسیت رصد می کردیم.

استاندار گلستان به بیان آمار ثبت نام نمایندگان پرداخت و اظهار کرد: از مجموع 305 نفر ثبت نام نماینده تا به امروز 24 نفر کنار رفته اند که از این تعداد 6 نفر انصراف داده اند و 18 نفر نیز تایید صلاحیت نشده اند.

صادقلو توضیح داد: افرادی که صلاحیتشان تایید نشده از سوی مراجع چهارگانه گزارش داشته اند وگرنه ما بدون گزارش مراجع هیچ فردی را رد ننموده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جوانان ایده های دانش بنیان ارائه دهند، انصراف6 گلستانی از انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان ایده های دانش بنیان ارائه دهند، انصراف6 گلستانی از انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید