ریاض، مرکز عربستان، از دریچه دوربین خبرنگاران

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، ریاض یکی از شهرهای در حال توسعه خاورمیانه است. شهری که بسرعت رشد می نماید و سعودیها سرمایه زیادی برای تبدیل آن به یک شهر مدرن در نظر گرفته اند. ساختمانهای مدرن در بسیاری از چشم اندازهای شهری به چشم می خورند.

ریاض، مرکز عربستان، از دریچه دوربین خبرنگاران

بر خلاف انتظارات مدرن بودن شهر کاملا شما را شگفت زده می نماید. جمعیت ریاض در کمتر از 50 سال از 150 هزار نفر به پنج میلیون تن رسیده است. اما یکی از چیزهایی که همچنان ماندگار است بازارهای عتیقه مشهور این شهر است.

در این بازار قدیمی عتیقه جات، بسیاری از اقلام را در حراج می توان خریداری کنید. از ظرفهای قدیمی گرفته تا لباسهای قدیمی. بازار قدیمی در کانون اولیه تشکیل ریاض قرار گرفته است. اما در ریاض در کوشش برای مدرنیته، بخش بزرگی از محله های تاریخی اش را از دست داد.

در دهه های اخیر، حکومت بر آن شده است تا بعضی از مهمترین میراثهای معماری و باستانی شهر را بازسازی کند.

مانند قلعه مسمک یا همان پادشاه عبدالعزیز، پدر عربستان سعودی مدرن. سایتی تاریخی که عموم می توانند از آن بازدید نمایند.

دیگر ساختمان در حال بازسازی، کاخ پادشاهی است. این کاخ در محله تاریخی ریاض جایی که موزه ملی هم قرار گرفته است واقع شده است. در میانه های قرن بیستم، شهر سازی ریاض که به وسیله امریکایی ها انجام شد به همان نسبت مانند شهرهای نوی شکل همان شهرهای نوظهور امریکایی را گرفت.

در دهه هشتاد میلادی، مقامات عالیرتبه ریاض تصمیم به تغییر ساختار شهر، به شهری مدرن تر و بافضای سبز بیشتری کردند. شهر سازی شهر از آنزمان متحول شد.

منبع: یورونیوز

به "ریاض، مرکز عربستان، از دریچه دوربین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاض، مرکز عربستان، از دریچه دوربین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید