طرز ﺗﻬﯿﻪ آسان ﺑﺎﻗﻠﻮﺍﯼ ﺍﺳﺘﺎﻧﺒﻮﻟﯽ در خانه

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، باقلوا استانبولی یکی از شیرینی های محبوب ترکیه ای می باشد و امروزه در سر تا سر جهان این باقلوا را درست می کنند. باقلوا استانبولی معمولا با خمیر فیلو و با مواد میانی دلخواه نظر گردو، پسته و ... درست می شود.

طرز ﺗﻬﯿﻪ آسان ﺑﺎﻗﻠﻮﺍﯼ ﺍﺳﺘﺎﻧﺒﻮﻟﯽ در خانه

وبلاگ حرفه گرگان | ﺑﺎﻗﻠﻮﺍ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﺪ ﺍﺯ ﺍﻏﻠﺐ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﻫﺎ ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ، ﺍﻣﺎ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻣﻨﺰﻝ ﺣﺎﻝ ﻭ ﻫﻮﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺧﻮﺷﻤﺰﻩ ﺗﺮ ﺍﺯ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺍﺵ ﺩﺭ ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﻓﺮﻭﺷﯽ ﻫﺎ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ! ﺷﺎﯾﺪ ﭼﻮﻥ ﺩﺳﺖ ﺭﻧﺞ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻮﺵ ﺟﺎﻥ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﺪ.

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان ، باقلوا استانبولی یکی از شیرینی های محبوب ترکیه ای می باشد و امروزه در سر تا سر جهان این باقلوا را درست می کنند. باقلوا استانبولی معمولا با خمیر فیلو و با مواد میانی دلخواه نظر گردو، پسته و ... درست می شود. در ادامه با طرز تهیه باقلوا استانبولی خوشمزه همراه ما باشید:

ﻣﻮﺍﺩ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻐﺰ ﺑﺎﻗﻠﻮﺍ

2 ﻓﻨﺠﺎﻥ ﺑﺎﺩﺍﻡ ﺧﺮﺩ ﺷﺪﻩ

1 ﻓﻨﺠﺎﻥ ﮔﺮﺩﻭﯼ ﺧﺮﺩ ﺷﺪﻩ

ﺭﺑﻊ ﻓﻨﺠﺎﻥ ﺷﮑﺮ ﺭﯾﺰﺩﺍﻧﻪ

2 ﻗﺎﺷﻖ ﺩﺍﺭﭼﯿﻦ ﺁﺳﯿﺎﺏ ﺷﺪﻩ

ﯾﮏ ﻫﺸﺘﻢ ﻗﺎﺷﻖ ﭼﺎﯾﺨﻮﺭﯼ ﻣﯿﺨﮏ ﺁﺳﯿﺎﺏ ﺷﺪﻩ

ﯾﮏ ﺑﺴﺘﻪ ﺧﻤﯿﺮ ﻧﺎﺯﮎ ﺑﺎﻗﻠﻮﺍ یا خمیر فیلو

ﻣﻮﺍﺩ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﺮﺑﺖ ﺑﺎﻗﻠﻮﺍ

2 ﻓﻨﺠﺎﻥ ﺷﮑﺮ

2 ﻓﻨﺠﺎﻥ ﺁﺏ

1 ﺗﮑﻪ ﺩﺍﺭﭼﯿﻦ

1 ﻗﺎﺷﻖ ﺁﺏ ﻟﯿﻤﻮ

ﻃﺮﺯ ﺗﻬﯿﻪ

1. ﻣﻮﺍﺩ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻐﺰ ﺑﺎﻗﻠﻮﺍ ﺭﺍ ﺩﺍﺧﻞ ﮐﺎﺳﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﯾﺰﯾﺪ. ﺧﻮﺏ ﻫﻢ ﺑﺰﻧﯿﺪ.

2. ﻣﻮﺍﺩ ﻻﺯﻡ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﺮﺑﺖ ﺭﺍ ﻧﯿﺰ ﺩﺍﺧﻞ ﻗﺎﺑﻠﻤﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﯾﺰﯾﺪ ﻭ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺑﺠﻮﺷﺪ. ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﯿﻦ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﺰﻧﯿﺪ ﺗﺎ ﺷﮑﺮ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺣﻞ ﺷﻮﺩ. 10 ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺑﺠﻮﺷﺪ، ﺳﭙﺲ ﺯﯾﺮﺵ ﺭﺍ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﮐﻨﯿﺪ ﺗﺎ ﺳﺮﺩ ﺷﻮﺩ.

3. ﻇﺮﻑ ﭘﯿﺮﮐﺴﯽ ﺭﺍ ﺑﺎ ﮐﺮﻩ ﭼﺮﺏ ﮐﻨﯿﺪ. ﺑﺎ ﻗﻠﻢ ﻣﻮ ﺑﻪ 10 ﻻﯾﻪ ﺍﺯ ﺧﻤﯿﺮ ﻧﺎﺯﮎ، ﮐﺮﻩ ﺁﺏ ﺷﺪﻩ ﺑﻤﺎﻟﯿﺪ.

4. ﺳﭙﺲ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﯾﮑﯽ ﯾﮑﯽ ﺩﺍﺧﻞ ﻇﺮﻑ ﭘﯿﺮﮐﺲ ﺭﻭﯼ ﻫﻢ ﭘﻬﻦ ﮐﻨﯿﺪ.

5. ﻣﻮﺍﺩ ﻣﻐﺰ ﺑﺎﻗﻠﻮﺍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻇﺮﻑ ﭘﯿﺮﮐﺲ ﺭﻭﯼ ﺧﻤﯿﺮﻫﺎ ﺑﺮﯾﺰﯾﺪ ﻭ ﯾﮑﻨﻮﺍﺧﺖ ﮐﻨﯿﺪ.

6. ﺣﺎﻻ 10 ﺗﺎ 12 ﻻﯾﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﺧﻤﯿﺮ ﻧﺎﺯﮎ ﺭﺍ ﺭﻭﯼ ﻣﻮﺍﺩ ﻣﻐﺰ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﻭ ﺑﯿﻦ ﻻﯾﻪ ﻫﺎ ﮐﺮﻩ ﺑﻤﺎﻟﯿﺪ. ﻗﺴﻤﺖ ﻫﺎﯼ ﮐﻨﺎﺭﯼ ﻭ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺯﺩﻩ ﺧﻤﯿﺮ ﺍﺯ ﭘﯿﺮﮐﺲ ﺭﺍ ﺑﺒﺮﯾﺪ. ﺣﺎﻻ ﺭﻭﯼ ﮐﻞ ﺁﻥ ﮐﻤﯽ ﺩﯾﮕﺮ ﮐﺮﻩ ﺑﻤﺎﻟﯿﺪ.

7. ﺑﺎ ﭼﺎﻗﻮﯼ ﺗﯿﺰﯼ، ﻻﯾﻪ ﻫﺎﯼ ﻓﻮﻗﺎﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﮑﻞ ﻟﻮﺯﯼ ﺑﺒﺮﯾﺪ.

8. ﺣﺎﻻ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻓﺮ (ﮐﻪ ﺍﺯ ﻗﺒﻞ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩﯾﺪ ﺑﺎ ﺩﻣﺎﯼ 325 ﺩﺭﺟﻪ ﻓﺎﺭﻧﻬﺎﯾﺖ ﺩﺍﻍ ﺷﻮﺩ) ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺗﺎ ﯾﮏ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﻻﯾﻪ ﻓﻮﻗﺎﻧﯽ ﺁﻥ ﻃﻼﯾﯽ ﻗﻬﻮﻩ ﺍﯼ ﺷﻮﺩ. ﺍﮔﺮ ﺩﯾﺪﯾﺪ ﻻﯾﻪ ﻓﻮﻗﺎﻧﯽ ﺯﻭﺩ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺭﻧﮓ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ، ﺭﻭﯼ ﺁﻥ ﻓﻮﯾﻞ ﺑﮑﺸﯿﺪ.

9. ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﻓﺮ ﺩﺭﺁﻭﺭﯾﺪ ﻭ ﺁﺭﺍﻡ ﺁﺭﺍﻡ ﺷﺮﺑﺖ ﺭﺍ ﺭﻭﯾﺶ ﺑﺮﯾﺰﯾﺪ.

10. ﺣﺎﻻ ﻧﻮﺑﺖ ﺑﻪ ﺳﺨﺖ ﺗﺮﯾﻦ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ. ﺑﺎﯾﺪ 5 ﺗﺎ 6 ﺳﺎﻋﺖ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺑﻤﺎﻧﺪ ﺗﺎ ﺷﺮﺑﺖ ﺟﺬﺏ ﺁﻥ ﺷﻮﺩ!

ریزه کاری های پخت باقلوا

خمیر فیلو را به درستی ذوب کنید. رطوبت بیش از حد باعث چسبندگی لایه های خمیر فیلو می شود و به سختی می توان از آن استفاده کرد. خمیر را 12 تا 14 ساعت در یخچال قرار دهید تا آماده استفاده شود.

در حین کار، ورقه های شیرینی فیلو را بین دو حوله تمیز قرار دهید. این به ورقه های فیلو کمک می کند تا نرم باقی بمانند و بیش از حد پاره یا شکسته نشوند.

شربت را از قبل آماده کنید. شربت وقتی روی باقلوای داغ تازه پخته شده ریخته می شود باید خنک باشد. به این ترتیب لایه های داغ باقلوا تاحدامکان جذب شربت می شود و باقلوای کاملاً عسلی خواهید داشت.

مغز ها را خوب خرد کنید، اما آن ها را خیلی ریز خرد نکنید که به صورت خمیر یا پودر درآیند. حد تعادل را در خردکردن مغز ها رعایت کنید.

خیلی مهم است، قبل از پختن، از یک چاقوی تیز برای تکه تکه کردن شیرینی استفاده کنید، چون وقتی باقلوا پخته می شود، فوق العاده ترد است و اگر سعی کنید آن را برش دهید، ترکیب آن به هم می ریزد.

می توایند برای شهد باقلوا چند قاشق شیر عسلی هم اضافه کنید با این کار هم قوام شهد را بالا می برید و هم شیرینی آن خوب است تا خیلی شیرینی اش دل را نزند.

برای خوش عطر شدن باقلوا می توانید لابه لای مواد داخل باقلوا همراه مغزیجات هل پودر شده بریزید و داخل شهدش هم از مقداری گلاب استفاده کنید با این کار باقلوای شما بسیار خوش عطر می شود.

*خمیر یوفکا برای پیراشکی و سمبوسه استفاده می شود و ضخیم تر است، اما خمیر باقلوا خمیر مخصوص باقلوا است و از لوازم قنادی ها می توانید تهیه کنید و نازک تر از یوفکا معمولی است.

منبع: فرادید

به "طرز ﺗﻬﯿﻪ آسان ﺑﺎﻗﻠﻮﺍﯼ ﺍﺳﺘﺎﻧﺒﻮﻟﯽ در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز ﺗﻬﯿﻪ آسان ﺑﺎﻗﻠﻮﺍﯼ ﺍﺳﺘﺎﻧﺒﻮﻟﯽ در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید