عکس هایی نو از طرح های گلدار در دکوراسیون داخلی منزل

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، طرح های گلدار در دکوراسیون خانه همواره حسی دوست داشتنی و دلپذیر ایجاد می نمایند طوری که یک خانه واقعا احساس راحتی و آزادی را منتقل می نماید. در این مطلب می خواهم وسایلی را نشان بدهم که همگی از طرح گل زنبق الهام گرفته اند و علاوه بر زیبایی حاوی پیغام مهمی هم هستند، زیرا گل زنبق از گذشته های بسیار دور حتی از زمان ساسانیان در زیباسازی و تزیین صنایع دستی مورد استفاده قرار می گرفت. هم اکنون هم طرح گل زنبق نماد بسیاری از تشکل های سیاسی، مذهبی و ورزشی است.

عکس هایی نو از طرح های گلدار در دکوراسیون داخلی منزل

خوشبختانه وسایلی که از طرح های گلدار به شکل گل زنبق یا سوسن الهام گرفته اند به وفور در بازار یافت شده و هر کدام شکلی متفاوت را بنمایش می گذراند از ست سرویس خواب گرفته تا وسایل حمام و فرش از چنین طرح هایی برای تزیین استفاده می نمایند. مثلا با نصب یک آینه دیواری با حاشیه گل کاری شده در قسمت ورودی منزل خیلی زیبا و شکیل به مهمانان خود خوش آمدگویی می کنید و آنها هم از تماشا چنین وسیله ای به وجد می آیند. در ادامه به معرفی طرح های گلدار در دکوراسیون خانه می پردازیم.

ابتدا با وسایل دکوری و کاربردی دیواری آغاز می کنیم که یکی از برترین جاها برای بنمایش گذاشتن طرح های گلدار در کوراسیون خانه است. شکل اول یک دکوری فلزی را نشان می دهد که برای نصب بروی درب ورودی یا داخل و بیرون فضای ورودی خانه بسیار زیبا خواهد بود. شکل دوم علاوه بر یک دکوری دیواری شیک نقش آویز لباس را هم ایفا می نماید. و در نهایت مدل های شمعدان و آینه هایی که با حاشیه های گلدار و غنچه های پیچیده تزیین شده و حسی هنری به دکوراسیون منزل خواهند داد.

قسمت پذیرایی و نشیمن هم می تواند با طرح های گلدار زنبقی شکل تزیین شوند. معمولا فرش و پرده برای چنین مکان هایی برترین وسایل برای استفاده از طرح های گلدار هستند. فرش جلو مبلی در شکل اول ساخت کشور ترکیه بوده و از موادی بسیار با کیفیت ساخته شده طوری که هیچوقت شفافیت و تازگی اولیه خود را از دست نمی دهد. پهن کردن چنین فرش هایی در یک اتاق نشیمن مدرن خیلی زیبا سبک کلاسیک را به محیط وارد می نماید. در قسمت اتاق خواب هم مسلما پرده و روتختی اتاق خواب برای آوردن طرح های گلدار بسیار مناسب خواهند بود.

شاید فکر کنید در آشپزخانه دیگر نمی گردد از طرح های گلدار در دکوراسیون استفاده کرد. اما باید بگویم اشتباه می کنید، وسایل پذیرایی و ظروف آماده سازی غذا خیلی خوب می توانند در نقش لوازم دکوری با قرار گیری در قفسه و کابینت های آشپزخانه، دکوراسیون آنرا مزین به طرح های گلدار و شیگ نمایند. شکل های زیر رنج وسیعی از این وسایل را نشان می دهد. قندان فلزی با بدنه گلکاری شده، ظرف درب دار شیرینی، جا تخم مرغی برای میز صبحانه و تخته گوشت برای خرد کردن مواد غذایی از جلمه این وسایل هسنتد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

در حمام و دستشویی هم ایده هایی زیادی برای استفاده از طرح های گلدار وجود دارد. اگر از وان استفاده می کنید نصب یک پرده گل گلی برای جدا کردن فضای وان از سایر قسمت های حمام یک فکر ناب خواهد بود. هر چند وسایل کوچکتر دیگری مانند حوله در دستشویی یا جای دستمال کاغذی مکان خوبی برای استفاده از طرح های گل زنبق هستند. اگر نمی توانید از هیچکدام از این طرح ها بهره ببرید گزینه آخر می تواند خرید ست لوازم حمام و دستشویی مانند جا مایع دستشویی یا جای پودر و … باشد.

بعضی لوازم دیگر مانند میل پرده ها، گیره پرده یا وسایل تزیینی و کاربردی خانه می توانند چنین طرح های زیبایی را در خود داشته باشند. حتما لازم نیست طرح گلداری که انتخاب می کنید خیلی عظیم یا گران قیمت باشد تا در دید قرار بگیرد مثلا پهن کردن قالیچه دم درب ورودی خانه یا زیرپایی دم درب حمام و دستشویی هم با این طرح ها خیلی زیباتر خواهند شد. در شکل های زیر مشاهده می کنید که جالباسی، زیر لیوانی، قاشق یا حتی جا حوله ای چه شکل های زیبایی را با طرح گل زنبق ایجاد نموده اند.

منبع: اتاق

به "عکس هایی نو از طرح های گلدار در دکوراسیون داخلی منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس هایی نو از طرح های گلدار در دکوراسیون داخلی منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید