موفقیت نسبی یک داروی تازه برای درمان آلزایمر

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، دانشمندان تأثیر مثبت یک دارو را بر کاهش زوال شناختی بیماران آلزایمر زیر نظر گرفته اند، که امید تازه ای را برای پزشکان در جهت کنترل این بیماری ایجاد نموده است.

موفقیت نسبی یک داروی تازه برای درمان آلزایمر

تولیدنمایندگان دارو Biogen و Eisai اعلام نموده اند که درمان با یک آنتی بادی مونوکلونال برای بیماری آلزایمر به نام Lecanemab در مقایسه با دارونما، پیشرفت زوال شناختی را تا 27 درصد کاهش می دهد.

این دارو که در مرحله سوم آزمایش های بالینی جهانی تحت آزمایش قرار گرفته و تمام نقاط پایانی ثانویه را برآورده نموده است، با ثبت کاهش سطح آمیلوئید، پروتئینی که یکی از ویژگی های کلیدی بیماری آلزایمر است، کارآمد ظاهر شده وتاثیرات مبتی را بر شناخت و توانایی انجام وظایف روزانه در مقایسه با دارونما برای مبتلایان به آلزایمر داشته است.

هارو نایتو، مدیر عامل شرکت Esai، در بیانیه ای اعلام نمود: ما معتقدیم که یاری به کاهش این بار ها تأثیر مثبتی بر جامعه خواهد داشت. نتایج تحقیقات ما فرضیه آمیلوئید که می گوید تراکم غیر طبیعی Aβ در مغز یکی از عوامل اصلی بیماری آلزایمر است را ثابت نموده است.

با این حال، دکتر ریچارد آیزاکسون، مدیر کلینیک پیشگیری از آلزایمر در مرکز سلامت مغز در دانشکده پزشکی اشمیت در دانشگاه آتلانتیک فلوریدا گفته است که نتایج این کارآزمایی شواهدی برای فرضیه آمیلوئید نیست.

وی توضیح داد: این آزمایش ثابت می نماید که این دارو برای افرادی که در مرحله خاصی از بیماری، اندازه مشخصی آمیلوئید در مغز دارند مفید است، اما از نظر اثبات تکنیکی برای استفاده از دارو به طور کامل تایید نشده است؛ زیرا بیماری آلزایمر بسیار ناهمگن است، اما این مسئله اهمیت بالقوه آزمایش را کاهش نمی دهد.

به طور کلی، این دارو در 21.3 درصد از شرکت نمایندگان در کارآزمایی که لکانماب مصرف کردند، عوارض جانبی داشت، اما ایزاکسون هشدار داد که وقتی افراد این نوع درمان را دریافت می نمایند، باید در طول فرآیند به دقت تحت نظر باشند. وی اعلام نمود که عوارض جانبی علائم معیار مهم تری است.

منبع: سی ان ان

وبلاگ حرفه گرگان علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "موفقیت نسبی یک داروی تازه برای درمان آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت نسبی یک داروی تازه برای درمان آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید