هوای طوفانی در 9 استان در روز جاری ، مناطقی که پنجشنبه و جنعه شاهد رگبار باران و وزش باد خواهند بود

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و مواج بودن بخش هایی از دریاهای شمال و جنوب اطلاع داد.

هوای طوفانی در 9 استان در روز جاری ، مناطقی که پنجشنبه و جنعه شاهد رگبار باران و وزش باد خواهند بود

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، سازمان هواشناسی کشور گفت که طی 5 روز آینده گذر امواج تراز میانی جوی از نوار شمالی کشور سبب رشد ابرهای همرفتی گاهی همراه با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در شمال آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب می گردد.

علاوه بر آن، طی روز چهارشنبه در شرق اردبیل ، گیلان، مازندران و دامنه های جنوبی البرز شامل استان های زنجان، قزوین ، البرز و تهران نیز افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می دهد.

پنجشنبه مقدار بارندگی در شمال آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل تشدید می گردد و در سایر منطقه ها ذکرشده بارش کاهش می یابد.

آدینه ابرناکی ، بارش خفیف و پراکنده در این منطقه ها و سواحل دریای خزر رخ می دهد.

ضمناً ، طی 3 روز اخیر در شرق اردبیل و سواحل شمالی کشور وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش بینی می گردد.

شنبه بارندگی در منطقه ها شمالی آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل تقویت می گردد و در سایر منطقه ها کشور جوی آرام مستقر می گردد.

یکشنبه فقط در شمال آذربایجان شرقی ابرناکی و بارش شکل می گیرد.

شایان ذکر است تا روز آدینه در بخش هایی از جنوب غرب و غرب کشور و منطقه های از استان بوشهر وزش باد شدید همراه با گردوخاک دور از انتظار نیست . در این مدت نیمه شرقی دریای خزر و بعلاوه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "هوای طوفانی در 9 استان در روز جاری ، مناطقی که پنجشنبه و جنعه شاهد رگبار باران و وزش باد خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوای طوفانی در 9 استان در روز جاری ، مناطقی که پنجشنبه و جنعه شاهد رگبار باران و وزش باد خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید