گلکسی اس 23؛ میزبان یک سیاست مهم در کمپانی سامسونگ!

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، سامسونگ به تازگی از سری نو گوشی های پرچمدار خود برای سال 2023 رونمایی نموده است. عناصر طراحی مورد استفاده در سه گانه نو گلکسی اس 23 (Galaxy S23) سامسونگ تقریبا مشابه با مدل های سال گذشته شرکت است.

گلکسی اس 23؛ میزبان یک سیاست مهم در کمپانی سامسونگ!

به گزارش عصر ایران، البته بعضی تغییرات را نیز شاهد هستیم که از آن جمله می توان به حذف کادر برآمده دور دوربین های عقب در مدل های گلکسی اس 23 و گلکسی اس 23+ اشاره نمود. این تغییر کوچک یکپارچگی بیشتری به طراحی پشت دستگاه بخشیده است.

در مقایسه با طراحی ظاهری جسورانه و گاهی عجیب گوشی های هوشمند از برند های دیگر، شاید طراحی ظاهری پرچمداران نو سامسونگ ساده به نظر برسد. اما درون این طراحی ظاهری ساده و زیبا مورد مهم تری پنهان شده است که می تواند تاثیر قابل توجهی بر آینده تلفن های همراه سامسونگ و بعلاوه سیاره زمین داشته باشد.

استفاده از مواد بازیافتی در فراوری سری نو سامسونگ گلکسی اس 23

انبوه گوشی های هوشمندی که در هر فصل سال فراوری می شوند، اثر غیرقابل انکاری بر محیط زیست دارند که البته بیشتر آن ها منفی است. منابع مورد استفاده و هدررفت آن ها در روند فراوری تلفن های همراه، همگی به تخریب کره زمین یاری می نمایند. بعلاوه، گوشی های هوشمند در بسیاری موارد پیش از آن که احتیاج باشد دور انداخته می شوند، گاهی اوقات تنها به علت توقف پشتیبانی نرم افزاری شرکت فراورینماینده. دفع نادرست گوشی های هوشمند نیز به آرامی خشکی و دریا را مسموم می نماید.

خوشبختانه، فراورینمایندگان گوشی هوشمند به ویژه شرکت های بزرگ و مطرح مانند سامسونگ و اپل، این مساله را مورد توجه قرار داده و در راستای رفع کردن آن گام بر می دارند. بعضی ممکن است اثربخشی واقعی حذف شارژر از جعبه محصول را زیر سوال ببرند، اما اقدامات مثبت به همین جا ختم نمی شوند. سامسونگ با افتخار درباره کوشش های رو به رشد خود در زمینه پایداری صحبت می نماید و سری گلکسی اس 23 به نظر می رسد گام بعدی به سوی معرفی یک گوشی هوشمند سبزتر را برداشته است.

طراحی پایدارتر سری گلکسی اس 23 سامسونگ

گوشی های هوشمند پرچمدار نو سامسونگ نسبت به گذشته دارای قطعات بیشتری هستند که از مواد بازیافتی در فراوری آن ها استفاده شده که به طور دقیق شامل 12 جز داخلی و خارجی می گردد. این شامل استفاده از پلاستیک بازیافتی از بطری ها و تور های ماهیگیری دور ریخته شده و بعلاوه آلومینیوم و شیشه بازیافتی می گردد. بسیار جالب توجه است که شیشه محافظ مورد استفاده در گوشی های هوشمند سری گلکسی اس 23 یعنی کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس 2، حاوی 22 درصد شیشه بازیافتی است.

البته، هنوز میزان زیادی مواد غیرپایدار در گوشی های هوشمند استفاده می گردد و فرایند های مورد استفاده برای فراوری و اجزا آن ها به محیط زیست آسیب می زند. با این وجود، یک پیروزی کوچک همچنان یک پیروزی است و از این رو سامسونگ شایسته تقدیر است. افزون بر این، برخلاف منطق تجاری سرمایه داری رایج، سامسونگ پشتیبانی بین چهار تا پنج سال از گوشی های هوشمند خود را وعده داده است که می تواند کاربردی باقی ماندن آن ها برای مدت زمان طولانی تر و دور ماندن از اماکن دفن زباله را تضمین کند.

مشخصات فنی گوشی های هوشمند سری گلکسی اس 23

گلگسی اس 23 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا به نمایشگر 6.8 اینچی با وضوح 1440 در 3088 مجهز است. قلب تپنده آن پردازنده کوالکام اسنپ دراگون 8 جن 2 (4 نانومتری) است.

پیکربندی حافظه ذخیره سازی و حافظه رم این مدل شامل 256 گیگابایت/8 گیگابایت، 256 گیگابایت/12 گیگابایت، 512 گیگابایت/12 گیگابایت و 1 ترابایت/12 گیگابایت می گردد.

گلکسی اس 23 اولترا چهار ماژول دوربین 200 مگاپیکسلی واید، 10 مگاپیکسلی پریسکوپ تله فوتو، 10 مگاپیکسلی تله فوتو، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و تک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی را ارائه می نماید.

یک باتری لیتیوم یون 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی نیروی این دستگاه را تامین می نماید.

سامسونگ گلکسی اس 23+ به نمایشگر 6.6 اینچی با وضوح 1080 در 2340 مجهز است. قلب تپنده آن پردازنده کوالکام اسنپ دراگون 8 جن 2 (4 نانومتری) است.

پیکربندی حافظه ذخیره سازی و حافظه رم این مدل شامل 256 گیگابایت/8 گیگابایت و 512 گیگابایت /8 گیگابایت می گردد.

گلکسی اس 23+ سه ماژول دوربین 50 مگاپیکسلی واید، 10 مگاپیکسلی تله فوتو، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و تک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی را ارائه می نماید.

یک باتری لیتیوم یون 4700 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی نیروی این دستگاه را تامین می نماید.

گلکسی اس 23

سامسونگ گلکسی اس 23 به نمایشگر 6.1 اینچی با وضوح 1080 در 2340 مجهز است. قلب تپنده آن پردازنده کوالکام اسنپ دراگون 8 جن 2 (4 نانومتری) است.

پیکربندی حافظه ذخیره سازی و حافظه رم این مدل شامل 128 گیگابایت/8 گیگابایت، 256 گیگابایت/8 گیگابایت و 512 گیگابایت/8 گیگابایت می گردد.

گلکسی اس 23 سه ماژول دوربین 50 مگاپیکسلی واید، 10 مگاپیکسلی تله فوتو، 12 مگاپیکسلی اولتراواید و تک دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی را ارائه می نماید.

یک باتری لیتیوم یون 3900 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی نیروی این دستگاه را تامین می نماید.

منبع: فرارو

به "گلکسی اس 23؛ میزبان یک سیاست مهم در کمپانی سامسونگ!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی اس 23؛ میزبان یک سیاست مهم در کمپانی سامسونگ!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید