گلکسی واچ 5 احتمالا بدون سنسور مقدار گیری دمای بدن معرفی می گردد

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، در بین تمام ساعت های مبتنی بر سیستم عامل WearOS، گلکسی واچ 4 از نظر ویژگی های مربوط به تندرستی و سلامتی برترین و بیشترین امکانات را ارائه می دهد. طی ماه های گذشته بعضی افشاگران اعلام کردند که ظاهرا سامسونگ برای گلکسی واچ 5 میخواهد از سنسور میزان گیری دمای بدن استفاده کند که حالا طبق یک شایعه تازه به نظر می رسد این مشخصه کنار گذاشته شده است.

گلکسی واچ 5 احتمالا بدون سنسور مقدار گیری دمای بدن معرفی می گردد

این شایعه از طرف مینگ-چی کو اعلام شده که البته تحلیلگر مشهور محصولات اپل محسوب می شود ولی گاهی اوقات اخباری را در خصوص دیگر شرکت ها منتشر می نماید. زمانی که برای اولین بار خبر استفاده از این سنسور منتشر شد، بعضی منابع اعلام کردند که سامسونگ میخواهد این سنسور را به عنوان یک معینه مهم برای تشخیص کووید 19 معرفی کند. در همان گزارش ها هم آمده بود که تعبیه چنین سنسوری در یک ساعت هوشمند و بهره گیری از آن کار چندان راحتی نیست و ظاهرا چالش های سامسونگ برای بهره گیری از این سنسور به حدی جدی شده که میخواهد گلکسی واچ 5 را بدون آن عرضه کند.

آقای کو در توییت خود نوشته که ظاهرا مشکل اصلی سامسونگ به الگوریتم های مورد احتیاج برای تفکیک دمای بدن و دمای محیط برمی شود. در همین زمینه می توانیم به گزارش منتشر شده در خصوص اپل واچ سری 8 اشاره کنیم. در این گزارش آمده که نسل هفتم اپل واچ به علت همین مسائل الگوریتم های مربوط به تشخیص دمای بدن، بدون این معینه راهی بازار شد. از طرف دیگر برای نسل هشتم اپل واچ هم هنوز با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم زیرا هنوز معین نیست که آیا اپل پیروز شده مسائل مربوط به الگوریتم ها را حل و فصل کند یا نه.

همانطور که می دانید، دمای بدن با توجه به شرایط محیط تا حدی تغییر می نماید. به همین دلیل سنسور موجود در ساعت هوشمند باید بتواند این تغییرات را تشخیص بدهد که چنین کاری اصلا ساده نیست. بنابراین به نظر می رسد در برترین حالت برای گلکسی واچ 6 می توانیم انتظار بهره گیری از این معینه را داشته باشیم.

شایعات مربوط به سری گلکسی واچ 5 طی هفته های گذشته به طور قابل توجهی افزایش یافته است. مدتی قبل اعلام شد که سامسونگ میخواهد سه مدل گلکسی واچ 5 و واچ 5 کلاسیک و واچ 5 پرو را راهی بازار کند. اما بر اساس گزارش های نو، ظاهرا سامسونگ دیگر قصد ندارد مدل کلاسیک این ساعت را راهی بازار کند. سامسونگ برای مدل استاندارد ساعت هوشمند خود از طراحی مدرنی استفاده می نماید و از سوی دیگر هواداران ساعت های کلاسیک می توانند از مدل کلاسیک این ساعت بهره ببرند. اما با توجه به اینکه مدیران سامسونگ می خواهند مدل پرو را به این خانواده اضافه نمایند، ظاهرا دیگر با مدل کلاسیک روبرو نخواهیم شد.

گفته می شود مدل پرو فقط در یک میزان به دست کاربران می رسد ولی برای مدل استاندارد بار دیگر از بین دو میزان 40 و 44 میلی متری می توانیم دست به انتخاب بزنیم. یکی از مهم ترین ویژگی های ساعت های هوشمند سامسونگ، حاشیه چرخان فیزیکی این ساعت ها است که هواداران زیادی دارند. در رابطه با راه یابی این معینه به سری گلکسی واچ 5 گزارش های ضد و نقیضی منتشر شده و به همین دلیل هنوز در این رابطه نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.

از بین ویژگی های مورد انتظار از سری گلکسی واچ 5 هم می توانیم به افزایش عمر باتری و افزایش سرعت شارژ اشاره کنیم. در حال حاضر نسل چهارم این ساعت ها از نظر عمر باتری حرف زیادی برای گفتن ندارند. بعلاوه امیدواریم نسل نو این ساعت ها از نظر سازگاری با گوشی های دیگر شرکت ها عملکرد بهتری داشته باشند تا تمام کاربران فارغ از برند گوشی خود بتوانند از تمام امکانات ساعت های سری گلکسی واچ 5 بهره ببرند.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "گلکسی واچ 5 احتمالا بدون سنسور مقدار گیری دمای بدن معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی واچ 5 احتمالا بدون سنسور مقدار گیری دمای بدن معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید