انتقاد پژوهشگاه فضای مجازی به حذف اپلیکیشن کرونایی ایران در گوگل

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی خاطرنشان کرد: در روزهایی که بحران شیوع ویروس کرونا در دنیا فراگیر شده، ایران نیز مانند سایر کشورها با این ویروسِ خطرناک و مُهلک دست و پنجه نرم می نماید اما در نبردی نابرابر، درحالی که تحریم های ناجوانمردانه آمریکا علیه نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران لطمات زیادی را به شرایط مالی کشور وارد نموده، تحریم های دارویی و درمانی نیز از سوی ایالات متحده باعث تشدید بحران در تهیه تجهیزات پزشکی و درمانی شده است.

انتقاد پژوهشگاه فضای مجازی به حذف اپلیکیشن کرونایی ایران در گوگل

البته سیاست های خصمانه ایالات متحده علیه کشورمان به همین جا ختم نمی گردد؛ این سیاست ها نه تنها توسط دولتمردان و سیاستمداران آمریکایی بلکه به وسیله شرکت گوگل که یکی از پنج غول تکنولوژی دنیا محسوب می گردد نیز، مورد حمایت قرار گرفته است.

گوگل در اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران، اپلیکیشن ملی AC19 که سامانه رسمی ایرانی برای مقابله با کرونا است را از لیست برنامه های خود در گوگل پلی حذف نموده است.

این اتفاق در حالی اتفاق افتاده که با پیگیری های پژوهشگران و کارشناسان، مسئولان گوگل پاسخ روشنی در این باره نداده اند و فقط مدعی شده اند که این اپلیکیشن از لحاظ پزشکی نمی تواند جوابگوی نیازهای جامعه ایران باشد و تشخیص بیماری کرونا به وسیله این اپلیکیشن غیر ممکن است.

ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کشور، سامانه مرتبط با خدمات ویروس کرونا را به وسیله اپلیکیشن ملی AC19 به اجرا در آورده که شامل اطلاعات مفید زیر است:

- اطلاع از آخرین آمار و تعداد مبتلایان و بهبود یافتگان

- فیلم های آموزشی مربوط به پیشگیری از بیماری کرونا

- اطلاع از آخرین اخبار مربوط به این بیماری در کشور

- انجام تست برای ارزیابی میزان سلامتی

- ارائه اطلاع رسانی های ستاد مبازره و مدیریت این بیماری

- اطلاع از مراکز درمانی در استان ها

وب سایت ZDNet اعلام نموده که گوگل این اپلیکیشن را از نوع اپلیکیشن های جاسوسی تلقی نموده و از نسخه های به روزرسانی شده آن بیمناک است.

این در حالی است که چنین ادعاهای واهی تنها با هدف زمینه سازی برای توجیه اعمال ضد حقوق بشری و ضدانسانی آمریکا و شرکت های آمریکایی است که حتی در شرایط بحرانی و شیوع بیماری نیز دست از خصومت با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران بر نمی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتقاد پژوهشگاه فضای مجازی به حذف اپلیکیشن کرونایی ایران در گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد پژوهشگاه فضای مجازی به حذف اپلیکیشن کرونایی ایران در گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید