تحریم های یکجانبه مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای مهار و شکست کرونا است

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، تهران (پانا) - وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت تحریم های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای به دست آوردن و دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار و شکست کووید 19 هستند.

تحریم های یکجانبه مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای مهار و شکست کرونا است

به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی در نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در زمینه تسریع فرایند واکسیناسیون فراگیر برگزار گردید، با بیان اینکه دنیا در طول دو سال گذشته با شرایط بی سابقه ای دست و پنجه نرم نموده است، اضافه نمود: با وجود اینکه پیشرفت های ملموسی درغلبه بر این ویروس چندگانه حاصل شده است، اما هنوز دولت ها و مردم در سراسر دنیا از پیامدهای چندوجهی آن رنج می برند.

وی ادامه داد: کوشش علمی در فراوری واکسن ها کلید نجات جان انسان ها است، اما توزیع ناعادلانه، احتکار واکسن، و عدم شفافیت فراوریکنندگان به عنوان یکی از دلایل اصلی دستاوردهای ناقص به جای مانده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه تحریم های یک جانبه مانعی جدی در راه تحقق حق اساسی کشورمان برای به دست آوردن و دسترسی به ابزارهای لازم برای مهار و شکست کوید19 هستند، گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای فراوری کننده واکسن کووید، انتظار دارد سازمان دنیای بهداشت فرایند ثبت نام را برای دریافت EUL (فاز استفاده اضطراری) تسهیل و تسریع کند.

عین اللهی با تاکید بر اینکه تردید در خصوص واکسن و مشارکت ضعیف جامعه هنوز در سراسر دنیا رایج بوده و کار بیشتری برای افزایش آگاهی ضروری است، توضیح داد: زیرا تا زمانی که همه در امان نباشند، هیچ کس ایمن نیست.

وی بر اهمیت اتخاذ رویکردی جامع به وسیله همکاری های بین المللی تقویت شده، با هدف توسعه یک سیستم سلامت قوی تر، کارآمدتر و انعطاف پذیرتر برای همه گیری های کنونی و آینده تاکید نمود.

تا امروز (8اسفندماه) مجموع جان باختگان کرونا در کشور به 136 هزار و 631 نفر رسید و چهار هزار و 49 بیمار در بخش مراقبت های ویژه هستند.

بعلاوه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 7 میلیون و 40 هزار و 467 نفر رسید؛ خوشبختانه تا کنون 6 میلیون 634 هزار و 126 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 62 میلیون و 739 هزار و 635 نفر دُز اول، 55 میلیون و 418 هزار و 20 نفر دُز دوم و 22 میلیون و 992 هزار و 757 نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نموده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 141 میلیون و 150 هزار و 412 دُز رسید.

طبق آخرین آمار اعلام شده، 184 شهرستان در شرایط قرمز، 187 شهرستان در شرایط نارنجی، 76 شهرستان در شرایط زرد و یک شهرستان در شرایط آبی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تحریم های یکجانبه مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای مهار و شکست کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های یکجانبه مانعی جدی در دسترسی به ابزارهای مهار و شکست کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید