جابه جایی بیش از 20 میلیون مسافر در 7 ماهه امسال

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، سیدی گفت: در هفت ماهه امسال بیش از 20 میلیون مسافر از فرودگاه های تحت مالکیت این شرکت اعزام و پذیرش شدند.

جابه جایی بیش از 20 میلیون مسافر در 7 ماهه امسال

آقای حمیدرضا سیدی گفت: از ابتدای سال تا پایان مهر 177 هزار و 969 نشست و برخاست در فرودگاه های کشور اجرا شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، در مهر ماه امسال بیش از دو میلیون و 822 هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از 24 هزار پرواز در فرودگاه های کشور نشست و برخاست داشته است که به ترتیب شاهد افزایش هشت درصدی و کاهش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در این دو بخش بودیم.

او گفت: آمار ها حاکی از کاهش یک درصدی پرواز و پنج درصدی اعزام و پذیرش مسافر نسبت به شهریور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مهرآباد با 31.73 درصد، مشهد با 18.09 درصد، شیراز با 7.51 درصد، اهواز با 4.37 درصد و اصفهان با 3.97 درصد سهم بیشتری در نشست و برخاست پرواز ها در مهر ماه را داشته اند.

او گفت: در مهر ماه امسال 92.87 درصد پروازها، داخلی و 5.13 درصد خارجی و دو درصد عتبات عالیات بوده است. همچنین در این مدت، 92.87 درصد اعزام و پذیرش مسافران، داخلی و 5.76 درصد خارجی و 2.37 درصد هم عتبات و عالیات بوده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بیشترین تردد پرواز های مسافری (داخلی) مسیر های مشهد- مهرآباد و بالعکس، کیش- مهرآباد و بالعکس، مهرآباد- شیراز و بالعکس و در بخش خارجی نیز، نجف- مشهد و بالعکس، استانبول- تبریز و بالعکس، دبی- شیراز و بالعکس بوده است.

به گفته سیدی، در مهر ماه امسال، ساعت شش صبح، بیشترین پرواز و به تعداد 737 نشست و برخاست، و روز های چهارشنبه شلوغ ترین روز های هفته برای انجام مسافرت هوایی بوده است.

وبلاگ حرفه گرگان مالی راه و شهرسازی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جابه جایی بیش از 20 میلیون مسافر در 7 ماهه امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابه جایی بیش از 20 میلیون مسافر در 7 ماهه امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید