حکایت یک پرونده پرنشیب ، بالاخره پزشکان وظیفه و سرباز پرستاران ترخیص می شوند!

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، پرونده پر فراز و نشیب خدمت پزشکان وظیفه و سرباز پرستارانی که بیش از دوره 21ماهه خدمت خود باید تحت دوره احتیاط، به خدمت ادامه می دادند امروز و با دستور ستاد کل نیروهای مسلح ختم به خیر شد.

حکایت یک پرونده پرنشیب ، بالاخره پزشکان وظیفه و سرباز پرستاران ترخیص می شوند!

گروه اجتماعی وبلاگ حرفه گرگان-سیده زهرا حسینی؛ حالا برمی شود به اهواز تا به قولش وفا کند. قول داده بود آخر هفته را برشود شهرش اهواز و دوتایی بروند لشکرآباد فلافل بخورند با ترشی محلی. هر روز هم این قرار را مرور می کرد که خوب خاطرش بماند و دلش را صابون زده بود به تعطیلی آخر هفته قبل از عید که قرار است نصیبش شود، اما کرونا شایع شد.

پزشک وظیفه ای که تحت دوره احتیاط باید یه خدمت ادامه می داد و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خدمت می کرد حالا با دستور ستاد کل نیرو های مسلح می تواند برشود به شهرش، به اهواز. می تواند برود کنار رود کارون و سلفی سرانجام خدمت خود را بگیرد.

یک ماه پیش به دستور ستاد کل نیرو های مسلح اعلام شد که تمام پزشکان وظیفه و سرباز پرستاران تحت دوره احتیاط موظف به ادامه خدمت خود هستند. یک ماه که فراز و نشیب کم نداشت؛ از فراخوان های متعدد و بکارگیری پزشکان وظیفه و سرباز پرستاران در خدمتی غیر از تخصص خود تا عدم ترخیص نیرو های بیش از حد نیاز.

حکایت این پرونده پر فراز و نشیب اینگونه بود که بر اساس گزارش های وبلاگ حرفه گرگان از شرایط سربازان، سه گروه از پزشکان و پرستاران سرباز، مشغول مبارزه با ویروس کرونا بودند؛ اول مشمولان سربازی که با وجود اینکه دوره 21 ماهه خدمت خود را گذرانده یودند، اما با شیوع ویروس کرونا در کشور، موظف به ادامه خدمت خود، تحت دوره ضرورت بودند و دوم مشمولان اسفندماه که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و مقابله با این ویروس، دوره آموزشی کوتاهی را گذراندند و وارد مراکز درمانی شدند و سوم مشمولان اردیبهشت ماه که با دستور سازمان از ششم اردیبهشت خدمت خود را بدون گذراندن دوره آموزشی آغاز کرده بودند.

همانطور که گفتیم بر حسب قانون، زمانی که کشور در شرایط حساس واقع شده است و سیستم نظامی کشور، اعلام ضرورت و احتیاط می کند، افرادی که مشغول به خدمت هستند حتی اگر دوره خدمت شان به سرانجام رسیده باشد، موظف به ادامه حضور و خدمت در این دوره ضرورت هستند و به نوعی تا سرانجام شرایط حساس و یا کم شدن حساسیت، ترخیص نمی شوند البته باید به همه کسانی که در این دوره خدمت می کنند، تسهیلاتی پرداخت شود که در این دوره با نیروی کادر نظامی برابر هستند.

اما مشکل اول آنجا بود که این رسته از سربازان باید بر اساس تخصص خود یعنی پزشکی و پرستاری مشغول خدمت شوند، اما آنچه که در برخی از پادگان ها و محل های خدمت سربازان رسته بهداشت و درمان گزارش شد حاکی از آن بود که برخی از این سربازان، خدمتی غیر مرتبط با تخصص خود انجام می دهند و اصلا بر اساس تخصص، مشغول به خدمت نیستند.

مشکل بعدی آنکه هیچ خبری از تسهیلانی که باید به این سربازان تعلق می گرفت نبود و مشخص نبود که آیا تسهیلات لازم به جهت خدمت در دوره حساس کشور، به آن ها تعلق می گیرد یا خیر؟

و در نهایت مشکل سوم آنکه تا اوایل اردیبهشت ماه سه گروه از مشمولان در کشور مشغول به خدمت بودند، اول مشمولینی که دوره خدمت آن ها به سرانجام رسیده، اما به ضرورت به خدمت خود ادامه می دهند و ترخیص نمی شوند، دوم مشمولین اسفندماه که با گذراندن دوره کوتاهی آموزشی، جهت خدمت وارد کارد درمانی شدند و در نهایت گروه سوم مشمولین اردیبهشت ماه که آن ها نیز با توجه به شرایط کشور بدون گذراندن دوره آموزشی بلافاصله مشغول به خدمت شدند.

اما در همان اوایل اردیبهشت ماه، دستوری از سازمان نظام وظیفه عمومی صادر شد که کلیه مشمولان فارغ التحصیل گروه پزشکی و پیراپزشکی که در مهلت معرفی یکساله قرار دارند، باید تا سرانجام فروردین ماه سال جاری برای اعزام به خدمت اقدام کنند تا با توجه به شرایط فعلی کشور در اول اردیبهشت ماه بدون سپری کردن دوره آموزش، در بدو خدمت در مراکز درمانی بکارگیری شوند.

مشکل آنجا بود که با توجه به تعداد مشمولینی که تا آن زمان مشغول خدمت بودند و ترخیص هم نمی شدند پس اعلام این فراخوان جدید آن هم در شرایطی که برخی از سربازان گفتند که با وجود شرایط حساس درمان کشور، اما در به کار و خدمتی غیر مرتبط با تخصص پزشکی و پرستاری مشغول هستند، کاملا بیش از حدنیاز به نظر می رسید.

حالا اما امروز پس از یک ماه پیگیری های وبلاگ حرفه گرگان و طرح سوالات و ابهامات موجود در این مسئله، ستاد کل نیرو های مسلح گفت که تمام پزشکان وظیفه و سرباز پرستاران که به جهت دوره ضرورت و احتیاط بیش از دوره 21 ماهه خود، مشغول خدمت بودند، ترخیص شوند.

ستاد کل نیرو های مسلح در این دستور نوشته است: با توجه به کاهش چشمگیر بیماری کرونا و برطرف شدن نیاز فوری مراکز پزشکی و درمانی نیرو های مسلح به کارکنان وظیفه پزشکی و پیراپزشکی که به عنوان دوره احتیاط در حال خدمت بودند، ستاد کل نیرو های مسلح ضمن تشکر از تمامی این عزیزان که پر تلاش و خالصانه در راستای ابلاغ این ستاد در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا نقش آفرینی کردند، به کلیه سازمان های نیرو های مسلح اعلام می دارد که کلیه کارکنان وظیفه در حال خدمت به عنوان احتیاط را در تاریخ 1399/2/20 ترخیص کرده و حقوق ماهیانه متعلق به آنان را که بین 2/5 تا 4/5 میلیون تومان است را به تناسب درجه این عزیزان به طور کامل به آنان پرداخت کنند.

و حالا پزشکان وظیفه و سرباز پرستارانی که بیش از دوره 21 ماهه مشغول خدمت بودند، مرخص می شوند و همچنین به دستور ستاد کل تمام تسهیلات لازم نیز به آن ها پرداخت خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حکایت یک پرونده پرنشیب ، بالاخره پزشکان وظیفه و سرباز پرستاران ترخیص می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکایت یک پرونده پرنشیب ، بالاخره پزشکان وظیفه و سرباز پرستاران ترخیص می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید