رباتی که خودرو را در پارکینگ شارژ می نماید

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان به نقل از نیواطلس، تعداد خودروهای برقی در جاده ها در حال افزایش است. به همین علت احتیاج به پارکینگ هایی که به شارژر دسترسی داشته باشند نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل اپراتورهای پارکینگ ها به زودی به جای ایجاد فضای پارک مخصوص خودروهای برقی از ربات های شارژر Autev استفاده خواهند کرد و به خودروهای افراد متصل می شوند.

رباتی که خودرو را در پارکینگ شارژ می نماید

استارت آپ Autev در سیاتل این ربات را ساخته که در اصل یک باتری بزرگ چرخدار به شمار میرود. هنگامیکه کاربری با استفاده از اپ مخصوص ربات را فرا خواند، ابزار به طور اتوماتیک به سمت خودروی برقی وی حرکت می نماید. پس از آنکه ربات به خودروی فرد رسید، کاربر کابل شارژ آن را از طریق نقلیه اش متصل می نماید.

پس از آنکه وی دوباره به پارکینگ بازگشت، کابل شارژ را از خودرو جدا می نماید تا ربات به ایستگاه شارژ خود در گاراژ بازگردد. اگر کاربر زودتر از موعد بازگردد و بخواهد قبل از تکمیل شارژ پارکینگ را ترک کند، باید ظرفیت شارژ مورد نظر را در اپلیکیشن کاهش دهد یا به طور دستی کابل شارژ را از ربات جدا کند.

مدیر ارشد اجرایی Autev در این باره می گوید: ربات از فناوری شارژ سریعDCFC پشتیبانی می نماید و می تواند با یک بار شارژ خود، برق مورد احتیاج 6 خودرو را تامین کند.

شرکت سازنده امیدوار است ناوگانی از این ربات ها را تا سه ماهه نخست سال آینده میلادی برای اپراتور پارکینگ ها فراهم کند. این اپراتورها باید هزینه ای ماهانه بپردازند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رباتی که خودرو را در پارکینگ شارژ می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که خودرو را در پارکینگ شارژ می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید