عجیب ترین رقابت های جهان

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، محبوبیت مسابقه های عجیبی که در برخی از کشورها انجام می گردد از مرزهای آن کشور عبور نموده و هرساله بر تعداد گردشگرانی که برای تماشا یا حتی شرکت در این مسابقه ها راهی کشور مقصد می شوند، افزوده می گردد.

عجیب ترین رقابت های جهان

مسابقه های عجیب بسیاری در سرتاسر دنیا برگزار می شوند که بعضی آن ها ریشه در قرن های گذشته دارند و تا به امروز ادامه یافته اند؛ اما بعضی دیگر، در هزاره جدید و برای جذب گردشگران به شهرهای کوچک طراحی و برگزار می شوند.

مسابقه قهرمانی حمل همسر

محل برگزاری: فنلاند

به نظر می رسد نه تنها برای اثبات عشق٬ که برای به دست آوردن جایزه مسابقه٬ هرسال تعداد مردان بیشتری از سراسر دنیا در مسابقات حمل همسر شرکت می نمایند. مشهورترین این مسابقات در روستای سونکاجاروی فنلاند برگزار می گردد. راستا 250 متری این مسابقه با موانع زیاد و حتی چاله های کوچکی از آب طراحی می گردد. طبق قوانین مسابقه نگه داشتن همسر روی بازو خلاف مقررات است؛ از اینرو، بسیاری در میانه راستا همسر خود را رها می نمایند. خبر چندانی از عشق و عاشقی در مسابقه نیست٬ زنان بارها از دست همسرانشان رها می شوند و کبودی و زخم های سطحی اجتناب ناپذیر است. برای شرکت در مسابقه کافی است فرم درخواست مسابقه را در محل برگزاری پر کنید. به تازگی، این مسابقه عجیب در سایر کشورها مانند دانمارک، لتونی، استونی٬ سوئد و کره جنوبی نیز انجام می گردد.

مسابقه قهرمانی پشه کشی

محل برگزاری: ایتالیا

مسابقه کشتن حشرات خونخوار هرساله در ایتالیا برگزار می گردد. به این ترتیب که در سن نازاروسزیا به شرکت نمایندگان، تورهای حشره کش مورد تأیید داوران داده می گردد و آن ها 10 دقیقه فرصت دارند تا بیشترین تعداد حشره خونخوار را بکشند. معیار انتخاب نفرات برتر مسابقه شمارش اجساد حشرات کشته شده است و به سه نفر اول به ازای هر حشره 10 یورو داده می گردد. سایر قوانین مسابقه هرسال تغییر می نماید. مسابقه مشابهی در دره لوملینا در شمال میلان برگزار می گردد با این تفاوت که در آن مسابقه خبری از تور یا حشره کش نیست، شرکت نمایندگان باید با دست های خالی به شکار پشه ها بروند.

مسابقه قهرمانی داد زدن با صدای بلند

محل برگزاری: لهستان و ژاپن

اگر برای دیدن این مسابقه به ژاپن سفر کنید، دیگر ردپایی از اسطوره متانت و آرامش ژاپنی ها نخواهید دید. در این مسابقه که هرساله در استان اوئیتا برگزار می گردد، بیش از صد شرکت نماینده در آن کوشش می نمایند با صدای بلند با یکدیگر صحبت نمایند. شدت صدای تولیدشده توسط آن ها به بیش از 100 دسی بل (بیشتر از صدای شکستن یک سنگ، یا عبور قطار یک سریع السیر) می رسد. به گفته روانشناسان این مسابقه، به تخلیه روانی و رهایی از تنش ژاپنی هایی که مدام در دفتر کارشان به طور ثابت و با شرایط سخت کار می نمایند، یاری می نماید. لهستانی ها نیز تصمیم گرفته اند بیشتر مراقب سیستم عصبی و سلامت خود باشند و مسابقه مشابهی را در شهر گلدپ برگزار می نمایند.

مسابقه اردک های پلاستیکی

محل برگزاری: بریتانیا و سنگاپور

یکی دیگر از این مسابقه های جالب با اردک های بازی حمام بچه ها برگزار می گردد. شرکت نمایندگان این اردک ها را در آب رودخانه رها می نمایند تا شانسشان را در جریان آب امتحان نمایند. برگزاری این مسابقه در سنگاپور به چیزی شبیه به لاتاری می ماند؛ برای شرکت در این مسابقه کافی است یک اردک پلاستیکی میبخرید، اسم خودتان را روی آن بنویسید و آن را در آب رها کنید. اردک ها با تشویق تماشاچیان در جریان رودخانه حرکت می نمایند، و شما می توانید آرزو کنید خوش شانس باشید. پس از اتمام مسابقه، برنده خوش شانس مسابقه یک میلیون دلار جایزه خواهد گرفت.

در فضای همواره ابری انگلستان نیز مسابقه ای با هیجان مشابهی برگزار می گردد. شرکت نمایندگان از صدها شهر از سراسر کشور، هزاران اردک پلاستیکی را در رودخانه رها می نمایند تا راستا مشخصی را باهم مسابقه دهند. این مسابقه ها در رودخانه های آون، تیمز و ری برگزار می گردد.

مسابقه پرتاب موبایل

محل برگزاری: فنلاند

اگر زمانی هوس کردید تلفن همراه خود را با تمام قوا به سمتی پرت کنید، کمی دست نگه دارید تا در مسابقه شهر ساونلینا فنلاند شانس خود را امتحان کنید. این مسابقه نخستین بار در سال 2000 برگزار گردید و به سرعت محبوبیت زیادی به دست آورد. برگزارنمایندگان این مسابقه ادعا می نمایند، برگزاری مسابقه به جمع آوری تلفن های فرسوده و حفظ محیط زیست یاری می نماید.

شرکت نمایندگان در سه گروه مردان، زنان و نوجوانان با یکدیگر مسابقه می دهند. اگر قصد ندارید تلفن همراه خودتان را پرتاب کنید، غرفه هایی تدارک دیده شده تا از هر مدل گوشی با هر برند، به شرطی که وزن آن بین 200 تا 440 گرم باشد، پرتابه خود را از میان آن ها انتخاب کنید. پیرو این مسابقه ملی فنلاندی ها، به تازگی در آلمان، بریتانیا و نروژ هم مسابقات مشابهی برگزار می گردد. جایزه برنده این مسابقه سفر به یک تورنمنت بین المللی در فنلاند است.

منبع: کجارو / travelvivi.com

به "عجیب ترین رقابت های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین رقابت های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید