غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر ، چگونه در هزینه خوردن صرفه جویی کنیم

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، غذا بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از فرهنگ هاست و به همین علت اگر در سفر به یک کشور یا منطقه، از خوردن غذای آن بخش از جهان خودداری کنیم، نمی توانیم درک درستی از فرهنگ آنها داشته باشیم و بخش مهمی از سفر را از دست می دهیم. تماشا گردشگرانی که به دور جهان سفر می نمایند و غذای روزانه خود را خودشان در آشپزخانه آپارتمان یا مسافرخانه محل اقامتشان می پزند، واقعا ناامید نماینده است؛ چطور می توان به ایتالیا سفر کرد و پاستا نخورد؛ چگونه می توان از ژاپن بازدید کرد و لب به سوشی نزد؛ چطور امکان دارد به آرژانتین سفر کنید و استیک مخصوص این کشور را امتحان نکنید یا به اسپانیا بروید و غذای مشهور و خوش طعم پائیا را نچشید. اگر اینگونه سفر کنید، واقعا دیوانه هستید و می توان گفت هیچ تجربه مثبت و قابل توجهی از سفرهایتان ندارید. البته بسیاری از گردشگران عنوان می نمایند که بیرون غذا خوردن در سفر هزینه بسیار بالایی دارد و اصلا به صرفه نیست. در این نوشتار، قصد داریم راهنمای کامل غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر را در اختیار شما بگذاریم و شرح دهیم که چگونه در هزینه خوردن صرفه جویی کنید. با خبرنگاران و چگونگی یافتن غذای مقرون به صرفه در سفر همراه باشید.

غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر ، چگونه در هزینه خوردن صرفه جویی کنیم

غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر: رستوران های سلف سرویس

یکی از مکان هایی که غذای مقرون به صرفه در سفر را در آن می توانید پیدا کنید، سلف سرویس هاست! با این که همه رستوران های سلف سرویس، غذاهای با کیفیت عالی سرو نمی نمایند، از نظر مالی بسیار بصرفه هستند و جزو مقرون به صرفه ترین انواع رستوران ها به شمار می روند. از آنجایی که در بسیاری از این رستوران ها می توانید هر چقدر می خواهید غذا بخورید، این امکان را دارید که به میزان کل روزتان غذا صرف کنید؛ یا حداقل بیشتر روزتان را بدون هیچ غذای دیگر یا خوراکی سر کنید. رستوران های سلف سرویس یک انتخاب مالی خوب محسوب می شوند و در ازای هزینه ای که در آنها می پردازید، بیشترین میزان غذا به شما ارائه می گردد. هزینه غذا خوردن در این رستوران ها در حدود 15 دلار آمریکا می باشد.

مقرون به صرفه غذا خوردن در سفر: دکه های فروش غذا

وقتی حرف از غذای مقرون به صرفه در سفر به میان می آید، اولین چیزی که به فکر می رسد، دکه های غذا فروشیند. دکه های کوچکی که هات داگ، سوسیس و انواع ساندویچ را به فروش می رسانند، مکان هایی عالی برای خوردن یک غذای مقرون به صرفه و سریع به شمار می روند. در کشوری مانند سوئد به راحتی می توانید هر روز خودتان را با غذاهایی که از دکه های روباز خریداری می کنید و صرف هزینه چهار دلار در روز سیر کنید. همچنین در آمستردام در کشور هلند، دکه هایی به نام FEBO وجود دارند که می توانید روزتان را با خریدن و خوردن غذا های آنها بگذرانید. در کاستاریکا، با یک دلار می توانید از این دکه ها امپانادا (غذایی شبیه به سمبوسه) بخرید و خودتان را سیر نمایید. این غذا های سریع و مقرون به صرفه آنقدر عالی نیستند که برنده ستاره میشلین (بزرگ ترین جایزه آشپزی) شوند؛ اما شکم شما را بدون خالی کردن جیبتان سیر نگه می دارند.

غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر: غذای خیابانی

غذای مقرون به صرفه در سفر را در خیابان ها بجویید. در بسیاری از نقاط در سرتاسر دنیا (بخصوص در آسیا)، خیابان ها پر از غرفه های کوچک فروش غذا هستند؛ غرفه هایی که غذا را در فضای باز و جلوی چشمان شما تهیه می نمایند و فرقشان با دکه ها این است که مکان دائمی ندارند. تنها کافیست یک بشقاب بردارید، روی یک صندلی کوچک پلاستیکی در خیابان بنشینید و از خوردن یک غذای خوش طعم خیابانی لذت ببرید. غذای خیابانی یکی از برترین غذا ها در دنیا است. غذاهایی که در غرفه های خیابانی می خورید در اغلب اوقات کمتر از یک دلار هزینه دارند و یک روش فوق العاده برای تجربه غذا های محلی و فرهنگ یک منطقه هستند. در بسیاری از کشور ها مانند تایلند، اگر غذای خیابانی از خیابان ها حذف گردد، تجربه سفر در آنها کاملا متفاوت خواهد بود.

مقرون به صرفه غذا خوردن در سفر: فست فود

فست فود برترین انتخاب نیست؛ اما یک گزینه دیگر برای صرف غذای مقرون به صرفه در سفر به نقاط گران قیمت دنیا به شمار می رود. با تنها 5 دلار (که البته در بعضی کشور های گران تر مانند نروژ تا 15 دلار هم افزایش می یابد) می توانید یک غذای پر کالری و سیر نماینده دریافت کنید. همچنین، می توانید از غذا های فست فود محلی که معمولا مقرون به صرفه تر هم هستند سفارش بدهید. فست فود برترین و عالی ترین غذا نیست؛ اما می تواند در صرفه جویی کردن به شما یاری کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که در کشور های آسیایی، فست فود از غذای محلی گران تر است و بهتر است آن را جزو گزینه های اولیه برای غذا خوردن در سفر قرار ندهید.

غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر: غذای محلی

گاهی اوقات وقتی سفر می کنید، از خوردن غذای محلی خسته می شوید و هوس می کنید یک همبرگر یا پیتزا بخورید. اشکالی در این کار نیست. ما در یک دهکده دنیای زندگی می کنیم؛ بنابراین هر چه می خواهید بخورید. اما بیشتر مواقع، غذا های غیر محلی از غذاهای محلی گران قیمت تر هستند. برای مثال، در یونان، یک جایرو Gyro (غذای یونانی پخته شده از گوشت بریان شده بر یک سیخ عمودی که معمولاً به همراه نان پیتا و گوجه فرنگی، پیاز، و سس تزاتزیکی سرو می گردد) نزدیک به 3 یورو هزینه بر می دارد؛ اما یک پیتزا 6 یورو قیمت دارد. در ویتنام، یک کاسه فو (یک نوع سوپ ویتنامی متشکل از آب گوشت، گوشت، نودل برنج، سبزی و غیره) کمتر از یک دلار می ارزد؛ اما یک همبرگر در حدود سه برابر قیمت دارد. پس غذای محلی بخورید و پولتان را پس انداز کنید.

مقرون به صرفه غذا خوردن در سفر: غذای روز رستوران ها

بسیاری از رستوران ها بویژه در اروپا، غذا های ویژه ای برای هر روز ارائه می دهند و تخفیف بالایی برای آن در نظر می گیرند تا تعداد سفارش هایشان بالاتر برود. بنابراین شما می توانید با یک چندم هزینه ای که برای صرف همان غذا در شب می پردازید، آن غذا را هنگام ناهار و در طول روز بخورید و غذای مقرون به صرفه در سفر میل کنید. در کل، بهتر است غذای عالی مورد نظرتان را در هنگام ناهار بخورید و غذای سبک تر و معمولی تر را برای شب بگذارید؛ این یک روش بسیار سالم تغذیه است و ضمناً، با خوردن غذا های ویژه روز رستوران ها، تخفیف بسیار بالایی دریافت می کنید.

غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر: ننوشیدن نوشابه و آب معدنی

اگر هر از چند گاهی همراه با غذای خود نوشابه بنوشید اصلا بد نیست؛ اما بهتر است این کار را بطور دائمی انجام ندهید؛ زیرا در دراز مدت هم بر سلامتی و هم محتویان جیبتان تاثیر منفی خواهد داشت. آب ممکن است به میزان نوشابه گران نباشد؛ اما خریدن یک یا چند بطری آب معدنی در طول روز، هزینه هایتان را بالاتر می برد. در عین حال، هنگامی که در حال پیاده روی و تماشای دیدنی های یک شهر یا منطقه هستید، به نوشیدن آب احتیاج خواهید داشت؛ اما خریدن آب معدنی نه تنها باعث مصرف بیشتر پلاستیک و آسیب به محیط زیست می گردد، بلکه در دراز مدت هزینه بسیار بالا و بی فایده ای را به شما تحمیل می نماید. بنابراین بهتر است یک بطری دائمی آب همراه داشته باشید (که ترجیحا دارای فیلتر تصفیه آب باشد) و آن را با آب شیر پر کنید.

مقرون به صرفه غذا خوردن در سفر: نخوردن خوراکی های مختلف

بستنی، نوشابه، شکلات، آب نبات، شیرینی؛ همه اینها ممکن است بسیار کوچک و مقرون به صرفه قیمت باشند. بنابراین زمانی که هزینه خریدن آنها را می پردازیم، اصلا فکر نمی کنیم که داریم با خوردن آنها به سلامتی خود ضربه می زنیم یا تاثیر بسیار منفی بر بودجه سفرمان می گذاریم. خوردن خوراکی، حتی اگر دو یا سه بار در روز اتفاق بیفتد، به آرامی به هزینه های شما می افزاید و بخش بزرگی از بودجه تان را صرف می نماید. پس از خوردن خوراکی های مختلف خودداری کنید و به جای آن، غذای کامل نوش جان نمایید.

غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر: آشپزی

ممکن است از آشپزی یا امکانات کم این کار در میهمان خانه ها و آپارتمان های اجاره ای خوشتان نیاید و از این که مواد اولیه و وسایل آشپزی را با خود به سفر ببرید و با چمدان خود به این طرف و آن طرف بکشانید متنفر باشید. اما بهتر است هر از چند گاهی آشپزی کنید و غذایتان را خودتان بپزید. آشپزی کردن یکی از برترین روش ها برای پایین آوردن هزینه خورد و خوراک در سفر است. همچنین، خرید کردن از سوپرمارکت ها یا بازار های تره بار باعث می گردد با مردم محلی و آنچه که معمولا می خورند بیشتر آشنا شوید. تنها جایی از دنیا که غذای خیابانی مقرون به صرفه تر است و آشپزی کردن چندان بصرفه نیست، آسیا می باشد.

مقرون به صرفه غذا خوردن در سفر: پیک نیک

یک روش خوب دیگر برای تهیه غذای خودتان این است که پیک نیک برپا کنید. برای این کار، می توانید به یک بازار غذای محلی (بازار تره بار) بروید، مواد اولیه خریداری یا غذا های آماده محلی بخرید و برای برگزاری یک پیک نیک به پارک بروید. با این کار نه تنها پولتان را پس انداز می کنید، بلکه شانس خوبی برای تماشای زندگی روزمره مردم محلی و دانستن در خصوص عادات غذایی آنها خواهید داشت.

غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر: کارت های گردشگری

بسیاری از گردشگران فکر می نمایند که کارت های گردشگری یا Tourism cards تنها برای صرفه جویی در جابجایی و بازدید از نقاط دیدنی کاربرد دارند. اما بهتر است بدانید این کارت ها تخفیف های بسیار عالی در بسیاری از رستوران ها را نیز در بر می گیرند. این تخفیف ها معمولا بین 15 تا 25 درصد هستند؛ اما اگر غذای روز رستوران ها را سفارش بدهید، گاهی تا 50 درصد هم می توانید از آنها تخفیف بگیرید. برنابراین توصیه می کنیم از این کارت ها به خوبی بهره ببرید.

منبع: همگردی

به "غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر ، چگونه در هزینه خوردن صرفه جویی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذا خوردن مقرون به صرفه در سفر ، چگونه در هزینه خوردن صرفه جویی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید