فقدان مدیریت یکپارچه شهری ، شاهین باید در بورس واگذار گردد

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، رئیس شورای شهر بوشهر عنوان نمود: در ادامه راه اگر تیم شاهین شهرداری بوشهر در لیگ برتر بماند، طبق قانون شهرداری مجاز به تیم داری نیست و باید در بورس و با تشریفات قانونی پیش بینی شده به صورت سهام واگذار شود.

فقدان مدیریت یکپارچه شهری ، شاهین باید در بورس واگذار گردد

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایسنا، ابوذر دهدار دوشنبه 8 اردیبهشت در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز شوراها گفت: برای فصل جاری لیگ برتر، اعتباری معادل 22 میلیارد تومان برای تیم شاهین تصویب شده است، علاوه بر این در مورد پرداخت های بازیکنان، کادر فنی و مربیان نیز نسبت به سایر تیم ها عملکرد خوبی داشته است.

وی با اشاره به پروژه های نیمه تمام شهرداری بوشهر اعلام کرد: برخی از پروژه های شهرداری به مرحله حقوقی رسیده و نمی توانیم به راحتی آن ها را به اتمام برسانیم، اما برخی پروژه ها تنها مشکل اقتصادی دارند. ازجمله اولویت های عمرانی امسال تسریع در احداث تقاطع غیره مسطح مطهری، آسفالت معابر و جذب سرمایه گذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر مطرح کرد: اعتبار مصوب سال گذشته شهرداری بوشهر به میزان 224 میلیارد تومان بوده که جذب آن به طور کامل انجام شد اما متأسفانه در بحث اجرا پیروز عمل نکردیم.

دهدار اضافه کرد: بودجه امسال شهرداری بوشهر، به میزان 299 میلیارد تومان مصوب شده که اعتبار مربوط به بخش عمرانی با سهم 170 میلیارد تومانی نسبت به سال گذشته، رشد 32 درصدی داشته است.

وی اظهار کرد: در بودجه امسال، 20 میلیارد تومان برای آسفالت معابر و کوچه ها، 8 میلیارد تومان برای بافت تاریخی بوشهر، 13 میلیارد تومان برای تقاطع غیر هم سطح، 30 میلیارد برای احداث پارکینگ، 10 میلیارد تومان برای بازگشایی معابر، 7 میلیارد تومان برای احداث گذر سرتل به نیروگاه، 4 میلیارد تومان برای گذر فنی و حرفه ای، 2 میلیارد تومان برای سرای محلات، 5 میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز و مابقی نیز برای سایر فعالیت ها در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر اعتباری معادل 3 میلیارد تومان به منظور نوسازی تاکسی های شهری، به وسیله ارائه تسهیلات 30 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد مصوب شده اما متأسفانه با تأخیر در انتخاب نوع خودرو توسط سازمان تاکسیرانی و گرانی خودرو این موضوع هنوز اتفاق نیفتاده است.

ابوذر دهدار با تأکید بر اینکه نباید وابستگی به ارزش اضافه کرده را کتمان کنیم، توضیح داد: بخش عمده بودجه 299 میلیارد تومانی امسال شهرداری بوشهر، بر اساس ارزش اضافه کرده مشخص شده که امسال سهم شهرداری از 3 درصد به 4 درصد رسیده است. اگر به هر دلیلی ارزش اضافه کرده شهرداری حذف گردد کدهای جدید درآمدی برای شهرداری تعریف شده تا این کسری را جبران نماید.

وی گفت: شهردار و شهرداری باید شهر را بدهکار کند تا به هدف توسعه شهر دست یابد، استفاده نکردن از ظرفیت های قانونی، عملاً موجب ناکارآمدی شوراها در مدیریت یکپارچه شهری شده است، در مورد شورای شهر بوشهر نیز -دوره پنجم- متأسفانه آنچه مطلوب بوده اتفاق نیفتاده و شهر دچار عقب ماندگی شده است، البته در مورد عملکرد شورا و شهرداری باید شهروندان قضاوت نمایند.

دهدار تأکید کرد: شهر بوشهر قطعاً ظرفیت های بالاتری دارد تا اتفاقات بهتری در آن رقم بخورد، اما تا به امروز مدیریت یکپارچه شهری در آن اتفاق نیفتاده که البته این در مورد تمام شهرهای کشور صدق می نماید.

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: چالش های زیادی داشته ایم و این چالش ها ذات شورا است، کوشش زیادی کردیم تا اختلاف سلایق، اندیشه ها، اهداف و رویکرد اندیشه های فردی در همان شورا باقی بماند و به بیرون تسری پیدا نکند، چون بحث های این چنینی نباید وقت مردم را بگیرد.

وی با اشاره به استیضاح نافرجام شهردار بوشهر باوجود 5 رأی موافق گفت: وقتی من به استیضاح شهردار رأی می دهم به این معنی است که برخی حوزه های عملکردی ایشان رضایت بخش نبوده است و نمی توان این مسائل را کتمان کرد، اما با همه این ها همچنان شهردار را برای ادامه راه حمایت خواهیم کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "فقدان مدیریت یکپارچه شهری ، شاهین باید در بورس واگذار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقدان مدیریت یکپارچه شهری ، شاهین باید در بورس واگذار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید