قیمت هر کیلو شکر در ماه رمضان چند؟، قیمت برنج در بنکداری بین 47 تا 80 هزارتومان

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، قاسمعلی حسنی امروز (شنبه) در مورد شرایط بازار شکر و برنج در بخش عمده فروشی اضافه نمود: براساس این حواله هر کیلوگرم شکر با قیمت 12 هزارو 535 تومان در اختیار اعضای اتحادیه قرار می گیرد و کیلویی 16 هزارو 350 تومان به فروش می رسد که شکر دولتی از 1350 تومان افزایش نسبت به سال گذشته برخوردار است.

قیمت هر کیلو شکر در ماه رمضان چند؟، قیمت برنج در بنکداری بین 47 تا 80 هزارتومان

وی با بیان اینکه قرار است چند صد تن شکر در قالب طرح توزیع رمضان توزیع گردد گفت: در حال حاضر این محصول در شرکت های بسته بندی قرار گرفته است تا در بسته های یک کیلوگرمی به مرحله توزیع برسد.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور به چند نرخی بودن شکر در بازار اشاره نمود و اظهارداشت: بخشی از شکر آزاد به وسیله کارخانجات 16 هزارو 500 تومان به علاوه 9 درصد ارزش اضافه نموده است که بیش از 20 هزارتومان می گردد و برای مصرف کنندگان 25 هزارتومان خواهد شد.

وی بیشترین نوسان قیمت کالاهای اساسی را مربوط به خرده فروشی های سطح کشور دانست و توضیح داد: دربخش بنکداری نظارت داریم اما در خرده فروشی ها نظارتی نداریم.

حسنی افزود: البته بخشی از شکر با قیمت 15 هزارتومان در فروشگاه های زنجیره ای از قبل عید به جای مانده است.

قیمت برنج در بنکداری بین 47 تا 80 هزارتومان

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی کشور گفت: اکنون قیمت برنج ایرانی در بنکداری براساس درجه بندی بین 47 تا 80 هزارتومان است. بنابراین، شرایط بازار نشان می دهد که قیمت مصوب برنج که به وسیله دولت معین شده بود اعمال نمی گردد.

وی اضافه نمود: وزارت جهاد کشاورزی سهمیه ای در اختیار اتحادیه بنکداران قرار داده که برنج تایلندی با قیمت 11 هزارتومان خریداری می گردد و بنکداران 11 هزارو 900 تومان در اختیار خرده فروشی ها قرار می دهند و نرخ این محصول برای مصرف کنندگان 12 هزارو 500 تومان است.

وی اظهارکرد: البته نرخ برنج هندی 18 هزارتومان برای بنکداری و برای مصرف کننگان 18 هزارو 500 تومان است.

طبق مصوبه معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در یکم اسفندماه سال 1400 قیمت فروش برای مصرف کننده به منظور پیشگیری از افزایش بی ضابطه برای هر کیلوگرم برنج طارم ایرانی درجه یک 65 هزار تومان، برنج طارم درجه دو 60 هزار تومان، برنج ایرانی شیرودی 42 هزار تومان، برنج هندی وارداتی 30 هزار تومان و برنج پاکستانی وارداتی 31 هزار تومان معین شده است.

قیمت برنج های وارداتی که به وسیله شرکت خدمات بازرگانی تهیه شده به ازای هر کیلوگرم برنج هندی 1121 مبلغ 24 هزار تومان، پاکستانی 1121 مبلغ 25 هزار تومان و تایلندی مبلغ 12 هزار و 500 تومان معین شده است.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت هر کیلو شکر در ماه رمضان چند؟، قیمت برنج در بنکداری بین 47 تا 80 هزارتومان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر کیلو شکر در ماه رمضان چند؟، قیمت برنج در بنکداری بین 47 تا 80 هزارتومان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید