لیبی، افزایش قابل توجه حمایت های نظامی امارات از نیروهای حفتر

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، امارات طی دو هفته٬ به اندازه یک سال گذشته٬ برای نیروهای خلیفه حفتر در لیبی تجهیزات نظامی فرستاده که این امر منجر به خشم مردم طرابلس و شهرهای اطراف شده است.

لیبی، افزایش قابل توجه حمایت های نظامی امارات از نیروهای حفتر

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ حرفه گرگان به نقل از پایگاه خبری شهاب ، اینتلیجنس آنلاین وبسایت سازمان اطلاعاتی فرانسه گزارش داد که محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی حمایت خود را از نیروهای خلیفه حفتر در لیبی افزایش داده است. این وبسایت شرح داد که امارات در مدت دو هفته نزدیک به سه هزار تن تجهیزات برای نیروهای وابسته به حفتر در لیبی فرستاده که این میزان به اندازه تجهیزاتی است که طی یک سال گذشته به این منظور تامین می کرد.

وبسایت مذکور ادامه داد که فرایند انتقال کمک های نظامی امارات برای نیروهای حفتر از طریق خطوط هوایی جینس ایر قزاقستان و با هواپیمای آنتونوف 124 که تحت نام شرکت باربری هوایی ماکسیموس ایرکارگو در مالکیت بن زاید بوده و به احتمال زیاد در جنگ یمن در انتقال تجهیزات برای نیروهای ائتلاف متجاوز عربستان به کار می رفت٬ صورت می گیرد.

در چارچوب واکنش های مردمی لیبی به این اقدام٬ تظاهرات کنندان در طرابلس پایتخت لیبی و شهر مصراته حمایت امارات از حملات نیروهای حفتر به مناطق و شهرهای غربی لیبی را محکوم کردند.

تظاهرات کنندگان در طرابلس همچنین سکوت غسان سلامه، نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی که چشم خود را به روی جنایت ها و تجاوزات نیروهای حفتر در بمباران زیرساخت ها و تاسیسات عمومی و کشتار بچه ها لیبی بسته است محکوم کردند.

در مصراته در شرق پایتخت نیز جامعه سودانی این شهر٬ جذب فرزندان خود به عنوان مزدور توسط امارات را محکوم و تاکید کردند که سودانی ها فروشی نیستند.

به همین دلیل روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه افشا کرد که طی سه هفته گذشته ده ها پرواز از امارات به لیبی اجرا شده که ماموریت آنها انتقال اسلحه برای نیروهای حفتر بوده و این پروازها از طریق آسمان مصر اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "لیبی، افزایش قابل توجه حمایت های نظامی امارات از نیروهای حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، افزایش قابل توجه حمایت های نظامی امارات از نیروهای حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید