محرابیان: خشکسالی مهرماه در نیم قرن اخیر بی سابقه است

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، وزیر نیرو گفت: خشکسالی که در یک ماه اخیر از سال آبی جاری اتفاق افتاده در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده است.

محرابیان: خشکسالی مهرماه در نیم قرن اخیر بی سابقه است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ حرفه گرگان، علی اکبر محرابیان ظهر آدینه در سفر به اردبیل و بازدید از طرح های نیمه تمام سدسازی در منطقه مغان اظهار کرد: نسبت به 50 سال گذشته کاهش بارندگی ها در کشور محسوس بوده و در بعضی از استان ها تا 40 درصد رقم خورده است.

وی با بیان اینکه ذخایر آب پشت سد ها در کشور به حداقل رسیده است، توضیح داد: در کنار صرفه جویی مردم، باید در تأمین منابع آب به نحوی عمل کنیم تا چالش و دغدغه ای جدی گریبانگیر شهر ها و منطقه ها مختلف کشور نشود.

وزیر نیرو به کم آبی منطقه ها روستایی و شهر های میانه اشاره نمود و گفت: حتی در کلانشهر ها نیز با کمبود منابع آب روبه رو هستیم به گونه ای که هم اکنون آب جمع شده در پشت سد های کشور به کمتر از 18 میلیارد متر مکعب رسیده است.

محرابیان به شرایط آبی استان اردبیل نیز اشاره نمود و اضافه کرد: این استان به رغم آنکه در پر آبی شهره بوده در سال زراعی گذشته با چالش های جدی روبه رو بوده و همچنان این فرآیند در شهر ها و روستا ها کاملاً محسوس است و به نظر می رسد ادامه این فرآیند خسارت های بیشتری را رقم خواهد زد.

وزیر کابینه رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید در مصارف آب در بخش شرب و کشاورزی الگو ها و معیار های صحیح مورد توجه قرار گیرد تا ما بتوانیم این شرایط خشکسالی را به نحوی سپری کنیم.

محرابیان به تکمیل سد عمارت و بعلاوه پایاب بعضی از سد ها در استان اردبیل اشاره نمود و ادامه داد: برای یاری به توسعه کشاورزی پایاب سد گیوی و سبلان با مشارکت بانک های عامل در حال اجراست.

وزیر دولت سیزدهم اعلام کرد: با برنامه ریزی که در حال اجرا است، برای استان های با تنش آبی بیشتر و بعلاوه میانه الگو های تعریف شده و سعی بر این است تا این فرآیند همچنان در تقویت نظام جامع تأمین منابع آب شهر ها و روستا ها به انجام برسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "محرابیان: خشکسالی مهرماه در نیم قرن اخیر بی سابقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرابیان: خشکسالی مهرماه در نیم قرن اخیر بی سابقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید