مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی، شایع ترین دلیل مسمومیت در دنیا

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، خبرنگاران/خوزستان مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: شایع ترین دلیل بروز مسمومیت در دنیا، مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی است و همه ساله نزدیک به 60 درصد موارد مسمومیت ها در کشور مربوط به آن است که رقم بالا و قابل تأملی است.

مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی، شایع ترین دلیل مسمومیت در دنیا

دکتر ندا محمدسعید در اولین روز هفته پیشگیری از مسمومیت ها اظهار کرد: آمار موارد مسمومیت های دارویی مراجعه کننده به بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول 63 مورد است و داروهای مسکن غیر مخدر بیشترین مورد ثبت شده بوده است.

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، وی اضافه نمود: دارو یکی از خطرناک ترین عوامل مسمومیت زا در منازل است. عدم توجه به اندازه مصرف دارو، مصرف دارو در تاریکی و همراه با خواب آلودگی و نیز مصرف خودسرانه دارو همگی می توانند منجر به مسمومیت های دارویی شوند.

محمدسعید گفت: ضمن اجتناب از مصرف خودسرانه دارو باید توجه داشت که مصرف مقادیر بالای بعضی از داروهای به ظاهر کم خطر می تواند برای بچه ها و افراد مُسن، کشنده باشد.

وی اضافه نمود: شایع ترین دلیل بروز مسمومیت در دنیا، مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی است و همه ساله نزدیک به 60 درصد موارد مسمومیت ها در کشور مربوط به آن است که رقم بالا و قابل تأملی است.

مدیر دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: به طور کلی اغلب مسمومیت های دارویی در بزرگسالان به صورت تعمدی رخ می دهد. درصد پایینی از مراجعات مسمومیت های دارویی مربوط به بچه ها است که اغلب به طور اتفاقی و در اثر کنجکاوی بچه ها و یا اشتباه والدین رخ می دهد.

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان به نقل از وبدا علوم پزشکی دزفول، هفته اول آبان به وسیله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفته پیشگیری از بروز مسمومیت ها نامگذاری شده است و اول آبان ماه نیز روز پیشگیری از بروز مسمومیت ناشی از داروها است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی، شایع ترین دلیل مسمومیت در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف دارو بیش از مقادیر درمانی، شایع ترین دلیل مسمومیت در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید