نیازی به تاسیس دانشگاه بین الملل نیست

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه نیازی به تاسیس دانشگاه بین الملل نیست، گفت: باید توضیح وظایف حوزه بین الملل دانشکده ها بر اساس شرایط آن ها تدوین و به آن ها ابلاغ گردد.

نیازی به تاسیس دانشگاه بین الملل نیست

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ حرفه گرگان، عباسعلی کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی تهران با قدردانی از کوشش روسای دانشکده های این دانشگاه طی ماه های گذشته، گفت: در همه گیری کووید 19 که شرایط آموزشی تغییر کرد و رویکرد آموزش مجازی، در کنار سایر کار های دانشکده ها در دستور کار نهاده شد، روسای دانشکده ها مانند دیگر قسمت های دانشگاه و پابه پای بیمارستان ها فعالیت کردند که جا دارد از کوشش های آنان تشکر و قدردانی کنم.

وی با بیان اینکه پرچم آموزش، پژوهش و بین الملل در کنار حوزه درمان در دانشگاه برافراشته است؛ اضافه کرد: با وجود ماه ها خستگی و کار طاقت فرسا در حوزه درمان و خدمات دانشگاه در مقابله با کووید 19، ممکن بود حوزه آموزش، پژوهش و بین الملل دانشگاه مورد غفلت قرار گیرد، اما چنین اتفاقی نیفتاد و پرچم آموزش، پژوهش و بین الملل در کنار خدمات دیگر برافراشته بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مصوبات شورای دانشگاه درخصوص پیشنهاد تصویب پژوهشکده مشترک با دانشگاه تهران، اظهار کرد : ما همکاری بسیار خوبی با دانشگاه تهران در همه زمینه ها داریم و این روابط محبت آمیز برکات بسیاری به همراه داشته است.

کریمی در مورد برنامه های هفته آموزش در دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه صدای حوزه آموزش در دانشگاه بلند است، اضافه کرد: سیاست کلی دانشگاه در حوزه بین الملل این است که نباید دانشگاه بین الملل جداگانه ای ایجاد گردد. شرح وظایف معاونان بین الملل دانشکده ها نیز باید بر اساس شرایط هر دانشکده تدوین گردد.

کریمی ادامه داد: در سال 1400 این نخستین نشست هیئت رئیسه با روسای دانشکده هاست که برگزار می گردد در این جلسه تهیه گزارش عملکرد 4 ساله دانشگاه مورد آنالیز قرار می گیرد. همکاران هیئت رئیسه اصرار داشتند کار های مثبتی که در این 4 ساله انجام شده و باید ادامه پیدا کند و یا نقاط قوت و ضعفی که در کار بوده و بیان آن می تواند برای آیندگان راهگشا باشد، در قالب گزارش عملکرد 4 ساله دانشگاه تدوین گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید براینکه این گزارش برای مدیریت آینده دانشگاه مؤثر است، اضافه کرد: دانشگاه خانه ماست و جابه جایی مسئولیت ها در دانشگاه، مانند ادارات دیگر نیست که افراد از سیستم منفک شوند. بلکه در هر جابه جایی افراد به محل اصلی کار خود بازمی گردند لذا با این نگاه و با هدف یاری به برنامه ریزی آینده دانشگاه، این گزارش عملکرد در حال تدوین است. در مرحله اول قرار بود این گزارش در سطح معاونت های دانشگاه باشد، که بعد تصمیم گرفتیم بیمارستان ها و دانشکده ها نیز با زاویه دید خود مسائل دانشگاه را بیان نمایند.

راه اندازی مرکز تحقیقات مقاومت های میکروبی و مدیریت مصرف آنتی بیوتیک ها

در ادامه محمدعلی صحرائیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران به موارد اصلاحی آیین نامه دیپلم پژوهشی مرکز استعداد های درخشان و مرکز پژوهش های دانشجویی اشاره نمود و گفت: دیپلم پژوهشی برنامه 2 ساله ای است که حدود 10 سال پیش در شورای دانشگاه مصوب شده و درحال اجرا است. با توجه به تجربیات این سال ها، همکاران، خواهان ایجاد تغییراتی در آن شدند که در جلساتی این اصلاحات مورد آنالیز نهاده شد و جمع بندی آن برای تایید نهایی در شورای دانشگاه مطرح می گردد.

وی در شرح اهداف بازنگری این دوره توضیح داد: به منظور ارزیابی دوره ای از عملکرد برنامه دیپلم پژوهشی و ایجاد امکان بهره مندی از مزایای دوره برای فراگیران و همچنین در نظر دریافت پیشنهاد خبرگان و مسئولان دوره های پژوهشی، این دوره مورد بازنگری نهاده شده است.

سپس صحرائیان پیشنهاد راه اندازی مرکز تحقیقات مقاومت های میکروبی و مدیریت مصرف آنتی بیوتیک ها و پژوهشکده الکتروتکنیک سرطان با دانشگاه تهران را مطرح نمود مورد تصویب اعضا شورا نهاده شد.

اعطای پایه تشویقی به اعضای هیئت علمی

همچنین امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد اعطای پایه تشویقی به اعضای هیئت علمی براساس امتیاز ارتقا، برگزیدگان بخش آموزشی جشنواره ابن سینا و برگزیدگان کشوری جشنواره آموزشی شهید مطهری را مطرح نمود.

وی گزارشی از برنامه های هفته آموزش که از 1 تا 5 خرداد سال جاری برگزار گردید ارایه کرد و گفت: در این هفته برنامه های مفصلی از انواع رویداد های آموزشی با سلیقه ها و تخصص های مختلف برگزار گردید، برخی پانل ها به صورت بین المللی بود و حدود 50 متخصص و سخنران و حدود 3 هزار 500 شرکت نماینده در این برنامه ها حضور داشتند.

سهراب پور با اشاره به کسب مقام های برتر در جشنواره کشوری شهید مطهری گفت: در این هفته از سامانه توانمندسازی آموزشی اعضای هیئت علمی رونمایی شد و از این پس تمامی فرآیند های مرتبط به صورت الکترونیک انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نیازی به تاسیس دانشگاه بین الملل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیازی به تاسیس دانشگاه بین الملل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید