هوش مصنوعی مهم ترین بخش مایکروسافت در سال 2019 است ، از جلسات هفتگی تا تمرکز بر چشم اندازهای استراتژیک

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، به نظر می رسد مدیر عامل شرکت مایکروسافت تمرکز ویژه ای بر هوش مصنوعی در سال 2019 خواهد داشت. بر همین اساس است که جلسات هفتگی آنالیز هوش مصنوعی با حضور مدیران ارشد شرکت مایکروسافت تحت مدیریت ساتیا نادلا مدیر ارشد این شرکت برگزار خواهد شد.

هوش مصنوعی مهم ترین بخش مایکروسافت در سال 2019 است ، از جلسات هفتگی تا تمرکز بر چشم اندازهای استراتژیک

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، قرار است هر هفته جلسات ارزیابی پروژه های مبتنی بر هوش مصنوعی با حضور مدیران ارشد این حوزه در مایکروسافت برگزار گردد. هدف از این جلسات تمرکز هرچه بیشتر بر هوش مصنوعی، توسعه قدرت مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی و سبقت گرفتن از شرکت های رقیب است.

هوش مصنوعی در بسیاری از محصولات مایکروسافت استفاده می گردد و از سال 2017 تا کنون نیز یک منظره اختصاصی برای هوش مصنوعی به این شرکت افزوده شده است.یکی از دلایل توجه به هوش مصنوعی عدم اطمینان در خصوص این است که اساسا تکنولوژی به کدام سمت خواهد رفت یا به بیانی دقیق تر آینده هوش مصنوعی چیست.

در همین رساتا هر هفته، پنجشنبه ها مدیر عامل شرکت مایکروسافت ساتیا نادلا و ستارگان برجسته او به بحث در خصوص تعداد روز افزون پروژه های هوش مصنوعی می پردازند. کوین اسکات، مدیر فناوری اطلاعات مایکروسافت در این خصوص می گوید: این جلسات نو نیستند و تقریبا از یک سال پیش شروع شده اند، اما اخیرا تعداد جلسات ما بیشتر شده است.

هوش مصنوعی یکی از داغ ترین روندهای تکنولوژی است و در بزرگترین شرکت ها، از جمله آمازون، گوگل و فیس بوک نیز تاکید زیادی بر آن وجود دارد. این شرکت ها همه اطلاعات محصولات داخلی خود و شرکت های رقیب در حوزه هوش مصنوعی را به طور مداوم آنالیز می نمایند.

سیستم های هوش مصنوعی در پشت صحنه چندین محصول مایکروسافت، از جمله موتور جستجوی Bingوجود دارد که از آن برای پیدا کردن تصاویر حاوی اشیاء مشابه استفاده می نماید، برنامه اکسل نیز در اندروید به هوش مصنوعی متکی است تا داده های روی یک صفحه را به داده هایی گسترده تبدیل کند. دستیارهای صوتی مثل کورتانا نیز از این ماجرا مستثنی نیستند.

همراه با محبوبیت روز افزون هوش مصنوعی، اختلاف نظرهای متعددی در خصوص سوءاستفاده احتمالی از فناوری وجود دارد. بری مثال بعضی از کارشناسان این حوزه معتقدند الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند ناقص عمل نمایند و اتفاقا بر اساس همین نقص نیز مشکلاتی را ایجاد نمایند.

منبع: انتخاب

به "هوش مصنوعی مهم ترین بخش مایکروسافت در سال 2019 است ، از جلسات هفتگی تا تمرکز بر چشم اندازهای استراتژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی مهم ترین بخش مایکروسافت در سال 2019 است ، از جلسات هفتگی تا تمرکز بر چشم اندازهای استراتژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید