واحد تولیدی طبیعت تصفیه خانه ای با 2 برابر ظرفیت افتتاح کرد

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، مسعود تجریشی در حاشیه سفر به شهرستان ساوه در افتتاح تصفیه خانه فاضلاب کارخانجات طبیعت گفت: یکی از مسائل کنونی که ضروری است به آن توجه جدی گردد، ظرفیت سازی لازم از سوی شرکت های مهندسی در حوزه محیط زیست است که تا به امروز مغفول مانده است.

واحد تولیدی طبیعت تصفیه خانه ای با 2 برابر ظرفیت افتتاح کرد

وی خواهان آن شد که دستگاه های ذیربط در پیوند با مسائل زیست محیطی حوزه صنایع به صورت جدی پای کار باشند و با بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در این زمینه تلاش نمایند تا آسیب به محیط زیست تا حدامکان کاهش یابد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست بعلاوه بر ضرورت آنالیز فنی پروژه های تصفیه فاضلاب در واحدهای صنعتی تاکید نمود و گفت: نظارت زیست محیطی بر این بخش باید در اولویت قرار گیرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست توضیح داد:واحد فراوریی طبیعت تصفیه خانه ای با 2 برابر ظرفیت افتتاح کرد که نشان دهنده آینده نگری این مجموعه است و این کارخانه به صورت هلدینگ پیشران در حوزه پسماند، انرژی و فراوری با کیفیت محصول فعالیت می نماید.

وی اظهار داشت:افتتاح تصفیه خانه ها در واحدهای صنعتی با توجه به کمبود آبی که در کشور وجود دارد یک قدم مثبت تلقی می گردد و انتظار ماهم از مجموعه های عظیم و صنعتی پیشران این است که در این زمینه فعالیت های خود را توسعه دهند و همکاری لازم را با محیط زیست داشته باشند.

وی اضافه کرد: صندوق ملی محیط زیست هم در راستای اجرا و حمایت از طرح های محیط زیستی در صنایع حمایت های ویژه ای را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد:افتتاح تصفیه خانه ها در واحدهای صنعتی با توجه به کمبود آبی که در کشور وجود دارد یک قدم مثبت تلقی می گردد و انتظار ماهم از مجموعه های عظیم و صنعتی پیشران این است که در این زمینه فعالیت های خود را توسعه دهند و همکاری لازم را با محیط زیست داشته داشته است.

رسول لشکری مشاور و طراح سیستم تصفیه خانه فاضلاب گروه طبیعت در جمع وبلاگ حرفه گرگان گفت: با تکمیل مرحله دوم تصفیه خانه ظرفیت آن به 800 مترمکعب خواهد رسید که گامی موثر در راستای توجه به مسائل زیست محیطی به تعداد می رودوی اضافه کرد:فاز اول آن امروز با حضور معاون محیط زیست افتتاح شد وفاز دوم این تصفیه خانه هم با 70درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است.

لشکری اضافه کرد:اعتبار اولیه این پروژه 30میلیارد تومان است با توجه به شرایط مالی موجود اگرچه این اندازه اعتباربرای یک کارخانه سنگین بوده ولی با توجه به دیدگاه زیست محیطی که خانواده طبیعت دارندسعی نموده فضا وتجهیزات تصفیه خانه متناسب با استانداردهای روز دنیاراه اندازی گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به "واحد تولیدی طبیعت تصفیه خانه ای با 2 برابر ظرفیت افتتاح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واحد تولیدی طبیعت تصفیه خانه ای با 2 برابر ظرفیت افتتاح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید