افزایش 8 برابری فراوری ضدعفونی کننده ها و 4 برابری فراوری ماسک

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، به گزارش تجارت نیوز، رضا رحمانی در مورد فراوری و تامین کالاهای بهداشتی مرتبط با کرونا اضافه نمود: طبیعتا فرایند عادی فراوریات بهداشتی که احتیاج کشور را به طور کامل پوشش می داد با شیوع این بیماری با شوک تقاضا روبرو شده و با این وجود، همه واحدهای فعال در این زمینه، با یک رویکرد قابل تقدیر پای کار آمدند و فقط فراوری مواد ضدعفونی کننده در مقایسه با اول اسفند 98 بیش از 8 برابر افزایش داشته است.

افزایش 8 برابری فراوری ضدعفونی کننده ها و 4 برابری فراوری ماسک

وی اضافه نمود: اقلامی مثل ماسک سه لایه، در بخش فراوریات صنعتی 4 برابر رشد فراوری داشته و علاوه بر این در حوزه اصناف نیز ظرفیت های خوبی در فراوری این کالا ایجاد شده و به تامین احتیاج کشور یاری می نماید.

رحمانی ادامه داد: این در حالی است که مردم شریف و وظیفه شناس کشورمان در نقاط مختلف در این عرصه ورود کرده و به فراوریات موجود یاری کرده اند و همچنین در موارد متعددی واحدهای صنعتی با تغییر خطوط فراوری، برای فراوری ضدعفونی کننده ها فعال شده اند و این امکان با هماهنگی های صورت گرفته میان وزارت صمت و بهداشت با تسریع در صدور مجوزهای لازم و فرآهم کردن تسهیلاتی متناسب صورت پذیرفته است.

وزیر صمت توضیح داد: همه این کوشش ها در راستای برطرف دغدغه ها و تامین احتیاج های مردم عزیز کشورمان انجام می گردد.

رحمانی تاکید نمود: در شرایط فعلی و برای تامین حداکثری احتیاجهای مردم در مواردی هم که احتیاج به واردات بوده، اقدام شده و ادامه هم دارد و همین طور اگر احتیاج به محدودیت و ممنوعیت صادرات در مواردی بوده، اعمال شده است.

75 هزار میلیارد تومان به بنگاه های مالی اعطا می گردد

وی در مورد اعطای تسهیلات حمایتی به واحدها و کسب و کارها گفت: طبعاً بعد از شیوع کرونا بعضی کسب و کارها دچار آسیب هایی شدند، به همین دلیل دولت 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ بهره 12 درصد مصوب کرده است و آیین نامه آن در حال تدوین است و این شامل اصناف و واحدهایی در این حوزه است که آسیب دیدند و یا در سایر حوزه ها مثل شرکت های حمل و نقل، مسافری، هتل ها و…، نیز می گردد.

وزیر صمت اضافه نمود: البته مصوبه ای نیز برای استمهال بدهی این واحدها گذرانده شده که شامل شرکت های خدمات رسان و بیمه نیز می گردد و تمام کوشش دولت بر این است که با جمعبندی همه موارد به یاری بخش های آسیب دیده بیاید و در جلسه امروز نیز آقای رئیس جمهور اعلام کردند 10 میلیارد دلار برای کار اختصاص یافته و همچنین علاوه بر 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات اعلامی، 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات دیگر نیز در این زمینه مد نظر است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: به نظرم همه کوشش دولت بر این است که علیرغم همه مضایق موجود حمایت های لازم را از کسب و کارها داشته باشد تا سریعتر به فرایند عادی فراوریات و فعالیت خود بازگردند.

رحمانی اضافه نمود: مهم این است که در شرایط حاضر همه در کنار یکدیگر به حل مسائل و عبور از این شرایط یاری کنیم تا هر چه سریعتر رونق به کسب و کارها و واحدهای فراوریی ما برگردد.

منبع: شاتا

منبع: تجارت نیوز

به "افزایش 8 برابری فراوری ضدعفونی کننده ها و 4 برابری فراوری ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 8 برابری فراوری ضدعفونی کننده ها و 4 برابری فراوری ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید