ویروس کرونا؛ بهبودیافتگان ممکن است دوباره مبتلا شوند

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، سازمان جهانی بهداشت هشدار داد هیچ شواهدی مبنی بر اینکه بهبودیافتگان دوباره مبتلا نمی شوند، وجود ندارد.

ویروس کرونا؛ بهبودیافتگان ممکن است دوباره مبتلا شوند

به گزارش خبرنگار ، سازمان جهانی بهداشت اعلام نموده است که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افراد بهبود یافته دوباره به ویروس کرونا مبتلا نمی شوند، وجود ندارد.

دولت انگلستان 3.5 میلیون تست سرولوژی خریداری نموده است که میزان آنتی بادی های موجود در پلاسمای خون را اندازه گیری می نماید.

اما اپیدمیولوژیست های ارشد WHO هشدار داده اند که شواهدی مبنی بر وجود چنین آزمایش های آنتی بادی وجود ندارد که نشان دهد آیا کسی که به کووید 19 آلوده شده است، نمی تواند دوباره آلوده گردد.

بسیاری از آزمایشاتی که انجام می گردد آزمایش خون سنجی شبیه به آزمایش فوری HIV است و میزان آنتی بادی هایی را که بدن برای مبارزه با ویروس استفاده می نماید، اندازه گیری می نماید.

: ویروس کرونا؛ هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره مصرف الکل

دکتر ماریا ون کرکوو در یک کنفرانس خبری در ژنو اظهار کرد: بسیاری از کشور ها پیشنهاد می نمایند از آزمایشات سریع سرولوژیکی تشخیصی استفاده نمایند تا بتوانند آنچه را که فکر می نمایند معیار مصونیت باشد، ضبط نمایند.

او اضافه نمود: این تست های آنتی بادی قادر به اندازه گیری میزان شیوع سرمی آن آنتی بادی ها هستند، اما این بدان معنا نیست که شخصی با آنتی بادی می تواند در برابر ویروس مصون باشد.

دکتر ون کرکوو گفت: اینکه خوب است که آزمایشات زیادی در حال اجرا است، اما آن ها باید اعتبار سنجی شوند.

همکار او دکتر مایکل رایان نیز در این باره گفت: آزمایش آنتی بادی همچنین سؤالات اخلاقی را ایجاد نموده است.

او ادامه داد: پیرامون استفاده از چنین رویکردی مسائل اخلاقی جدی وجود دارد و ما باید با دقت آن را مورد آنالیز قرار دهیم، همچنین باید به طول محافظتی که آنتی بادی می دهد توجه کنیم. این آزمایشات باید به عنوان بخشی از یک سیاست منسجم بهداشت عمومی استفاده گردد.

WHO قرار است این آخر هفته راهنمای جدیدی را درباره این موضوع منتشر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ویروس کرونا؛ بهبودیافتگان ممکن است دوباره مبتلا شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا؛ بهبودیافتگان ممکن است دوباره مبتلا شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید