پیش احتیاج ورود مددکاران مستلزم راه اندازی سامانه جامع دانش آموزی

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، فرید گفت: با یاری بنیاد مستضعفان و خیرین تعداد 8 هزار تبلت در اختیار معلولان خارج از مراکز تحت پوشش این سازمان قرار دادیم.

پیش احتیاج ورود مددکاران مستلزم راه اندازی سامانه جامع دانش آموزی

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ حرفه گرگان،حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نشست کمیته آسیب های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس از تدوین شیوه نامه دانش آموزی برای جلوگیری از بازماندگان از تحصیل تحت پوشش اطلاع داد و گفت: ما معتقدیم با مدل راه اندازی سامانه دانش آموزی که در آن اطلاعات تمام دانش آموزان درج گردد مددکاران می توانند شرایط دانش آموزان تحت پوشش این سازمان را رصد نموده و برای رفع مشکلاتشان تدبیری بیاندیشند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نشست کمیته آسیب های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به آمار دانش آموزان معلول یا تحت پوشش بهزیستی که بازمانده از تحصیل هستند، گفت: در سال 99 دانش آموزانی هم در حوزه توانبخشی و هم در حوزه اجتماعی به علت فقر از تحصیل بازماندند و از سوی دیگر در بین معلولان بخشی از آن ها به علت آموزش پذیر نبودن یا عدم دسترسی به نظام مناسب برای آن ها یا عدم مناسب سازی مدارس بازمانده از تحصیل شدند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: ما در شرایط کرونا برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن آن ها شیوه نامه دانش آموزی را تدوین کردیم که در آن به یاری تامین هزینه آموزشی، مشاوره تحصیلی و هزینه ایاب و ذهاب مشکلاتشان رفع شد از سوی دیگر با یاری بنیاد مستضعفان و خیرین تعداد 8 هزار تبلت در اختیار معلولان خارج از مراکز تحت پوشش این سازمان قرار دادیم تا به وسیله آموزش مجازی تحصیل نمایند.

وی گفت: هم اکنون اگر مناسب سازی مدارس حل گردد و هزینه ایاب و ذهاب آن ها تامین گردد مشکل بازماندگی از تحصیل دانش آموزان تحت پوشش هم رفع می گردد ضمن اینکه باید به این نکته هم اشاره کنم ما مخالف ایجاد مدارس خاص برای بچه ها کار هستیم و معتقدیم آن ها هم باید همانند سایر بچه ها به شبکه بزرگ آموزشی مدارس عادی متصل شوند.

مسعودی فرید بیان نمود: ما معتقدیم با مدل راه اندازی سامانه دانش آموزی که در آن اطلاعات تمام دانش آموزان درج گردد مددکاران می توانند شرایط دانش آموزان تحت پوشش این سازمان را رصد نموده و برای رفع مشکلاتشان تدبیری بیاندیشند.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیش احتیاج ورود مددکاران مستلزم راه اندازی سامانه جامع دانش آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش احتیاج ورود مددکاران مستلزم راه اندازی سامانه جامع دانش آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید