پیکاپ ویزا چیست

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، پیکاپ به چه معنی است؟

کلمه پیکاپ (Pickup) در اصطلاح انگلیسی به معنی برداشتن و یا تحویل دریافت چیزی و یا کسی است. اما در صنعت توریسم و مهاجرت این کلمه معنی دیگری دارد.

پیکاپ ویزا چیست

جهت ورود به کشورهای دیگر احتیاج به دریافت ویزا و یا همان اجازه ورود خواهید داشت. برای دریافت این اجازه، باید با همراه مدارک خود برای مصاحبه به سفارت کشور مقصد در ایران مراجعه نمایید و در صورت تایید سفارت ویزای شما به مرحله ثبت خواهد رسید و پس از درج مهر ویزا در پاسپورت می توانید به کشور مورد نظر سفر کنید. به دلیل برخی مسائل سیاسی برخی از کشور ها از جمله آمریکا ، انگلیس و کانادا در ایران سفارت یا کنسولگری ندارند در این جور موارد متقاضی باید به سفارت یا کنسولگری این کشور ها در یک کشور واسطه همچون ترکیه ، امارات و .... مراجعه نماید تا عملیات پیکاپ ویزا را انجام دهد.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیآید که آیا می توان بدون حضور در کشور واسطه و مراجعه به سفارت یا کنسولگری کشور مقصد در همین ایران این فرایند انجام گردد؟

در جواب باید بگوییم بله متقاضیان می توانند با مراجعه به موسسات مهاجرتی معتبر این مسئولیت را به آن موسسه بسپارند که هم در زمان و هم در وقت خود صرفه جویی کنند. موسسه مهاجرتی وبلاگ حرفه گرگان نیز از جمله موسسات مهاجرتی می باشد که می تواند به فرایند دریافت پیکاپ ویزا شما متقاضیان عزیز یاری نماید.

تفاوت پیکاپ ویزا و پیکاپ پاسپورت

در واقع تفاوتی بین پیکاپ ویزا و پیکاپ پاسپورت نمی باشد و این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می شوند.

متقاضیان می توانند برای صرفه جویی در زمان و هزینه های خود پس تأیید ویزای شان از سمت سفارت کشور مقصد جهت اخذ ویزا و طی شدن مراحل به جای سفر مجدد به کشور واسطه این خدمات را به یک کارگزار قانونی و معتبر بسپارند، در چنین مواقع پاسپورت است که پیکاپ می گردد و داشتن مهر به ویزا تبدیل می گردد. که به این فرآیند ارسال پاسپورت و سپس الصاق ویزای و بازگرداندن آن به شخص در اصطلاح پیکاپ پاسپورت می گویند.

مدت زمان لازم برای پیکاپ ویزا

متقاضیان پس از تاییداولیه تا 30 روز مهلت دارند تا برای پیکاپ ویزای خود اقدام کنند.در صورتی که در این مدت برای پیکاپ ویزای خود اقدام نکنید ریجکت می شوید. پس از اقدام برای پیکاپ ویزا تقریبا 7 الی 14 روز کاری پاسپورت به دستتان می رسد.

مدارک مورد احتیاج برای پیکاپ ویزا به وسیله کارگزار کدامند؟

مهم ترین مدرکی که برای پیکاپ ویزا به وسیله کارگزار باید در اختیار شخص بگزارید ، وکالتی است که متقاضی به وکیل خود اجازه دریافت ویزا از سفارت کشور مقصد در کشور واسطه را بدهد. علاوه بر این مدارک دیگری همچون : مدارک شناسایی، رسید سفارت، پرینت ایمیل سفارت و کپی پاسپورت هم برای پیکاپ پاسپورت به وسیله وکیل مورد احتیاج هستند.

موسسه مهاجرتی وبلاگ حرفه گرگان همان شخص حقوقی یا کارگزار می باشد که می توانید فرآیند دریافت پیکاپ ویزا خود را به او بسپارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 02122226480 تماس حاصل فرمایید و یا از مشاره آنلاین وبلاگ حرفه گرگان بهره مند شوید.

منبع: اینترنت

به "پیکاپ ویزا چیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ ویزا چیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید