کتابخانه های هدهد سفید در زنجان و خرمدره راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، حسین رحمانی زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان با اشاره به فعالیت 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان اظهار کرد: از سال گذشته تبدیل کتابخانه های عمومی به باشگاه های فرهنگی و اجتماعی در دستور کار بوده و اقدامات متعددی برای نیل به این هدف صورت گرفته است.

کتابخانه های هدهد سفید در زنجان و خرمدره راه اندازی می گردد

وی با اشاره به تعریف 60 خدمت تازه قابل ارائه در کتابخانه های عمومی استان زنجان بیان نمود: ایجاد کتابخانه های تخصصی کتاب، ایجاد مرکزخلاقیت نوجوان، ایجاد اتاق های علم پیک کتاب، خدمات اشاعه گزینشی کتاب، قصه گویی مادران و بچه ها از برنامه هایی است که با رویکرد تازه در کتابخانه های عمومی اجرا می گردد.

رحمانی زاده بعلاوه از برگزاری نشست های نقد و آنالیز و رونمایی کتاب در کتابخانه های عمومی اطلاع داد و گفت: این جلسات با حضور نویسندگان و منتقدان ادبی برگزار می گردد که مخاطبان خاص خود را دارد.

رحمانی زاده از برگزاری جشنواره رضوی و طرح کتابخانه گردی به عنوان دیگر فعالیت های کتابخانه های عمومی شهرستان اطلاع داد و اضافه نمود: برگزاری نشست کتابخوان به صورت هفتگی، اهدای کتاب، برگزاری محافل شعر در سطح کتابخانه ها و اجرای طرح های کوی کتاب نیز از دیگر برنامه های شهرستان در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است.

معاون امور کتابخانه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف اداره کل کتابخانه های عمومی استان ترویج فرهنگ مطالعه و انس با کتاب از دوران کودکی است، اضافه نمود: به همین دلیل در پی ایجاد کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان هستیم.

وی از ایجاد کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان با عنوان هدهد سفید اطلاع داد و اضافه نمود: فعلا برنامه ریزی بر این است که این کتابخانه ها در شهرستان زنجان و خرمدره با توجه به زیرساخت هایی که دارند ایجاد گردد.

رحمانی زاده با اشاره به اینکه کتابخانه های ویژه کودک به صورت تخصصی در قالب آموزش بچه ها بر پایه کتاب فعالیت خواهند کرد، گفت: بعلاوه در این کتابخانه ها برنامه های ویژه مادران نیز اجرایی خواهد شد.

معاون امور کتابخانه های اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر در بیشتر کتابخانه های استان بخش ویژه کودک وجود دارد، اضافه نمود: تجهیزات طراحی شده شامل مبلمان قصه گویی، قفسه ها و میز و صندلی های آموزشی و مطالعه طرح دار، استفاده از کارکترهای کارتونی و ایرانی اسلامی در این بخش، امکان کتاب خوانی را در کنار آموزش و بازی و تفریح برای بچه ها فراهم نموده است.

وی با اشاره به یک طرح تازه برای استفاده بیشتر از ظرفیت کتابخانه های عمومی استان، گفت:مرکزی به عنوان کلینیک خواندن در کتابخانه های عمومی استان برای مشاوره در زمینه خواندن، کتاب درمانی و سیر مطالعاتی با حضور روانشناسان راه اندازی می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتابخانه های هدهد سفید در زنجان و خرمدره راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه های هدهد سفید در زنجان و خرمدره راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید