5 نکته درباره مسی که شاید ندانید

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، مهاجم بارسلونا فراز و نشیب های زیادی در طول دوران ورزشی اش داشته است که شاید از آن ها بی خبر باشید.

5 نکته درباره مسی که شاید ندانید

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، لیونل مسی یکی از ستاره های دنیا فوتبال محسوب می گردد که با درخشش در میادین همه توجه ها را به خود معطوف می نماید. هر روز اطلاعات جدیدی از آمارها و رکوردهای مسی منتشر می گردد و گاهی اوقات به رفتارهای خارج از میدان و علایق این بازیکن نیز پرداخته می گردد. سایت گل به پنج نکته ای از ستاره آرژانتینی اشاره است که ممکن است فوتبالدوستان از آن بی خبر باشند.

حداقل هفت گل برابر حریفانش در لالیگا

هر تیمی در لالیگا از رویارویی با مسی هراس دارد. کاپیتان بارسا برابر 19 تیم برتر لالیگا توانسته است حداقل هفت بار گلزنی کند. حریف مورد علاقه اش سویا است که در 38 بازی 37 بار دروازه این تیم را باز نموده است. ستاره آرژانتینی تا به امروز برابر 40 تیم مختلف حاضر در لالیگا بازی نموده است. او تنها در باز کردن دروازه کادیس، مورسیا و خرس ناکام بوده است.

پیکه هم بازی همیشگی

مسی و جرارد پیکه بیش از همه در بارسلونا در کنار هم بوده اند. آن ها از هنگام حضورشان در لا ماسیا در کنار هم بودند و بخشی از نسل 87 را تشکیل می دادند. در آن موقع کاملا آشکار بود قرار است آینده ای درخشان در تیم کاتالانی داشته باشند. البته پیکه یک دوره در بارسا حضور نداشت و برای منچستریونایتد و رئال ساراگوسا بازی کرد. مدافع اسپانیایی سپس به تیم شهر خود بازگشت. مسی و او از سال 2008 برای تیم نخست بارسا بازی کردند و اکنون 471 ملاقات است که در کنار هم هستند.

تقدیم به مادربزرگ

ستاره آرژانتینی پس از خوشحالی گل، انگشتانش را به طرف آسمان بالا می برد. تقریبا طرفداران هر هفته شاهد حرکت این بازیکن در لالیگا هستند اما همه دلیلش را نمی دانند. مسی گل هایش را به مادربزرگش سلیا تقدیم می نماید، کسی که باعث شد به فوتبال روی بیاورد و او را با زمین مسابقه آشنا کند. متاسفانه مادربزرگ بازیکن آرژانتینی در سال 1998 درگذشت و هرگز بازی های نوه اش را در بالاترین سطح ندید.

فرصت بازی برای تیم ملی اسپانیا

مسی همواره با پیراهن تیم ملی آرژانتین در بازی های ملی حاضر شده است اما فرصت نداشت با پیراهن اسپانیا بازی کند. او از نوجوانی در این کشور اروپایی حضور داشت و فوتبال حرفه ای خود را نیز در آن جا آغاز کرد. به همین خاطر با پیشنهاد بازی برای لاروخا روبه رو شد اما مسی هرگز آن را نپذیرفت. او اکنون با به ثمر رساندن 70 گل برترین گلزن تاریخ فوتبال تیم ملی آرژانتین محسوب می گردد.

الگو

خیلی از بازیکنان مسی را به عنوان الگوی خود انتخاب می نمایند اما به راحتی فراموش می نمایند که مهاجم بارسلونا خود یک الگو داشته است. او کسی نیست جز پابلو آیمار که بازی ساز تیم هایی هم چون والنسیا و رئال ساراگوسا بود. آن ها بارها در لالیگا با هم روبه رو شدند. یکی از شب های خاص در سال 2004 رخ داد و آیمار پیراهنش را به مسی 17 ساله پیشنهاد داد. مهاجم بارسلونا هنوز آن پیراهن را در کلکسیون خود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "5 نکته درباره مسی که شاید ندانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته درباره مسی که شاید ندانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید