7 مجموعه فراموش شده اکتیویژن که مایکروسافت می تواند زنده کند
به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، همان طور که قطعا در جریان هستید، مایکروسافت مدتی پیش با مبلغ باورنکردنی 68.7 میلیارد دلار اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرد و اکنون به نوعی صاحب بعضی از بزرگ ترین فرانچایزها مثل Call of Duty و وارکرفت است. با این حال، لیست دارایی های اکتیویژن بلیزارد فقط به این نام های بزرگ و شناخته شده امروزی ختم نمی گردد و این شرکت چندین فرانچایز فراموش شده دارد که می توانند با تصمیم مایکروسافت، به رادار صنعت بازی های ویدیویی بازگردند. در ادامه با هم به بعضی از فرانچایزهای مرده اکتیویژن بلیزارد که می توانند به وسیله مایکروسافت احیا شوند، نگاهی می اندازیم. عناوین زیر به وسیله اعضای سایت گیم اینفورمر انتخاب شده اند.
1. Blackthorne
شاید وقت آن رسیده تا بازی کلاسیک پلتفرمر و پر هیجان بلیزارد بازگردد. شاید بسیاری از عناصر و بخش های Blackthorne تنها مختص دهه 90 میلادی باشد اما قطعا با نگاهی تازه و مدرن، مایکروسافت و بلیزارد می توانند به مخاطبان امروزی هدیه دهند. توسعه دهندگان حتی می توانند این فرانچایز را به مرحله کاملا متفاوتی وارد نمایند و شاهد ساخت یک عنوان سوم شخص، نقش آفرینی و اکشن با حضور کایل باشیم.
2. Geometry Wars
بازی Geometry Wars: Retro Evolved که در سال 2005 به وسیله Bizarre Creations ساخته شد، یکی از نخستین عناوین پیروز ایکس باکس لایو آرکید بود و نشان داد بازار کاملا آماده عرضه بازی هایی کوچک و قابل دانلود است. اکنون که 17 سال گذشته، مشخصا بازار از این رو به آن رو شده اما همچنان می دانیم بازی هایی در سبک Geometry Wars روی پلتفرم های مختلف هوادار دارند. آخرین قسمت از این سری Geometry Wars 3: Dimensions از سال 2014 بود و احیای آن در نسل نهم می تواند مجذوب کنندهیت های خاص خودش را داشته باشد. گرافیک زیباتر، ارتقاهای متداوم و سفینه های قابل شخصی سازی می توانند قابلیت های جالب توجهی برای قسمت نو سری باشند.
3. Guitar Hero
سال 2015، یعنی زمان انتشار بازی Guitar Hero: Live، آخرین باری بود که ما از این فرانچایز محبوب شنیدیم. در حالی که بازی مذکور عناصر جالبی داشت اما خیلی با آنچه هواداران را از سال ها پیش جذب گیتار هیرو نموده بود فاصله داشت. حال که اکتیویژن زیر پرچم مایکروسافت و ایکس باکس قرار گرفته، فرصتی برای بازگشت شکوهمندانه این سری به وجود آمده است. با نگاه به جامعه هواداران گیتار هیرو می توان متوجه این شد که مخاطبان می خواهند این سری به دوران اوج خود بازگردد. کسی دوست ندارد یک بازی واقع گرایانه یا شبیه ساز معمولی گیتار تجربه کند، در واقع چیزی که اکنون هواداران می خواهند یک تجربه گیتار آرکید است که تفریح را به واقع گرایی ترجیح می دهد.
اگر قرار است گیتار هیرو احیا گردد، توسعه دهندگان باید از شر دکمه های سیاه و سفید خلاص شوند و ترکیب دلخواه همه یعنی رنگ های سبز، قرمز، زرد، آبی و نارنجی را بازگردانند. از سوی دیگر باید شاهد تلفیق موسیقی های راک مدرن و کلاسیک باشیم. مشخصا امتحان کردن چیزهای نو، در صورتی که به خوبی پیاده شوند، می تواند خوشایند باشد اما شاید اکنون بهتر باشد مایکروسافت و اکتیویژن به فکر بازگشت به ریشه ها برای گیتار هیرو باشند تا بازی نو بیشتر به سه قسمت نخست سری شباهت داشته باشد.
4. Gun
بازی های سبک وسترن کم هوادار ندارند و پیش از عرضه عنوان محبوب و فراموش نشدنی رد دد ریدمپشن، در سال 2005 خیلی از همین هواداران با بازی Gun به نیازهای درونی خود پاسخ دادند. این بازی حاوی بسیاری از ایده هایی بود که بعدها راکستار آن ها را وارد مرحله نوی کرد؛ از منطقه ها بزرگ برای اکتشاف و کلی مرحله فرعی و مینی گیم گرفته تا شخصیت پردازی مجذوب کننده. مارکوس استوارت، نویسنده گیم اینفورمر، می گوید در آن موقع به شدت عاشق Gun بوده اما اکنون باتوجه به انتظارات عجیب و غریبی که رد دد ریدمپشن (به خصوص قسمت دوم) در مخاطبان ایجاد نموده، نمی داند اصلا این فرانچایز می تواند احیا گردد و هواداران را به سوی خود بازگرداند یا خیر. استودیو سازنده بازی اصلی یعنی Neversoft مدت ها پیش تعطیل شده و باید یک استودیو کاملا نو به فکر این چالش ها باشد. در نهایت مشکل اصلی این است که بازی های وسترن بزرگ و باکیفیت خیلی کم ساخته می گردد و بازگشت یک عنوان مثل Gun می تواند بسیار خوشایند باشد.
5. Pitfall
وقتی به بازی ها و فرانچایزهای تحت مالکیت مایکروسافت نگاه می کنیم، سخت است به یک عنوان یا سبک خاص اشاره کنیم که پیش از این مایکروسافت سراغش نرفته باشد. با این حال اکنون که این شرکت تمامی بازی های اکتیویژن بلیزارد را در اختیار دارد، می تواند یک بازی مهم با موضوع شکار گنج بسازد. با وجود Pitfall مایکروسافت می تواند رقیبی برای آنچارتد خلق کند که دهه ها تاریخچه و پشتوانه دارد.
6. StarCraft: Ghost
در حالی که StarCraft در میان بهترین فرانچایزهای اکتیویژن بلیزارد واقع شده است، متأسفانه طی چند سال اخیر توجهی خاصی به آن نشده است. بله، StarCraft II شاهد کلی به روزرسانی و اضافه شدن شخصیت های متعدد بوده است اما روایت این فرانچایز از مدت ها پیش تکمیل شده. در نتیجه، بهتر است این سری فانتزی و فضایی به شکلی قابل توجه احیا گردد و مسیری متفاوت را در یپش بگیرد. شاید سپردن استارکرفت به سازنده بازی های Gears of War یعنی The Coalition کار منطقی و درستی باشد. این استودیو سابقه خوبی در ساخت بازی های سوم شخص علمی-تخیلی دارد و می تواند استارکرفت را به روزهای اوج خود بازگرداند.
مایکروسافت برای ادامه این سری گزینه های بی شماری دارد؛ پرداختن به گذشته سارا کریگن، پیش از دورانی که به Queen of Blades تبدیل گردد یا رفتن سراغ مأموریت های مخفی برای مقابله با جهش یافته ها. باتوجه به زیبایی بصری کم نظیر گیرز 5 روی کنسول های نسل هشت، فقط باید تصور کرد ورود به دنیای استارکرفت و ماجراجویی با سارا می تواند چقدر شگفت انگیز باشد.
7. Zork
سری زورک سال 1976 کار خود را به عنوان یک بازی داستان تعاملی و نقش آفرینی شروع کرد و خیلی از گیمرهای قدیمی به خوبی آن را به یاد دارند؛ متون مجذوب کننده، رفتن به شمال، خورده شدن به وسیله یک گرو (Grue)، کوشش برای باز کردن صندوق گنجینه ها و پرسه زدن در زیرزمین. زمان تجربه Zork: The Idle فرا رسیده است. یک بازی آنلاین و بزرگ که داستان، مبارزات و حرکات منحصربه فردی دارد و مدام مخاطبان را درگیر خود می نماید.
منبع: Game Informer
منبع: دیجیکالا مگ