آخرین شرایط پرداخت حقوق ثابت به دانشجویان دکتری

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه پرداخت مبلغ پژوهانه جزو برنامه های دولت است، گفت: در حوزه پژوهانه قرار بود که دانشجویان حقوق ثابتی را از وزارت علوم دریافت نمایند، اما به علت اینکه منابع اقتصادی لازم برای تامین اعتبار آن فراهم نشد، این اقدام هم متوقف شد؛ اگرچه هنوز جزو اولویت ها و برنامه های وزیر علوم است.

آخرین شرایط پرداخت حقوق ثابت به دانشجویان دکتری

دکتر هاشم داداش پور در گفت و گو با وبلاگ حرفه گرگان،ضمن بیان این مطلب در مورد آخرین شرایط پرداخت حقوق به دانشجویان دکتری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اظهار کرد: این امر به بحث پژوهانه دانشجویان دکتری مرتبط می گردد، اما در حال حاضر صندوق رفاه دانشجویان تنها خدماتی که به این دانشجویان ارائه می دهد، در حوزه وام های دانشجویی است. در حوزه پژوهانه در دوره معین قرار بود که این دانشجویان حقوق ثابتی را از وزارت علوم دریافت نمایند، اما به علت اینکه منابع اقتصادی لازم برای تامین اعتبار آنها فراهم نشد، این اقدام هم متوقف شد؛ اگرچه هنوز جزو اولویت ها و برنامه های وزیر علوم است.

معاون وزیر علوم اعلام کرد: واقعیت این است که چرخه پژوهش در کشور ما چرخه معیوبی است. چرا که صنعت با دانشگاه هماهنگی ندارد. در تمام جهان اعضای هیات علمی دانشگاه ها به وسیله گرنت های پژوهشی که به وسیله صنعت به آنها تخصیص می یابد، تامین می شوند؛ اما در کشور ما این اتفاق نمی افتد و نمی توان از دولت هم انتظار داشت.

رییس سازمان امور دانشجویان اضافه نمود: منابع اقتصادی دولت محدود است و نمی گردد انتظار داشت، دولت همه منابع اقتصادی 11 هزار و 500 دانشجوی دکتری مرتبط با وزارت علوم را تامین کند.

داداش پور گفت: درصورتی که اگر پیوند خوبی بین دانشگاه، جامعه، صنعت و البته دولت شکل بگیرد، پول قابل توجهی به دانشگاه ها تزریق می گردد. در این صورت علاوه بر اینکه اساتید و دانشجویان دکتری در این چرخه می توانند احتیاج جامعه و صنعت را برطرف نمایند، بخشی از منابع اقتصادی حاصل از این پروژه ها نیز به دانشجویان دکتری می رسد؛ در این صورت هم احتیاجهای اقتصادی دانشگاهیان مرتفع می گردد و هم مسائل و مسائل صنعت و جامعه برطرف می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین شرایط پرداخت حقوق ثابت به دانشجویان دکتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط پرداخت حقوق ثابت به دانشجویان دکتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید