آشنایی با بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ترکیه

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که از تمامی نقاط تاریخی و جاذبه های گردشگری دیدنی کشور ترکیه بازدید کرده اید و می خواهید از شلوغی و جوش و خروش شهرهای بزرگ نظیر جمله استانبول دور باشید یا اینکه ترجیح می دهید سفر خود را در طبیعت بگذرانید و به جنگل نوردی و طبیعت پیمایی مشغول شوید، نوشتار بهترین جهتهای طبیعت گردی در ترکیه شما را در جهت دست یابی به بهترین جهتهای طبیعت گردی در استانبول یاری خواهد کرد.

آشنایی با بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ترکیه

جنگل بلگراد Belgrad Forest

یکی از بهترین جهتهای طبیعت گردی در استانبول، جنگل بلگراد Belgrad Forest است. این جنگل که 5300 هکتار مساحت دارد، مملو از انواع جهتهای کوتاه و بلند است. اگر بدنبال یک جهت جنگلی با چشم انداز دریا هستید، پیمودن جهت غیر معمول فانوس دریایی روم ایلی Rumeli Feneri تا قلعه Kale را تجربه کنید.

پلونزکوی Polonezköy

پلونزکوی Polonezköy یک جهت ویژه طبیعت نوردی در استانبول است که 5 کیلومتر طول دارد و با درختان بلوط و کاج پوشیده شده است. بنابراین، برای یک پیاده روی کوتاه و لذت بردن از طبیعت بسیار ایده آل هست. بهترین زمان برای بازدید از پلونزکوی Polonezköy بین ماه های آوریل و سپتامبر (اواسط بهار تا اوایل پاییز) است. فروشگاه و مراکز تجاری متعددی در بخش های مسکونی این منطقه وجود دارند که می توانید بعد از پیاده روی و طبیعت نوردی، به گشت و گذار در آنها مشغول شوید.

اوچماک دره Uçmakdere

روستای اوچماک دره Uçmakdere در منطقه شارکوی استانبول قرار گرفته است. این شهر یونانی یک منطقه عالی برای طبیعت نوردی و جنگل نوردی بویژه برای گردشگرانی که تجربه زیادی در این زمینه ندارند، بشمار می رود. این جهت به علت شیب دار بودن، جهت سخت و طاقت فرسایی هست. اما، چشم اندازهای زیبا و شگفت انگیزش باعث می شوند ارزش پیمودن داشته باشد. اوچماک دره Uçmakdere علاوه بر داشتن جهت های طبیعت نوردی عالی، یکی از بهترین نقاط کشور ترکیه برای پاراگلاید سواری محسوب می شود. با اینکه گزینه های اقامتی در این روستا وجود ندارند، می توانید در نقاط معین شده اردو بزنید و یک اقامت عالی و بیاد ماندنی داشته باشید. وقتی در جهت به سوی اوچماک دره Uçmakdere هستید، حتما پناهگاه های چوبی ویژه ماهیگیری و اسکله های ماهیگیری را ببینید. در جهت بازگشت، خوراکی و غذاهای محلی را نیز امتحان کنید؛ برای مثال اریشته (نودل)، تارهانا (ترخینه)، آداچایی (چای مریم گلی) و اوزوم پکمزی (شیره انگور).

دریاچه سولوکلو یا سولوکلو گل Sülüklügöl

دریاچه سولوکلو یا سولوکلو گل Sülüklügöl در روستای تاوشانسوی Tavşansuyu در منطقه مودورنو Mudurnu در فاصله سه ساعته از استانبول واقع شده است. تجربه ماجراجویی و طبیعت نوردی خود را از درب ورودی پارک ملی حفاظت شده دریاچه سولوکلو Sülüklü Lake Nature Reserve Park آغاز کنید. از آنجا می توانید یک جهت جنگلی یا جاده خاکی 16 کیلومتری آن را بپیمایید. می توانید در سایه درختان منطقه از جمله درختان بلوط پناه بگیرید. همانطور که از نام دریاچه سولوکلو یا سولوکلو گل Sülüklügöl پیداست، این دریاچه در گذشته مملو از زالو بود. اما، در سال های اخیر به علت افزایش ماهی های قزل آلا در این دریاچه هیچ زالویی در آن باقی نمانده است.

فلات اریکلی Erikli Yaylası

فلات اریکلی Erikli Yaylası در فاصله یک ساعت و نیمی از استانبول و در منطقه چنارجیک Çınarcık در استان یالوا Yalova واقع شده است. تورهای طبیعت نوردی در فلات اریکلی Erikli Yaylası، اغلب از روستای تشویکیه Teşvikiye آغاز می شوند. این مورد از بهترین جهتهای طبیعت گردی در ترکیه بخاطر شیب دار بودن در بسیاری از نقاط، برای کسانی که تجربه متعادلی در این زمینه دارند، مناسب هست. در این تجربه ماجراجویانه با شگفتی های طبیعی منطقه از جمله شیفته سلاله Çifte Şelale (آبشار شیفته)، دریاچه دیپسیز Dipsiz Göl، فلات دلمس Delmece Yaylası و آبشار اریکلی Erikli Şelalesi روبرو خواهید شد. اردوگاه های خاصی در این منطقه وجود دارند که می توانید در طول طبیعت نوردی در آنها اقامت کنید.

پارک طبیعی بالیکایالار Ballıkayalar Natural Park

پارک طبیعی بالیکایالار Ballıkayalar Natural Park در مرز روستای تاواشانلی Tavşanlı در فاصله یک ساعت و نیمی از استانبول قرار گرفته است. این منطقه برای کسانی که بدنبال یک جهت متعادل و غیر سخت برای طبیعت نوردی هستند، ایده آل خواهد بود. جهت این پارک در یک دره واقع شده و انواع دریاچه و آبشار در آن قرار دارند. پارک طبیعی بالیکایالار Ballıkayalar Natural Park همچنین یک نقطه محبوب برای کوهنوردی و اردو زدن نیز است. توصیه می شود یک جفت کفش اضافه همراه خود ببرید، چرا که ممکن است در طول جهت، آب به درون کفش هایتان نفوذ کند.

منبع: همگردی

به "آشنایی با بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بهترین مسیرهای طبیعت گردی در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید