آمریکا 100 میلیون دوز واکسن کرونا را برای بار دوم پیش خرید می کند

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، دولت آمریکا برای تهیه و تحویل 100 میلیون دوز از واکسن احتمالی ویروس کرونا به شرکت های دارویی سانوفی و گلکسو اسمیت کلاین 2.1 میلیارد دلار پرداخت می کند.

آمریکا 100 میلیون دوز واکسن کرونا را برای بار دوم پیش خرید می کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ حرفه گرگان به نقل از سی ان بی سی، دولت آمریکا برای تهیه و تحویل 100 میلیون دوز از واکسن احتمالی ویروس کرونا به شرکت های دارویی سانوفی و گلکسو اسمیت کلاین 2.1 میلیارد دلار پرداخت می کند.

این دوشرکت دارویی گفتند: حدود 750 میلیون دلار از این مبلغ برای حمایت از توسعه بیشتر واکسن از جمله کارآزمایی های بالینی مورد استفاده قرار می گیرد و مابقی برای ساخت و تحویل 100 میلیون دوز از واکسن هزینه خواهد شد.

این خبر کمتر از دو هفته پس از اعلام دولت آمریکا مبنی بر پرداخت 1.95 میلیارد دلار برای تولید 100 میلیون دوز واکسن کروناویروس توسط شرکت های Pfizer و BioNTech اعلام شده است.

شرکت های دارویی سانوفی و گلکسو اسمیت کلاین که به اختصار GSK نامیده می شود همچنین اعلام کردند: ایالات متحده آمریکا می تواند 500 میلیون دوز اضافی از واکسن کرونا را سفارش دهد.

توماس تریومف، معاون اجرایی و رئیس بخش واکسن شرکت سانوفی گفت: نیاز جهانی به واکسن برای کمک به جلوگیری از COVID-19 بسیار گسترده است و هیچ واکسن و شرکتی تنها قادر به پاسخگویی به تقاضای جهانی نیست.

منبع: خبرگزاری فارس

به "آمریکا 100 میلیون دوز واکسن کرونا را برای بار دوم پیش خرید می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 100 میلیون دوز واکسن کرونا را برای بار دوم پیش خرید می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید