ابلاغ رسمی نشان جدید دانشگاه تربیت مدرس
به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، نشان جدید دانشگاه تربیت مدرس به طور رسمی از سوی رییس دانشگاه به معاونین، روسای دانشکده ها، مراکز تحقیقاتی و کلیه واحدهای پژوهشی ابلاغ شد.
به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، بر اساس این ابلاغیه، پس از به پایان رسیدن کلیه مراحل تصویب، 12 صورت از نشان جدید با قابلیت کاربرد اداری و تبلیغاتی برای استفاده در موارد مختلف در نظر گرفته شده و ضروری است در مورد نحوه کاربرد آنها با روابط عمومی دانشگاه مشورت و هماهنگی صورت پذیرد.
بر اساس این ابلاغ از این پس در ایجاد و فراوری هر آنچه لزوما باید حاوی نشان دانشگاه باشد، از جمله سربرگ، پرچم، تابلو و موارد مشابه، به عنوان بخشی از نمادهای بصری، ضروری است به جای نشان قبلی، به یکی از صورت های فوق از نشان جدید مزین گردد. البته این تغییر تدریجی خواهد بود و در قدم نخست از سوی ستاد دانشگاه در فرآیند های جدید چاپ، نشان جدید بر سربرگ ها و سایر اقلام کاغذی درج می شوند.
طی تغییر تدریجی نمادهای دانشگاه، مجموعه مکتوبی به عنوان سند امضای (برندینگ) دانشگاه تهیه شده که در طراحی تبلیغات، بنرها، برگزاری مناسبت ها و همایش ها می توان از آن استفاده کرد. این سند توسط روابط عمومی در حال تدوین نهایی است و پس از تکمیل ابلاغ خواهد شد.
روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس متولی تایید و صیانت سند امضای دانشگاه بوده و آماده ارائه هدایت به واحدهای مختلف برای کاربرد صحیح نشان، نشان نوشته و رنگ های سازمانی مطابق شیوه نامه برندینگ در طراحی تابلوی ساختمان ها، اتاق ها، جانمایی و نصب علایم و پیکتوگرام های محیطی، نصب و جانمایی تابلوی ساختمان ها و نیز کاربرد نشان دانشگاه در امور تبلیغی و اطلاع رسانی مورد نظر می باشد.
ضروری است تمامی واحدهای دانشگاهی شیوه نامه های ابلاغی این بخشنامه را رعایت کنند، بدیهی است توجه خاص و دقت در اجرای این دستور العمل نشانه ای از نظم و همبستگی و نهایتا توفیق دانشگاه و واحدهای زیرمجموعه خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، بنا به اهداف و ماموریت های طرح تحول راهبردی دانشگاه، بازنگری نشان دانشگاه در سال 1395 در دستور کار هیات رییسه و شورای بین الملل نهاده شد. بر این اساس در اردیبهشت 1396 طی یک فراخوان دانشگاهی تعداد 163 طرح پیشنهادی دریافت شد، که در مرحله نخست، تعداد 20 طرح و در مرحله بعد، تعداد 7 طرح برگزیده شد.
پس از ارزیابی این طرح ها در کمیته منتخب با مشارکت دانشکده هنر، 2 طرح به مرحله نهایی راه یافت. این کمیته با توجه به راهبرد های جدید دانشگاه در طرح تحول راهبردی، نگاه به مخاطبان جدید داخلی و بین المللی، روز آمدی و نو گرایی، توجه به بنیان های فرهنگی - تاریخی میهن اسلامی و دانشگاه، تاکید بر رنگ و هویت بصری مستقل و منحصر به فرد، امکان کاربرد در اسناد، مناسبت ها و کالا های دانشگاهی و امور مشابه، نشان جدید دانشگاه را طراحی و پس از طرح و تایید در نشست 20 مرداد 97 هیأت رئیسه و نشست 12 اسفند 97 شورای دانشگاه به تصویب رساند.نتیجه آن با توجه به اهمیت موضوع، در دستور کار نشست 53 هیات امنای دانشگاه در 15 دی ماه 97 نیز نهاده شد. پس از اخذ توصیه های مدنظر هیات امنا، به نظرخواهی عمومی دانشگاهیان رسید و سربلند از آن نظر خواهی پایان این نشان در نشست 56 بیست و پنجم تیرماه 99 هیأت امنا به تایید نهایی رسید.
منبع: خبرگزاری ایسنا