اراده لازم برای انتقال از شرایط استثنایی به عادی را در تونس داریم

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان به نقل از خبرگزاری آناتولی، قیس سعید، رئیس جمهور تونس در گفتگوی تلفنی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، گفت: کشورش در حال آمادگی برای خروج از شرایط استثنایی ناشی از تصمیمات اتخاذ شده در 25 ژوئیه است.

اراده لازم برای انتقال از شرایط استثنایی به عادی را در تونس داریم

براساس بیانیه منتشره از سوی دفتر ریاست جمهوری تونس، وی در این تماس تلفنی به ورود این کشور به مرحله تازهی اشاره نمود و اضافه کرد: آماده می شویم از شرایط استثنایی در کشور خارج شویم. در نتیجه این آمادگی ها اراده لازم برای انتقال از شرایط استثنایی به شرایط عادی را داریم.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز با ادعای ادامه حمایت واشنگتن از تونس، ابراز امیدواری کرد اصلاحات لازم برای بازگشت به روال عادی در این کشور هر چه زودتر انجام گردد.

لازم به ذکر است، قیس سعید در 25 ژوئیه سال جاری با صدور فرمانی هشام المشیشی، نخست وزیر این کشور را برکنار و فعالیت مجلس را تعلیق کرد.

در پی این اقدام سعید، راشد الغنوشی رئیس مجلس و رئیس حزب حرکت النهضه و جمعی از نمایندگان به مجلس رفتند، اما ارتش مانع ورود آنان به ساختمان مجلس شد.

رئیس جمهور تونس در 22 سپتامبر نیز با صدور احکام تازهی اختیارات اجرایی و قانون گذاری خود را توسعه و کمیسیون موقت نظارت بر سازگاری طرح های پیشنهادی با قانون اساسی را منحل کرد.

قیس سعید اخیراً نجلا بودن رمضان را مأمور تشکیل دولت تازه کرد. کابینه تازه تونس به رهبری رمضان نیز در 11 اکتبر با ادای سوگند رسماً شروع به کار کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اراده لازم برای انتقال از شرایط استثنایی به عادی را در تونس داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اراده لازم برای انتقال از شرایط استثنایی به عادی را در تونس داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید