بازدید جمعی از دانشجویان از موزه بین المللی مطبوعات خبر در شیراز

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، موزه ها در دو جهت متضاد در حال توسعه هستند ؛ از سویی ترکیب موزه ها با سایر فضاهای فرهنگی نظیر فضاهای آموزشی، کتابخانه ها، سالن های کنسرت به شکل گیری مراکز فرهنگی چندمنظوره با برنامه ریزی های متفاوت انجامیده و از سوی دیگر موزه هایی کوچک، شخصی و تخصصی رو به افزایش می باشند

بازدید جمعی از دانشجویان از موزه بین المللی مطبوعات خبر در شیراز

وبلاگ حرفه گرگان: پرنیا پورکهنوجی/ جمعی از دانشجویان دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیرازبه سرپرستی مهندس سید محمد احمدی استاد دانشکده شهید باهنر شیراز از موزه بین المللی مطبوعات خبر بازدید کردند.

به گزارش وبلاگ حرفه گرگاندراین بازدید که در قالب یکی از واحد های پژوهشی درسی این گروه از دانشجویان معماری این دانشگاه انجام شد ، دانشجویان علاوه بر بازدید از تمامی تالارهای این موزه به بیان نقطه نظرات معماری و بررسی سبک موزه پرداختند. همچنین در بخشی از این برنامه دانشجویان تورقی بر روزنامه های کهن داشتند که ازبخش های جالب این موزه برای بازدیدکنندگان محسوب می شود.

احمدی استاد این گروه از دانشجویان در توصیف موزه بین المللی مطبوعات خبر گفت: امروزه وجود موزه ها در شهرها موجب توسعه موضوعات فرهنگی بوده و بدیهی است که حیات هر موزه وابسته به پاسخگویی مناسب فضاهای آن به نیازهای عملکردی است و در تمامی دیدگاه ها ذره ای از اهمیت و موضوع عملکرد کاسته نشده است.

سید محمد احمدی در ادامه اضافه نمود : موزه ها در دو جهت متضاد در حال توسعه هستند ؛ از سویی ترکیب موزه ها با سایر فضاهای فرهنگی نظیر فضاهای آموزشی، کتابخانه ها، سالن های کنسرت به شکل گیری مراکز فرهنگی چندمنظوره با برنامه ریزی های متفاوت انجامیده و از سوی دیگر موزه هایی کوچک، شخصی و تخصصی رو به افزایش می باشند.

وی گفت : با این وجود نکات کلیدی در پاسخگویی به نیازهای عملکردی در تمامی انواع موزه ها مشترک است .همچنین نکاتی نظیر استفاده مناسب از نور طبیعی،حداکثراستفاده از فضای گالری ها جهت نمایش، ایجاد شرایط محیطی استاندارد جهت حفظ آثار از انواع آسیب های ممکن، انعطاف پذیری پلان، امکان توسعه بنا در طول زمان و همچنین امکان نمایش آثاری با ابعاد و میزان های متفاوت در گالریها. تنوع راهکارهای ارائه شده در ابعاد و پیچیدگی های عملکردی موزه، خصوصا در پروژه های به اجرا درآمده می تواند به نزدیک شدن طرحها به واقعیت و درک محدودیتها در طراحی این عملکرد کمک رساند.

احمدی در انتها اضافه نمود: علاقمندان می توانند علاوه بر بازدید آثار مطبوعاتی موزه از اطلاعات پژوهشی آن نیز بهره مند شوند ، که این امر به واحد های عملی دانشجویان در درک بهتر مطالب کمک شایانی می کند.

منبع: توریسم آنلاین

به "بازدید جمعی از دانشجویان از موزه بین المللی مطبوعات خبر در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید جمعی از دانشجویان از موزه بین المللی مطبوعات خبر در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید