چگونه 6 روز را در بارسلونا بگذرانیم؟

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، 6 روز در بارسلونا

بارسلونا یکی از برترین مقاصد اروپایی ست و برای همه سلیقه ها جاذبه ای دارد؛ از معماری های حیرت آور گرفته تا رستوران هایی با معروفیت جهانی. اگر گذرتان به مرکز کاتالان افتاد طوری برنامه ریزی کنید که هیچ قسمتی از این شهر مجذوب کننده را از دست ندهید. با سفر 6 روزه به بارسلونا می توانید بیشتر قسمت های این شهر را بشناسید و با فرهنگ و تاریخش آشنا شوید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا بگوییم چطور 6 روز را در بارسلونا بگذرانید.

چگونه 6 روز را در بارسلونا بگذرانیم؟

روز اول: شهر قدیمی | the Old Town

شهرهای مجذوب نماینده اروپایی به Old Town هایشان معروف هستند؛ منطقه ای متفاوت و مجذوب نماینده که پر از بناهایی با معماری خیره نماینده است و شما را به سال ها قبل می برد. این قسمت از شهر همواره پر از توریستانی است که مشتاقانه در حال گشت و گذار و تماشا هستند و معمولا کسی بازدید از آن را از دست نمی دهد. در بارسلونا هم شرایط به همین روال است شلوغ ترین و محبوب ترین بخش شهر، قسمت قدیمی آن است. بازدید از این بخش شهر با آن خیابان های باریک و ساختمان های قدیمی درست مثل این است که به گذشته ها سفر نموده اید.

کلیسای جامع بارسلونا نمونه ای عالی از معماری گوتیک و تا حدی معماری نئو گوتیکی است که این ناحیه به آن معروف شده است . از جاذبه های عجیب و اسرار آمیز این منطقه هم تماشا کنید جاذبه های عجیبی که برترین آن ها استخوان ها و جمجمه های نفرین شده است. اینجا یکی از برترین جاها برای خرید سوغاتی های منحصربفرد است اگر احساس می کنید مغازه هایی که در کنار بناهای گوتیک هستند شما را چندان راضی نمی نمایند به خیابان El Born بروید تا با تماشا آثار هنری و جواهرات این خیابان شگفت زده شوید.

روز دوم: بارسلونای مدرن

اگر مجذوب نمایندهیت های کلیسای گوتیک و بناهای باستانی انکارنکردنی است بناهای مدرن بارسلونا هم به همان مقدار تماشایی و تماشای اند. دو معمار سرشناس این شهر آنتونی گائودی و لوییز دومانچه ای مونتانر قهرمانان شیوه معماری مدرن کاتالان هستند و بناهایی مثل قصر موسیقی کاتالان و کازا بالیو را ساخته اند. در خیابان لاکچری پسیج د گراسیا قدم بزنید تا به محله the Quadrat dOr برسید، محله ای که مملوء از عمارت های مدرن و خیره نماینده است. بعد از بازدید از این محله برای استراحت به رستوران El Nacional بروید این رستوران فضاهای زیادی برای نشستن دارد و حتما از دکوراسیون مجذوب نمایندهش خوشتان می آید.

روز سوم: اتوبوس گردشگری

سوار اتوبوس گردشگری شوید و این بار طور دیگری شهر را بگردید. این اتوبوس شما را در میان معروف ترین جاذبه های شهر می گرداند و جاهایی مثل ورزشگاه المپیک، موزه تپه مونت خوییک و محله ال پونلنو (El Poblenou) را به شما نشان می دهد. حتما از اتوبوس پیاده شوید و از کلیسای ساگرادا فامیلیا تماشا کنید، کلیسایی که با اینکه هنوز کامل نشده اما یکی از معروف ترین کلیساهای جهانست. اگر قصد بازدید از این کلیسا در ماه های شلوغ گردشگری را دارید مجبورید که در صف بایستید امااگر فکر می کنید که هزینه ورودی آن زیاد است می توانید از همان بیرون، نمای حیرت آور آن را تماشا کنید.

روز چهارم: زمانی برای خوردن تاپاس

بارسلونا با تعداد زیادی کافه، رستوران و بازار غذاهای تازه، بهشتی برای شکم گردان است. اگر دوست دارید تاپاس های سنتی از نوع غذاهای دریایی را امتحان کنید به کافه Jaï-Ca بروید اما اگر تاپاس های مدرن تر را دوست دارید کافه del Pla در محله El Born مناسب شماست. اگر می خواهید بدانید که در این شهر قرار است چه تاپاس هایی بخورید سری به بازار غذاهای تازه بزنید و ببینید که در این فصل در این بازار چه خبر است. بازار بوکریا (Boqueria market) معروف ترین بازار شهر است و بازارهای دیگری مثل سانتا کاترینا (Santa Caterina) و مرکات دی لا لیبرتات (Mercat de la Llibertat) مقرون به صرفه تر و خلوت تر هستند، در این بازارها حتی می توانید سوغاتی های خوردنی زیادی هم پیدا کنید.

روز پنجم: موزه گردی

مرکز کاتالان از زمان های گذشته تا به حال از مهمترین شهرهای هنری است. پابلو پیکاسو و خوان میرو دو نقاش معروف جهان در این شهر زندگی و کار نموده اند و در تعدادی از آثار خود از همین شهر الهام گرفته اند. درست است که در موزه پیکاسو اثری از بیشتر آثار معروف این هنرمند نیست اما شانس این را دارید تا در این موزه از اولین آثار او تماشا کنید. گالری هنری Miró Foundation در زمان زندگی این نقاش طراحی شد برای همین این هنرمند خیلی از آثار برجسته اش را به این موزه اهدا کرد. بارسلونا مراکز هنری مجذوب نمایندهی دارد؛ از موزه هنرهای معاصر گرفته تا مرکز فرهنگ معاصر.

روز ششم: ساحل یا پارک؟

بسته به اینکه در چه زمانی از سال به بارسلونا رفته اید و شهر چه آب و هوایی دارد پیاده روی و یا پیکنیک در سواحل و یا یکی از پارک های بارسلونا تجربه ای مجذوب نماینده است. اگر هوا آفتابی است به سمت ساحل بوگاتل در شمال شهر بروید، جایی که مردم شهر برای استراحت و یا والیبال ساحلی به آنجا می فرایند. اگر حوصله ساحل را ندارید به پارک Ciutadella بروید اما اگر در پی هوای تازه هستید راهی تپه تیبیدابو شوید و چشم مقدارای تماشایی شهر به همراه دریای مدیترانه در افق را تماشا کنید.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت

به "چگونه 6 روز را در بارسلونا بگذرانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه 6 روز را در بارسلونا بگذرانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید