با مرکز نو آزمایش هایپرلوپ هلند آشنا شوید، عکس

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، در حالی که منتقدان این پروژه را نمونه ای بسیار بلندپروازانه و حتی غیرواقعی می دانند، هواداران هایپرلوپ معتقدند که این فناوری می تواند به یکی از پایه های اصلی سفر در آینده تبدیل گردد.

با مرکز نو آزمایش هایپرلوپ هلند آشنا شوید، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ حرفه گرگان و براساس گزارش یورونیوز فارسی، یک لوله فولادی سفید به طول 420 متر که در کنار خط راه آهن در شمال هلند قرار گرفته و در معرض بادهای شدید واقع شده است، می تواند دروازه ای به سوی عصر نوی در حمل و نقل افراد و کالا باشد.

این لوله، قلب مرکز نو هایپرلوپ اروپا است که روز سه شنبه افتتاح شد و در سال های آینده به عنوان زمینه ای برای آزمایش و توسعه این فناوری نوظهور به وسیله توسعه دهندگان مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هایپرلوپ که زمانی به وسیله ایلان ماسک، غول فناوری، به عنوان ایده ای نو مطرح شد، شامل کپسول هایی است که با استفاده از میدان های مغناطیسی معلق شده و با سرعتی در حدود 700 کیلومتر در ساعت در داخل لوله هایی با فشار کم حرکت می نمایند.

لوله های انتقال هایپرلوپAP Photo

هواداران این فناوری آن را بسیار کارآمدتر از پروازهای کوتاه، قطارهای پرسرعت و کامیون های حمل بار می دانند.

اما از زمانی که ایلان ماسک این ایده را بیان نمود که به گفته او می تواند مسافران را در عرض 30 دقیقه بین لس آنجلس و سانفرانسیسکو (با فاصله تقریبی 645 کیلومتر) جابجا کند، پیشرفت این پروژه از ایده های روی کاغذ به دنیای واقعی بسیار کندتر از حد انتظار بوده است.

ساشا لام، مدیر این مرکز می گوید: من فکر می کنم تا سال 2030 اولین مسیر هایپرلوپ به طول تقریبی 5 کیلومتر راه اندازی خواهد شد که در آن مسافران به طور واقعی جابجا می شوند.

در واقع، مقدمات ساخت چنین مسیرهایی در کشورهایی مانند ایتالیا و هند در حال اجرا است.

اما همه افراد نسبت به آینده هایپرلوپ خوشبین نیستند.

دنبال کردن یک سراب درخشان

رابرت نولاند، استاد برجسته در دانشکده سیاست گذاری عمومی و برنامه ریزی بلواستاین در دانشگاه راتگرز می گوید: این نمونه دیگری از سیاستمدارانی است که در پی یک سراب درخشان هستند، در حالی که سرمایه گذاری های اساسی در زیرساخت ها لازم است. او معتقد است: هزینه های ساخت این سیستم بسیار بالا است.

ساشا لام در پاسخ به این منتقدان می گوید که آنها باید خودشان از این مرکز تماشا نمایند.

او می گوید: ما مرکز اروپایی هایپرلوپ را ساخته ایم و با توجه به آنچه تا به امروز ساخته ایم، می دانیم که می توانیم از نظر مالی با قطارهای پرسرعت رقابت کنیم.

لوله های انتقال هایپرلوپAP Photo

لوله مرکز آزمایش هلند از 34 بخش مجزا تشکیل شده که قطر بیشتر آنها 2.5 متر است. یک پمپ خلاء که در یک محفظه فولادی در کنار لوله واقع شده است، هوا را از داخل لوله خارج می نماید تا فشار داخلی را کاهش دهد. این کار باعث کاهش اصطکاک و امکان حرکت کپسول ها با سرعت های بسیار بالا می گردد.

یک کپسول آزمایشی دیگر که به وسیله هاردت هایپرلوپ، پیشگام هلندی هایپرلوپ ساخته شده است، ماه آینده در اولین آزمایش های این مرکز با سرمایه گذاری های خصوصی و بعلاوه یاری های مالی از دولت استانی، دولت ملی هلند و کمیسیون اروپا، شرکت خواهد نمود.

بزرگراهی از لوله ها

لوله وندام دارای یک ویژگی خاص است، به طوری که به یک سیستم سوئیچ مجهز شده است که به آن اجازه می دهد به دو لوله مجزا تقسیم گردد. این عنصری زیرساختی که برای کاربردهای دنیای واقعی این فناوری ضروری خواهد بود.

مارینوس ون در میس، مدیر فناوری و مهندسی در هاردت می گوید: تغییر مسیر برای هایپرلوپ بسیار مهم است، زیرا به این وسیله ها اجازه می دهد تا از هر مبدأ به هر مقصدی سفر نمایند.

این کار یک شبکه ایجاد می نماید که در آن نوعی بزرگراه از لوله ها وجود دارد و وسایل نقلیه می توانند به وسیله رمپ های ورودی و خروجی وارد و خارج شوند یا برای رفتن به بخش دیگری از اروپا یا به مقصدی دیگر تغییر مسیر دهند.

با ادامه آزمایش ها در وندام ، توسعه دهندگان هایپرلوپ امیدوارند که در آینده شاهد استفاده از این فناوری در مسیرهای مختلف باشیم.

ساشا لام می گوید: چالش اصلی این است که تعهدات دولتی برای ساخت مسیرها را جلب کنیم و از سوی دیگر، منابع مالی نوی برای انجام آزمایش های لازم و ارائه نمونه های عملی از این فناوری پیدا کنیم تا این اتفاق عملی گردد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "با مرکز نو آزمایش هایپرلوپ هلند آشنا شوید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مرکز نو آزمایش هایپرلوپ هلند آشنا شوید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید