تورم سالانه تولیدکننده مرغداری های صنعتی به 69 درصد رسید

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، مرکز آمار ایران گزارش مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری های صنعتی کشور در پاییز امسال را منتشر کرده است. این گزارش نشان می دهد در پاییز امسال شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری های صنعتی کشور برمبنای سال پایه 95، برابر با 493.8 بوده است نسبت به میانگین شاخص قیمت چهار فصل منتهی به فصل جاری در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 69 درصد افزایش یافته است.

تورم سالانه تولیدکننده مرغداری های صنعتی به 69 درصد رسید

با این حال بنابر این گزارش، این تورم سالانه 69 درصدی نسبت به تورم سالانه 84 درصدی تابستان امسال، 15 درصد کاهش نشان می دهد. در پاییز امسال، در میان محصولات مختلف مرغداری های صنعتی کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به تخم مرغ خوراکی با 49.5 درصد و بیش ترین آن مربوط به جوجه یک روزه با 118.7 درصد است.

همچنین در پاییز امسال تورم نقطه به نقطه تولیدکننده بخش مرغداری های صنعتی کشور 33.4 درصد بوده است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی از طریق تولیدکنندگان محصولات مرغداری های صنعتی به ازای تولید محصولات مختلف خود در داخل کشور، در پاییز امسال نسبت به پاییز سال قبل 33.4 درصد افزایش دارد. البته این رقم در مقایسه با تورم نقطه به نقطه 68.8 درصدی در تابستان امسال، 35.4 درصد کاهش داشته است. در بین محصولات مختلف مرغداری های صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به مرغ گوشتی با 23.8 درصد و بیش ترین آن مربوط به جوجه یک روزه با 72.8 درصد بوده است.

افزون بر این در پاییز امسال تورم فصلی تولیدکننده بخش مرغداری های صنعتی کشور به 2.8 درصد رسید که در مقایسه با تورم فصلی 15.1 درصدی در تابستان امسال 12.3 درصد کاهش یافته است. در میان محصولات مرغداری های صنعتی، بیشترین افزایش مربوط به کود با 17.1 درصد و کمترین افزایش مربوط به تخم مرغ خوراکی 3.1 درصد و بیشترین کاهش مربوط به جوجه یک روزه با 6.8 درصد است.

همچنین بر مبنای این گزارش، تورم فصلی تولیدکننده مرغداری های صنعتی کشور در بیشتر استان های کشور با افزایش روبه رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان اردبیل با 29 درصد و کمترین میزان افزایش مربوط به استان قزوین با 3 درصد بوده است. بیشترین میزان کاهش شاخص کل نیز مربوط به استان خراسان رضوی با 8.2- درصد بوده است.

بررسی ها نشان می دهد که تورم نقطه به نقطه در تمامی استان ها با افزایش روبه رو بوده است. بیشترین میزان افزایش مربوط به استان اردبیل با 88.7 درصد و کمترین میزان افزایش آن مربوط به استان ایلام با 6.9 درصد بوده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "تورم سالانه تولیدکننده مرغداری های صنعتی به 69 درصد رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم سالانه تولیدکننده مرغداری های صنعتی به 69 درصد رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید