جاذبه های گردشگری معروف مصر

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، مصر با چیزهای زیادی برای تماشا و انجام دادن، به بازدیدکنندگان فرصتی برای ایجاد برنامه های سفری که فرهنگ، ماجراجویی و آرامش را در یک سفر ترکیب می نماید، ارائه می دهد.

جاذبه های گردشگری معروف مصر

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان مصر خانه فرعون های باستانی، مقصدی پر از معابد و مقبره های خیره نماینده است که همه بازدیدنمایندگان را شگفت زده می نماید. هرچند که این ها تمام گنجینه های تاریخی و جاذبه های گردشگری مصر نیستند. مصر با منطقه ها وسیع بیابانی برای ماجراجویی، صخره های مرجانی درجه یک دریای سرخ و کشتی های غواصی برای غواصان و گشت و گذار در رودخانه معروف نیل، کارهای زیادی برای انجام دادن برای همه نوع مسافری وجود دارد.

عاشقان ساحل به سواحل دریای سرخ می روند تا در نور خورشید غرق شوند، در حالی که هواداران باستان شناسی یک روز تفریحی در اقصر خواهند داشت.

مصر با چیزهای زیادی برای تماشا و انجام دادن، به بازدیدنمایندگان فرصتی برای ایجاد برنامه های سفری که فرهنگ، ماجراجویی و آرامش را در یک سفر ترکیب می نماید، ارائه می دهد.

در ادامه با لیست بهترین جاذبه ها و مکان های تماشای مصر، گشت و گذار خود را در مصر برنامه ریزی کنید.

اهرام جیزه

آخرین اثر به جامانده از عجایب هفتگانه دنیا باستان، اهرام جیزه یکی از شناخته شده ترین نقاط تماشای دنیا است. این مقبره های فرعون ها، خئوپس (خوفو)، خفرن (خفره) و میسیرینوس (منکائوره) که به وسیله ابوالهول مرموز محافظت می شوند، معمولا در صدر لیست جاذبه های گردشگری مصر و بازدیدنمایندگان قرار دارند.

امروز که در حاشیه بیابان پراکنده قاهره نشسته اند، این یادبودهای بزرگ فراعنه مرده همچنان چشم انداز ای شگفت انگیز مانند همواره هستند و شگفتی غیرقابل انکار از سفر به مصر است.

دره پادشاهان اقصر

شهر اقصر در سمت نیل در مصر علیا که به خاطر دره پادشاهان، معبد کارناک و معبد یادبود حتشپسوت مشهور است، جاذبه های گردشگری فراوانی دارد.

اینجا تبس باستانی است، پایگاه قدرت فراعنه پادشاهی نو و منظره های بیش از آن چیزی است که بیشتر افراد در یک بازدید می توانند ببینند.

کرانه شرقی اقصر خانه شهر مدرن با بازارهای پر جنب وجوش آن است. زمین های کشاورزی سرسبز و صخره های بایر کرانه باختری، جایی است که بیشتریت قریب به اتفاق جاذبه های گردشگری اقصر با منظره ها مقبره و معبد بسیار زیاد است که به عنوان بزرگ ترین موزه روباز دنیا نامیده می گردد.

چند روزی را در اینجا به کاوش در هنر دیوارهای رنگارنگ مقبره ها بگذرانید و با هیبت به ستون های بزرگ در معابد خیره شوید و خواهید دید که چرا اقصر همچنان باستان شناسان را مجذوب خود می نماید.

سواری بر روی نیل

مصر با رود نیل تعریف شده است. برای بسیاری از بازدیدنمایندگان، یک سفر دریایی چند روزه در این آبراه مشهور که ظهور دوره فراعنه را شاهد بود، نقطه برجسته سفر آن ها به مصر است.

گشت و گذار در رود نیل بعلاوه آرامش بخش ترین راه برای تماشا معابدی است که در کناره های رودخانه در راستا بین اقصر و اسوان قرار دارند، به علاوه طلوع و غروب خورشید بر فراز سواحل رودخانه پر از نخل خرما که به وسیله تپه های شنی پوشیده می گردد، یکی از این معابد است.

دو چشم انداز معروف در کروز نیل، معبد کوم اومبو و معبد ادفو هوروس هستند که همه قایق های بزرگ کروز در آن توقف می نمایند.

ابوسیمبل

حتی در کشوری مملو از معابد، ابوسیمبل بسیار خاص است. این معبد بزرگ رامسس دوم است که با تندیس های بزرگ نگهبانی در بیرون و با فضای داخلی مجلل با نقاشی های دیواری تزئین شده است.

ابوسیمبل که به علت ابعاد بزرگ سنگی خود مشهور است، بعلاوه به علت شاهکار مهندسی باورنکردنی صورت گرفته به وسیله یونسکو در دهه 1960، که کل معبد را از مکان اصلی خود جابجا کرد تا از ناپدید شدن آن در زیر آب بالا آمده سد اسوان نجات یابد، شناخته شده است.

منبع: دنیای سفر

به "جاذبه های گردشگری معروف مصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری معروف مصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید