دولت با تست روزانه از شاغلین، ناقلان کرونا را شناسایی کند

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: باید دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا از مردم بخصوص شاغلین به صورت روزانه تست کرونا بگیرد.

دولت با تست روزانه از شاغلین، ناقلان کرونا را شناسایی کند

حیدرعلی عابدی در گفت وگو با وبلاگ حرفه گرگان اظهار کرد: در حال حاضر مردم از خطر کرونا مطلع شده و می دانند این خطر جدی است پس وظیفه همه رعایت دستورالعمل های بهداشتی است تا به این بیماری مبتلا نشوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اضافه نمود: علاوه بر مردم، دولت هم وظیفه آموزش و برنامه ریزی جهت تشخیص به موقع ناقلین را دارد. باید دولت از کسبه و کسانی که اصرار به از سرگیری کار به خصوص مشاغل آزاد دارند، به صورت روزانه تست کرونا بگیرد تا ناقلین از افراد سالم جدا شوند و جلوی شیوع این ویروس را بگیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با این شرح که باید درباره کرونا بیماریابی گردد، گفت: در این باره دو شیوه وجود دارد، یکی خود اظهاری و دیگری دریافت تست آزمایشگاهی. خوداظهاری ارزش علمی چندانی ندارد چون بسیاری از افراد نمی دانند مبتلا بوده و ناقل هستند زیرا علائمی ندارد. به همین دلیل باید تست های آزمایشگاهی گرفته گردد تا افراد دچار علائم، بستری و درمان شوند و آنهایی که علائمی ندارند ولی تست کرونای آنها مثبت است قرنطینه شوند. این افراد هم نباید در محل کار حضور پیدا نموده و تردد داشته باشند به همین د لیل وضع قوانین ویژه برای آن ها لازم است.

عابدی ادامه داد: نظریه ای وجود دارد مبنی بر اینکه حدود 80 درصد افراد مبتلا به کرونا علائم خفیف داشته و یا حتی علائمی ندارند و تنها 20 درصد دارای علائم شدید هستند. این 80 درصد خطرناک بوده و باعث انتقال بیماری می شوند، باید این ناقلان را از افراد سالم جامعه جدا کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "دولت با تست روزانه از شاغلین، ناقلان کرونا را شناسایی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت با تست روزانه از شاغلین، ناقلان کرونا را شناسایی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید