آغاز پایش محیطی منسوجات و بافته های موزه های پول و هنر دنیا و هنر اسلامی

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، آغاز پایش محیطی منسوجات و بافته های موزه های پول و هنر دنیا و هنر اسلامی صورت پذیرفت.

آغاز پایش محیطی منسوجات و بافته های موزه های پول و هنر دنیا و هنر اسلامی

هاجر ابوعلیزاده، رئیس موزه پول گفت: از زمان افتتاح پردیس موزه ای دفینه در سال 99 تا به امروز میزبان آثار متعددی از دوره های مختلف و از اقصی نقاط ایران و دنیا است که حفظ و نگهداری آنها یکی از اهداف اصلی آن محسوب می گردد. بنابراین با تاکید بر این موضوع، مانیتورینگ بازسازیی این آثار به وسیله متخصصان مربوطه و حاضر در موزه به صورت دوره ای انجام می گیرد.

وی بیان نمود: اما از آنجا که منسوجات و بافته ها از لحاظ مواد تشکیل دهنده آلی نسبت به سایر اشیا موزه ای آسیب پذیرترند، به همین علت این اقدام به صورت تخصصی با آنالیز بافته ها و منسوجات آغاز شد.

وی گفت: در واقع ما آثار را آنالیز می کنیم تا ببینیم چه آسیب هایی دیده اند و آیا به بازسازی احتیاج دارند یا نه. این بار هم به پیشنهاد مسئولان بازسازیی پردیس موزه ای دفینه تعدادی از آثار را از جمله فرش و پارچه های موزه پول، موزه هنر دنیا و موزه اسلامی هوادهی و آنالیز کردیم.

ابوعلیزاده بیان نمود: این اقدام از بافته های موزه ای آغاز شده و برای بقیه آثار از جمله تابلوها نیز انجام می گردد. در حال حاضر چهار تخته فرش موزه پول هوادهی و آنالیز شده اند و خوشبختانه مسئله ای نداشتند. سه تخته فرش و سه قطعه پارچه نیز از موزه هنر اسلامی و موزه هنر دنیا در روزهای آینده پایش خواهند شد.

وی شرح داد: آثار آنالیز شده تا به امروز سالم بوده و به دور از هرگونه عوامل آسیب رسان هستند.

منبع: همگردی

به "آغاز پایش محیطی منسوجات و بافته های موزه های پول و هنر دنیا و هنر اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز پایش محیطی منسوجات و بافته های موزه های پول و هنر دنیا و هنر اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید