پوتین اقدامات متقابل علیه تحریم های غرب را تا خاتمه سال 2025 تمدید کرد

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، ایرنا نوشت: شورای اتحادیه اروپا بیان کرد: امروز (پنجشنبه) این شورا تصمیم گرفت به مدت 6 ماه (تا 31 ژانویه 2024 / 11 بهمن 1402) تحریم هایی را که بخش های خاصی از اقتصاد فدراسیون روسیه را هدف قرار می دهد، تمدید کند.

پوتین اقدامات متقابل علیه تحریم های غرب را تا خاتمه سال 2025 تمدید کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، مدت اجرای فرمان قبلی خود مبنی بر محدود کردن واردات و صادرات محصولات و مواد خام خاص در واکنش به تحریم های غرب را تا سرانجام سال 2025 تمدید کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، فرمان قبلی پوتین در مورد اقدامات متقابل علیه تحریم های غرب تا 31 دسامبر 2023 قابل اجرایی داشت و اکنون با صدور فرمان تازه رئیس جمهور روسیه، اجرای این اقدامات متقابل تا 31 دسامبر 2025 تمدید شده است.

این فرمان محدودیت هایی را برای واردات و صادرات کالاها و مواد اولیه خاص (به استثنای کالاهایی که افراد حقیقی برای استفاده شخصی همراه خود به روسیه وارد می نمایند) بر اساس لیستی که به وسیله دولت تأیید شده است، وضع کرد.

این لیست شامل تجهیزات مخابراتی و پزشکی وارداتی به روسیه و بعلاوه وسایل نقلیه موتوری، ماشین آلات کشاورزی و تجهیزات الکتریکی می گردد. صادرات بعضی از انواع چوب، کود، مواد اولیه شیمیایی، محصولات غلات و سایر اقلام نیز به کشورهای تحریم نماینده روسیه محدود شده است.

ساعاتی پیش شورای اتحادیه اروپا تمامی تحریم های مالی علیه روسیه را تا سرانجام ژانویه 2024 تمدید نموده بود.

شورای اتحادیه اروپا بیان کرد: امروز (پنجشنبه) این شورا تصمیم گرفت به مدت 6 ماه (تا 31 ژانویه 2024 / 11 بهمن 1402) تحریم هایی را که بخش های خاصی از اقتصاد فدراسیون روسیه را هدف قرار می دهد، تمدید کند.

این شورا بیان کرد که تحریم ها در حال حاضر شامل طیف گسترده ای از اقدامات از جمله محدودیت های تجاری، مالی، فناوری و کالاهای دارای کاربرد دوگانه، صنعت، حمل ونقل و کالاهای لوکس است.

تحریم های اتحادیه اروپا بعلاوه شامل ممنوعیت واردات یا انتقال نفت خام دریایی و بعضی فرآورده های نفتی از روسیه به اتحادیه اروپا، حذف سوئیفت از چندین بانک روسی و تعلیق فعالیت ها و مجوزهای پخش برنامه های تولیدی چند رسانه جمعی روسیه هستند.

این تحریم ها اولین بار در اول آگوست 2014 (10 مرداد 1394) اعمال شد، از آن موقع هر 6 ماه یک بار بر اساس ادعای عدم پیشرفت در توافقنامه مینسک تمدید شده و از فوریه 2022 (بهمن - اسفند 1401) به علت 11 بسته تحریمی تازه وضع شده از سوی اتحادیه اروپا علیه روسیه، تشدید شده است.

310310

منبع: خبرآنلاین

به "پوتین اقدامات متقابل علیه تحریم های غرب را تا خاتمه سال 2025 تمدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین اقدامات متقابل علیه تحریم های غرب را تا خاتمه سال 2025 تمدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید