کره شمالی مدعی پیشرفت در ساخت واکسن کرونا شد

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، کره شمالی مدعی پیشرفت های چشمگیر در ساخت واکسن ضد کرونا شد و اظهار داشت دانشمندان این کشور در حال اجرا آزمایش های بالینی برای ساخت واکسن کرونا (COVID-19) هستند.

کره شمالی مدعی پیشرفت در ساخت واکسن کرونا شد

خبرگزاری یونهاپ، شورای تحقیقات علوم پیونگ یانگ روز شنبه در مطلبی که تارنمای میرای (mirae) منتشر کرد آورده است این واکسن توسط یک موسسه زیست شناسی پزشکی تحت نظارت آموزشگاه علوم پزشکی کره شاقتصادی و با روش آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 (ACE2) (angiotensin-converting enzyme 2) در دست ساخت است.

کره شاقتصادی تاکید نموده است این واکسن مرحله آزمایش روی حیوانات را با موفقیت پشت سرگذاشته است و اکنون در مرحله آزمایش بالینی است.

این کشور که تا کنون حتی یک مورد مثبت از ابتلا به ویروس کرونا را هم گزارش ننموده است می گوید دانشمندان کره شاقتصادی در حال بحث در خصوص انجام مرحله سوم مطالعات بالینی این واکسن هستند.

کره شاقتصادی همچنین گفته است که شاخه مهندسی زیست فناوری آموزشگاه علوم دولتی نیز در حال اجرا تحقیق برای توسعه واکسن ویروس کرونا است.

گزارش در انتها آورده است با این حال، متخصصان با توجه به شرایط اقتصادی و پزشکی کره شاقتصادی، در خصوص واکسن ساخت این کشور شک و تردید دارند.

سازمان بهداشت دنیای پیشتر اعلام نموده بود که 13 نوع واکسن کرونا در کشورهای مختلف در دست ساخت است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "کره شمالی مدعی پیشرفت در ساخت واکسن کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی مدعی پیشرفت در ساخت واکسن کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید