برآورد برای مشخص تکلیف قطعه زمین مجاور تپه مریانج همدان

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، حدس برای معین تکلیف قطعه زمین مجاور تپه مریانج همدان صورت گرفت.

برآورد برای مشخص تکلیف قطعه زمین مجاور تپه مریانج همدان

محمد شعبانی (سرپرست هیئت باستان شناسی) گفت: تپه مریانج محوطه بسیار کوچکی با وسعت تقریبی 600 متر مربع است که امروز در بین کارگاه های فراوری صنایع چوبی شهر مریانج قرار گرفته است.

این باستان شناس با بیان اینکه در حال حاضر دسترسی به این محوطه که از سه طرف به وسیله کارگاه های صنعتی محصور شده تنها به وسیله دو قطعه زمین مجاور آن امکان پذیر است، اظهار کرد: در پی درخواست های مکرر مالک این دو قطعه زمین با تامین هزینه استانی و دریافت مجوز از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کار میدانی حفر گمانه برای آنالیز وجود یا عدم وجود شواهد باستان شناختی در داخل این زمین ها آغاز شد.

شعبانی اضافه کرد: در طول کار 7 گمانه در نقاط مختلف زمین و با فواصل متفاوت از عرصه ظاهری محوطه حفر و کار کاوش در این گمانه ها تا رسیدن به لایه ها و انباشت های طبیعی و بکر زمین ادامه یافت که در نتیجه آن هیچگونه شواهدی از لایه های فرهنگی و شواهد باستان شناختی بدست نیامد.

سرپرست هیئت باستان شناسی گفت: در نتیجه عدم دستیابی به شواهد تاریخی در این گمانه ها، مقرر شد طی مکاتبه با پژوهشکده باستان شناسی اقدامات لازم در مورد تعریف پروژه میدانی دیگری با هدف لایه نگاری به منظور آنالیز شرایط خود محوطه انجام گیرد.

منبع: همگردی

به "برآورد برای مشخص تکلیف قطعه زمین مجاور تپه مریانج همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد برای مشخص تکلیف قطعه زمین مجاور تپه مریانج همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید