گوگل مپ و انتشار نقشه تردد در قرنطینه

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، گوگل می گوید این داده ها را در اختیار عموم مردم هم گذاشته اند تا از چند و، چون گردآوری و به کار دریافت آن ها با خبر باشند. چنین اطلاعاتی از گوشی افراد در حرکتی گردآوری می گردد که بخش پیشینه مکانی گوگل را فعال نموده باشند.

گوگل مپ و انتشار نقشه تردد در قرنطینه

گوگل می گوید اطلاعات را در دسترس عموم کاربران گذاشته است تا خیال شان از بابت رعایت حریم خصوصی راحت گردد

گوگل اطلاعات مکانی با ارزش بر گرفته از برنامه نقشه های گوگل را برای مبارزه با ویروس کرونا منتشر کرد. این اطلاعات حاوی داده های تردد مردم 131 کشور بعد از اجباری شدن شرایط قرنطینه است و هدف از انتشار آن مقابله با گسترش بیماری کرونا است.

با این اطلاعات می توان نحوه برخورد با ویروس دنیا گستر کرونا در جا های مختلف را مقایسه کرد و به میزان فعالیت کسب وکار ها و شلوغی مکان ها در شرایط قرنطینه پی برد.

گوگل امیدوار است این اطلاعات در مدیریت شرایط قرنطینه و حفاظت از شهروندان برای مقامات مفید باشد و اگر مردم به طور مثال همچنان به طور مرتب تردد های اساسی شان را انجام می دهند مقامات با استفاده از این داده ها ساعت باز شدن اماکن را تغییر دهند و اتوبوس یا قطار به محور های شلوغ حمل و نقل اضافه نمایند تا مردم بهتر بتوانند فاصله گیری اجتماعی را اجرا نمایند.

گوگل می گوید این داده ها را در اختیار عموم مردم هم گذاشته اند تا از چند و، چون گردآوری و به کار دریافت آن ها با خبر باشند. چنین اطلاعاتی از گوشی افراد در حرکتی گردآوری می گردد که بخش پیشینه مکانی گوگل را فعال نموده باشند.

این قابلیت پیش از این در برنامه نقشه گوگل تعبیه شده است و برای مثال ابزاری که میزان شلوغی فروشگاهی در زمان های مختلف را به کاربران اطلاع می دهد از این قابلیت استفاده می نماید. اطلاعات مشخصات شخصی در گزارش جدید وجود ندارد و اطلاعات مکان یا تردد افراد در دسترس نیست.

گزارش ها بر اساس نام کشور ها دسته بندی شده است و همه می توانند آن را به وسیله صفحه اختصاصی گوگل بارگذاری نمایند. در این گزارش ها نمودار های تردد در ایستگاه های مترو، قطار و اتوبوس، خواربارفروشی ها و دیگر اماکن عمومی در بازه زمانی 16 فوریه تا 29 مارس با پنج هفته قبل تر از این بازه در امسال مقایسه شده است.

در ایتالیا که یکی از کرونا زده ترین کشور ها است رفتن به فروشگاه ها و اماکن تفریحی شامل رستوران و سینما 94 درصد و رفتن به محل کار 63 درصد افت داشت. رفتن ایتالیایی ها به خواربارفروشی و داروخانه 85 درصد و رفتن به بوستان ها 90 درصد کاهش داشت که نشان گر شدت بحران در این کشور است.

در ایالات متحده، در کالیفرنیا که نخستین ایالت برقرارنماینده شرایط قرنطینه بود رفتن به فروشگاه ها و اماکن تفریحی 50 درصد کاهش یافت، اما در آرکانزاس که از انگشت شمار ایالت های بدون قرنطینه سراسری است این شاخص 29 درصد بود که از همه ایالت های آمریکا کم تر است.

چالش های فرا روی مقامات برای فاصله اندازی بین مردم نیز در این داده ها نمایان است. رفتن به خواربارفروشی ها در سنگاپور، انگلستان و جا های دیگر جهش داشت و مقامات ناچار شدند تردد به این مکان ها را محدود نمایند. در بعضی محله های منطقه خلیج سانفرانسیکو نیز رفتن به بوستان ها در ماه مارس جهش داشت که مقامات را واداشت این امکان را تعطیل نمایند.

در ژاپن که مقامات در اعلام مقررات فاصله گیری اجتماعی نسبتاً آسان گیر بودند، اما اعلام حالت اضطراری روزافزون بوده است رفتن به فروشگاه ها و اماکن تفریحی 26 درصد کاهش داشت، اما رفتن به محل کار فقط 9 درصد کاهش یافت. ویروس کرونا حدود یک میلیوین و 300 هزار نفر را در دنیا مبتلا نموده و حدود 70 هزار نفر نیز تا کنون جان باخته اند.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرادید

به "گوگل مپ و انتشار نقشه تردد در قرنطینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل مپ و انتشار نقشه تردد در قرنطینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید