گوگل 600 برنامه حاوی تبلیغات مزاحم را از پلی استور حذف کرد!

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، در طول چند سال گذشته، مسائل زیادی گریبان گیر برنامه های گوگل پلی استور شد که سرآمد همه آن ها تبلیغات آزاردهنده در این برنامه ها بود. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت حدودا 600 برنامه حاوی تبلیغات مزاحم را از فروشگاه خود پاک کند تا دیگر توسعه دهندگان در طراحی برنامه های خود احتیاط لازم را بکار برند.

گوگل 600 برنامه حاوی تبلیغات مزاحم را از پلی استور حذف کرد!

اگرچه در بین برنامه های موجود در فروشگاه گوگل پلی برنامه های بسیار خوب و کاربردی وجود دارد، اما تعداد زیادی از آن ها تبلیغات زیادی را نشان داده و لذا کاربر نمی تواند تجربه خوبی از یک برنامه کاربردی را داشته باشد. بعضی از این برنامه ها به گونه ای حاوی تبلیغات مزاحم هستند که گویی برای نمایش همین تبلیغات طراحی شده اند و این مسئله نه تنها در برنامه های بی کیفیت، بلکه بعضا در برنامه های کاربردی و خوب نیز دیده می گردد!

روز گذشته اما گوگل اعلام نمود بالاخره در قبال این برنامه ها تصمیم نهایی خود را اتخاذ نموده و بیش از 600 برنامه حاوی تبلیغات مزاحم را از فروشگاه خود حذف نموده است. طی گزارشی اختصاصی از Buzzfeed News، معین شد که فقط 45 برنامه از این 600 برنامه، ساخت شرکت Cheetah Mobile بوده! هرگاه اسم برنامه های مخرب فروشگاه پلی استور به گوش می رسد، آن دسته از کاربرانی که این خبرها را دنبال می نمایند ناخودآگاه ذهنشان به سمت Cheetah Mobile راهنمایی می گردد. گوگل در پی گزارش Buzzfeed News که گفته بود Cheetah Mobile مرتکب تخلف تبلیغاتی شده، اخیرا تعدادی از برنامه های مشکل ساز این شرکت را از پلی استور پاک نموده بود و خب با اقدام روز گذشته، تمام برنامه های فعال این شرکت از پلی استور پاک شدند!

اگر این برنامه را روی گوشی اندرویدی خود دارید همین حالا آن را پاک کنید

البته گوگل با برنامه هایی که تبلیغات دارند مشکل خاصی ندارد. بیشتر توجه این شرکت روی برنامه هایی است که تبلیغات آزار دهنده دارند و نمی گذارند کاربر تجربه خوبی از برنامه داشته باشد. برای مثال اگر برنامه تماس شخص ثالث را که حاوی تبلیغات است روی گوشی خود نصب نموده و بخواهید تماسی برقرار کنید، درست در لحظه شماره گیری تبلیغاتی به نمایش درآید که حتی نتوان آن را رد کرد، این یک مشکل است که نباید وجود داشته باشد! نه تنها یک مشکل، بلکه مسئله ای خطرناک! چرا که شاید در آن لحظه کاربر بخواهد تماسی ضروری برقرار کند!

برنامه های ویروسی، مخرب و حاوی تبلیغات آزاردهنده تنها عاملی است که فروشگاه غنی گوگل پلی را به نسبت همتای خود یعنی اپ استور به یک فروشگاه نا امن تبدیل می نماید. گوگل اعتراف کرد این اقدام با مخالفت بسیاری روبرو شده اما در واقع خود گوگل بود که باعث شد کار به اینجا ختم گردد و توسعه دهندگان بتوانند با زیرکی، فروشگاه را فریب داده و برنامه های مشکل ساز خود را راهی آن نمایند.

گوگل در کوشش است به یاری یادگیری ماشینی و دیگر فناوری های وابسته به هوش مصنوعی، از ورود چنین برنامه های مخربی به پلی استور جلوگیری کند. درواقع همین سیستم امنیتی بوده که باعث شد گوگل امروز چنین تصمیمی بگیرد! با این اوصاف پلی استور برنامه های زیادی دارد و شمار برنامه های مخرب همچنان بسیار زیاد است. پس در دانلود آن ها احتیاط نموده و حتما نظرات کاربران را مطالعه کنید.

بدافزارهای از پیش نصب شده، معضل جدید میلیون ها کاربر اندروید

منبع: androidauthority

منبع: دیجیکالا مگ

به "گوگل 600 برنامه حاوی تبلیغات مزاحم را از پلی استور حذف کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل 600 برنامه حاوی تبلیغات مزاحم را از پلی استور حذف کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید