استقبال اولیه کاربران از گلکسی زد فولد و فلیپ 4 بهتر از سری S22 بوده است
به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، گوشی های تاشو تازه سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 که در مراسم گلکسی آنپکد 2022 معرفی شدند، رکوردهای پیش فروش بازار کره جنوبی را شکستند. گلکسی زد فولد 4 و گلکسی زد فلیپ 4 از لحاظ فروش نسبت به تاشوهای نسل 2021 این شرکت عملکرد بهتری داشته اند و در کمال تعجب، به میانگین پیش فروش روزانه بالاتری نسبت به سری پرچم دار گلکسی S22 رسیده اند.
بر اساس گزارش وب سایت foreign reports و به نقل از Samsung Electronics، گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 در کره جنوبی بین 16 تا 22 آگوست در حدود 970000 پیش فروش را به ثبت رساندند. در مقایسه باید بگوییم که گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 در هفته اول عرضه به بازار، بیش از 920000 پیش خرید را داشتند.
علاوه بر این، در حالی که گلکسی زد فلیپ 3 نسبت به گلکسی زد فولد 3 نسبت فروش 7 به 3 داشتنه، پیش سفارش های گوشی های تاشو 2022 در هفته اول عرضه به بازار کمی متعادل تر بود. حدود 65 درصد از پیش سفارش ها مربوط به گلکسی زد فلیپ 4 بوده و 35 درصد آن به گلکسی زد فولد 4 پرچم دار تعلق داشته است.
به طور کلی، سامسونگ در طول هفته اول عرضه به بازار گوشی های تاشوی خود در بازار کره جنوبی، روزانه 138000 پیش فروش گلکسی زد فلیپ 4 و گلکسی زد فولد 4 را به ثبت رسانده است. این در حالی است که گوشی های تاشوی سال 2021 سامسونگ به طور میانه، حدود 131000 پیش فروش روزانه را داشتند.
مهم تر از آن، گوشی های تاشو نو سامسونگ نیز از نظر تعداد پیش فروش روزانه در بازار کره جنوبی از سری گلکسی S22 بهتر عمل کرده اند. سری گلکسی اس S22 به طور میانه روزانه حدود 127000 پیش سفارش را طی یک دوره هشت روزه از زمان عرضه به بازار به ثبت رساند که نسبت به گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 نو کمتر است. در طول چند نسل گذشته غول فناوری کره ای در حوزه ساخت و طراحی گوشی های هوشمند تاشوی پیشرفت زیادی کرده و همین عامل نیز منجر به فروش و استقبال بسیار خوب کاربران از این محصولات شده است.
با توجه به این آمار، احتمال می رود که نسل نو گوشی های تاشوی 2022 سامسونگ از سری پرچم دار S فروش بیشتری داشته باشند. در همین رابطه می توان به اطلاعات جالبی که اخیراً از رئیس بخش موبایل سامسونگ الکترونیکس به اشتراک گذاشته شده اشاره کرد و آن هم این است که گوشی های تاشو سامسونگ در حقیقت به نیروی محرکه اصلی برای جلب مشتریان وفادار به برندهای دیگر تبدیل شده اند. همچنین نباید رشد بسیار سریع فروش گوشی های تاشو را از قلم بیندازیم که طی یک سال گذشته و در بازه زمانی سال 2021 تا 2022، افزایش بی نظیر 309٪ درصدی را داشته است.
با استناد بر آمار و ارقام پیش فروش منتشر شده از بازار داخلی این شرکت، می توان گفت که نسل نو گوشی های تاشوی سامسونگ یک موفقیت دیگر را در حوزه فروش گوشی های تاشو به ثبت رسانده است. مدیر بخش گوشی های هوشمند سامسونگ پیش تر با انتشار پستی توضیح داد که تا سه سال پیش، گلکسی های تاشو، گوشی های هوشمند عجیب و غریبی تلقی می شدند که خیلی کاربرپسند نبودند. با این حال، خیلی سریع معین شد که این طراحی پیشگامانه و انعطاف پذیر کاملاً با سبک زندگی مدرن امروزی مطابقت دارد. در نتیجه چیزی که سه سال پیش برای کاربران تازگی داشت، اکنون انتخاب اول بسیاری از کاربران سراسر جهان تلقی می شود.
با این حال، تنها زمان نشان خواهد داد که آیا سامسونگ پس از سرانجام عرضه اول این گوشی ها، می تواند فرایند بسیار خوب خود را حفظ کند و رکوردهای فروش را بشکند یا خیر. در ماه ژوئن، گزارش ها حاکی از آن بود که سامسونگ در پی فروش 15 میلیون گوشی تاشوی 2022 است که احتمالاً برای شکست رکورد فروش بلندمدت سری گلکسی S22 کافی نخواهد بود. در نهایت باید اشاره کنیم که این شرکت در سال 2021 تقریباً 10 میلیون گوشی هوشمند تاشو را در سراسر جهان روانه بازار کرده بود.
منبع: Sammobile
منبع: دیجیکالا مگ