اهالی کشتی در انتظار مصوبه جدید اتحادیه جهانی

به گزارش وبلاگ حرفه گرگان، پس از اینکه ویروس کرونا با سرعتی عجیب و باورنکردنی تمامی کشورهای دنیا را در بر گرفت، اتحادیه دنیای کشتی هم چاره ای جز تعطیلی تمامی رویدادهای رسمی خود در سال 2020 نداشت. البته این اتحادیه اظهار داشت تمامی برنامه ها و فعالیت های رسمی کشتی تا روز 10 تیرماه به حالت تعلیق در آمده اما هنوز معین نیست این تعویق، تمدید خواهد شد یا خیر؟

اهالی کشتی در انتظار مصوبه جدید اتحادیه جهانی

به هر حال فدراسیون کشتی ایران هم به عنوان یکی از مدعیان اصلی این رشته در دنیا همچنان در انتظار مصوبه اتحادیه دنیای است، اما صدور مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا در ورزش هم برای فدراسیون کشتی اهمیت فراوانی دارد.

فدراسیون کشتی از جمله فدراسیون هایی بود که از ابتدای اجرای قرنطینه در کشورمان، پیشنهاد داد می تواند شرایطی ایمن و بهداشتی را برای برپایی اردوهای تیم ملی فراهم کند تا ملی پوشان از شرایط مطلوب روحی و جسمی دور نشوند. ولی با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا در ورزش، کشتی به عنوان رشته های پرخطر و پر برخورد از نظر انتقال ویروس کرونا تلقی شد و همچنان باید برای استارت تمرینات در صف انتظار بماند.

در این خصوص می توان به اظهارات سید جلال عسگری دبیر فدراسیون هم توجه داشت که به تازگی اعلام نمود: هنوز خبری از شروع فعالیت های کشتی در کشورمان نیست و ما منتظر اعلام نظر ستاد مقابله با کرونا در ورزش و همچنین مجوز فدراسیون پزشکی - ورزشی هستیم. تقریبا از یک ماه پیش ستاد مقابله با کرونا در ورزش، مجوز شروع فعالیت بعضی رشته ها را داد و کشتی را جزو آخرین رشته ها برای دریافت مجوز خواند که شاید بین روزهای 4 تا 10 تیر مجوز را دریافت خواهد نمود. ولی در مجموع فعلا با توجه به شرایط کنونی، هیچ چیز معین و قطعی نیست.

آنچه مسلم است واپسین روزهای مدت زمان تعطیلی فعالیت های کشتی که از سوی اتحادیه دنیای اعلام شده بود، هیجان و حساسیت اهالی این رشته نیز بالا رفته و متولیان کشتی منتظرند با مصوبات جدید و امیدبخش اتحادیه دنیای، دوباره وارد فاز اجرایی رویدادهای رسمی شوند. هر چند که تمامی این احتمالات به مهار و کاهش شیوع ویروس کرونا بستگی دارد و هر تصمیمی باید طبق این معضل دنیای اتخاذ گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اهالی کشتی در انتظار مصوبه جدید اتحادیه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهالی کشتی در انتظار مصوبه جدید اتحادیه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید